• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4684 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

پيدا و پنهان

مالك نمي‌تواند مستاجر را بيرون كند

محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص اجاره‌نشين‌ها در شرايط كرونا گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملي كرونا، اگر مالك بخواهد بيش از سقف تعيين شده، اجاره‌بها را افزايش دهد مستاجر مي‌تواند نپذيرد و صاحبخانه حق اخراج او را ندارد. ليست خانه‌هاي خالي تا مرداد به سازمان امور مالياتي مي‌رود.

 

افزايش قيمت‌هاي كنوني مسكن هيجاني و كاذب است

انوشيروان محسني‌بندپي، استاندار تهران اجراي طرح اقدام ملي مسكن را سبب كنترل قيمت‌ها در بخش مسكن دانست و گفت: افزايش قيمت‌هاي كنوني بيشتر هيجاني و كاذب است.

 

وزارت صمت خواستار افزايش دوباره قيمت خودرو شد

سهيل معمارباشي، مديركل دفتر صنايع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص قيمت خودرو گفت: براي فصل اول سال و بر مبناي رويه حاكم، قيمت محصولات اعلام شد و خودروسازان به‌رغم اعلام چالش‌هاي فرآيند قيمت‌گذاري، طرح‌هاي فروش خود را بر مبناي قيمت‌هاي اعلام شده اجرايي كردند. حال اجراي طرح‌هاي فروش سه ماهه دوم خودروسازان در انتظار اعلام قيمت‌هاي جديد است.

 

۶۸ درصد بدهي گازي به تركمنستان مربوط به دولت احمدي‌نژاد است

كسري نوري، مديركل روابط عمومي وزارت نفت درباره شايعاتي مبني بر جريمه ايران در پرونده واردات گاز از تركمنستان خاطرنشان كرد: اساسا نه تركمن‌گاز درخواست خسارتي كرده بود و نه داوري رايي مبني بر پرداخت خسارت يا جريمه‌اي از سوي شركت ملي گاز ايران به تركمنستان صادر كرده است، بلكه صرفا داوري مبلغ بدهي شركت گاز ايران را نهايي كرده و حكم به پرداخت بدهي شركت ملي گاز ايران به تركمنستان داده است. او در ادامه افزود: در مقابل بخشي از ادعاهاي شركت گازايران را مبني بر درخواست اعمال جرايم به طرف مقابل بابت كميت و كيفيت گاز تحويلي پذيرفته كه از رقم بدهي كسر شده است. لذا نه مبلغ اعلام شده در برخي رسانه‌ها صحيح است و نه ادعاي ايشان مبني بر محكوم شدن ايران به پرداخت خسارت. نوري گفت: مطالبات به اواخر دهه ۸۰ و به‌طور دقيق‌تر سال۹۰ برمي‌گردد كه با توجه به فضاي حاكم بين‌المللي و محدوديت‌هاي تحريم انباشته شد. لازم به توضيح است كه ۶۸ درصد مجموع بدهي انباشتي شركت ملي گاز با سود متعلقه به آن در زمان قطع گاز به اصل و فرع بدهي انباشتي تا قبل از شهريور ماه ۱۳۹۲ مربوط است.

 

استفاده از ماسك در هواپيما و فرودگاه اجباري شد

رضا جعفرزاده مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري اظهار كرد: بر اساس مصوبه بيست و ششمين جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا، سازمان هواپيمايي كشوري، مسافران، مشايعت‌كنندگان و مستقبلين ملزم به استفاده از ماسك در فرودگاه‌ها و داخل هواپيما هستند.

 

بسته‌هاي اينترنتي به قيمت قبلي برمي‌گردد؟

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به ارسال اخطار به اپراتورهاي متخلف در زمينه افزايش قيمت اعلام كرد كه قيمت‌ها بايد به قبل بازگردد. طي يك روز گذشته كاربران در فضاي مجازي از افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنتي در اپراتورهاي همراه خبر داده و نسبت به اين موضوع اعتراض كردند. در اين راستا، حسين فلاح‌جوشقاني، رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در توييتر نوشت: «بالا بردن قيمت در برخي اپراتورهاي تلفن همراه، در حالي كه مردم به ‌دليل شيوع كرونا وابستگي بيشتري به فضاي مجازي پيدا كرده‌اند، غيرمنطقي و غيرمعقول است و سازمان تنظيم با آن مخالفت كرده است. برخورد قانوني با اپراتورهاي متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قيمت‌ها بايد به قبل بازگردد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون