• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4684 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

در نشست همكاري مشترك وزارت رفاه و يونيسف در پيشگيري و درمان كرونا عنوان شد

پرداخت وام يك ميليوني كرونا به ۲۲ ميليون خانوار

وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) در پيشگيري و درمان بيماري كوويد۱۹ برنامه همكاري مشترك برگزار مي‌كنند.
به گزارش ايسنا، اين برنامه همكاري مشترك در نشستي تخصصي با حضور احمد ميدري، معاون رفاه اجتماعي و «منديپ اوبرايان»، نماينده صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) به صورت مجازي برگزار شد.  ميدري با اشاره به برنامه‌هاي مصوب سال
 ۲۰20-۲۰19، حمايت از طراحي فني و ايجاد سيستم ملي پايش فقر چند بعدي كودك و بزرگسال، معرفي سيستم شناسايي و 
پاسخگويي به ‌موقع نيازهاي كودكان 
(Real-time Monitoring) و ارايه حمايت‌هاي فني از طراحي سيستم‌ها و طرح‌هاي حمايت اجتماعي مبتني بر شواهد حساس به كودك را از جمله اين برنامه‌ها عنوان كرد. 
اين مقام مسوول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطالعات موردي شامل كودكان بازمانده از تحصيل، امنيت غذايي و حمايت مالي از زنان باردار و مادران شيرده دچار سوءتغذيه در سيستان‌وبلوچستان را ازجمله برنامه‌هاي در دست اقدام اين معاونت در سال ۲۰۲۰ اعلام كرد.
معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، توزيع اقلام بهداشتي اهدايي صندوق كودكان ملل متحد از طريق سمن‌ها را از جمله اقدامات مشترك در زمينه كاهش تبعات اين بيماري ذكر كرد و گفت: ما نيز تجربيات جديد و مفيدي در زمينه كوويد۱۹ داريم و براساس اطلاعات پايگاه اطلاعات رفاه ايرانيان در همان ماه اول شروع بيماري در ۴ نوبت، به افراد مشمول مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان كمك شد. او افزود: همچنين طي مدت كمتر از دو ماه به 
۲۲ ميليون خانوار ايراني بدون نياز به مراجعه به بانك‌ها وام يك ميليوني پرداخت شد كه ماهانه از مبلغ يارانه‌شان كم مي‌شود.
معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد: تفاهمنامه سه‌جانبه‌اي با شهرداري، نهضت سوادآموزي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي منعقد شده كه براساس آن كودكان مراكز پرتو مي‌توانند تحت آموزش قرار گرفته و مدرك رسمي بگيرند.
ميدري همچنين در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: براساس مطالعات انجام شده، بدترين آسيب‌هاي كرونا در كشورهاي خاورميانه رخ خواهد داد و ۵۰درصد مشاغل و كسب و كارها آسيب خواهند ديد. در ايران به دليل تحريم‌ها و فشارهاي طولاني و ظالمانه امريكا، انتظار مي‌رود آژانس‌هاي سازمان ملل به‌خصوص يونيسف در اين زمينه موضع شفاف بگيرد و از حقوق شهروندان ايران دفاع كند. 
در اين نشست «منديپ اوبرايان»، نماينده يونيسف در ايران ضمن قدرداني از همكاري‌‌ دستگاه‌هاي مختلف كشورمان به‌ويژه وزارتخانه‌هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در تهيه اقلام دارويي و بهداشتي، آمادگي كامل خود براي هرگونه همكاري در زمينه حمايت اجتماعي در شرايط بيماري كرونا را اعلام كرد. 
او در زمينه دفاع از حقوق ايران در مجامع بين‌المللي اظهار كرد: تاكنون اين صندوق تلاش كرده صداي كودكان ايران در جهان باشد و در اين زمينه از هيچ كمكي دريغ نخواهد كرد. 
نماينده يونيسف در ايران به تعامل و همكاري خوب معاونت رفاه اجتماعي با صندوق كودكان ملل متحد در چارچوب برنامه كاري مشترك و 
در راستاي خدمت‌رساني به اقشار آسيب‌پذير و درمعرض آسيب با تمركز بر كودكان اشاره كرد. 
سيدهادي موسوي‌نيك، مديركل دفتر مطالعات رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار ور فاه اجتماعي نيز در اين نشست ضمن قدرداني از كمك‌هاي يونيسف در جهت كنترل بيماري كوويد۱۹ گفت: تاكنون اين سازمان، حمايت‌هاي اجتماعي و بهداشتي خوبي داشته است.
او با اشاره به ۳ برنامه اصلي كمك‌هاي فني و مقابله با فقر گفت: در رابطه با حمايت‌هاي فني 
2 فعاليت اصلي انجام شده و جلسات خوبي با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان بهزيستي برگزار شده است. 
موسوي‌نيك با اشاره به برنامه كودكان بازمانده از تحصيل خاطرنشان كرد: علاوه بر اين برنامه، حمايت از مادران باردار و شيرده مناطق محروم مي‌تواند به عنوان برنامه‌هاي موفق از طريق يونيسف و سازمان ملل معرفي شود. 
به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مديركل دفتر مطالعات رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به همكاري وزارت تعاون با يونيسف در اجراي برنامه‌هاي حمايت اجتماعي فعال مبني بر احياي اقتصادي بعد از كرونا در قالب پرداخت‌هاي مشروط گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد اجراي پايلوت اين برنامه‌ها در استان‌هاي تهران، كرمانشاه و هرمزگان بايد در دستور كار قرار گيرد. 
او افزود: اجراي اين برنامه باتوجه به شرايط كودكان در اين استان‌ها مي‌تواند ظرفيتي براي رفاه اجتماعي منطقه به دنبال داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون