• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4690 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۲ تير

خبر

ادعاي واگذاري كيش به چين توهين به ملت ايران است

سفير ايران در چين، طرح ادعاهاي مضحك واگذاري كيش به چيني‌ها را توهين به شعور جمعي ملت بزرگ ايران دانست. محمد كشاورززاده در صفحه توييترش نوشت: طرح ادعاهاي مضحك و خنده‌داري مانند «واگذاري جزيره كيش به چيني‌ها يا استقرار نيروهاي نظامي چين در ايران» در قالب برنامه 25 ساله جامع همكاري‌هاي ايران و چين، توهين به شعور جمعي ملت بزرگ ايران است. اين برنامه براساس احترام و منافع متقابل تنظيم شده است. به گزارش «اعتماد» در روزهاي اخير گمانه‌زني‌هاي زيادي پيرامون واگذاري امتيازات عجيب نظير واگذاري مالكيت جزيره كيش به دولت چين مطرح شده كه غيرمستند بوده و مقامات مسوول اين موضوع را تكذيب مي‌كنند.

اقدامات سفارت ايران در لندن براي تسهيل خدمات كنسولي

سفير ايران در لندن از تسهيل خدمات كنسولي و تكريم هموطنان مقيم انگلستان از سوي سفارت ايران در انگليس خبر داد. حميد بعيدي‌نژاد با انتشار مطلبي در صفحه تلگرامش نوشت: سفارت ايران پيشنهادي براي سپردن بخش «پذيرش درخواست‌هاي كنسولي» به يك دفتر پيشخوان خدمات كنسولي را مطرح كرده است. بر اساس اين طرح، دفتر پيشخواني در انگليس در قبال هزينه محدودي كه به صورت شفاف اعلام ‌مي‌‌شود، ثبت درخواست‌هاي اوليه هموطنان گرامي شامل امور گذرنامه، صدور شناسنامه و صدور ديگر اسناد وقايع اربعه و تاييد اسناد و همچنين تكميل درخواست در سامانه ميخك و تكميل فرم‌هاي اداري را بر عهده مي‌گيرد. تا زمان تصويب ساز و كاري در اين خصوص، بخش كنسولي سفارت در لندن، با راه‌اندازي سايت نوبت‌دهي و راه‌اندازي سامانه خدمات آنلاين و بهره‌گيري از خدمات پستي، سعي كرده مراجعات حضوري هموطنان محترم را به حداقل برساند.

گزارشگر سازمان ملل: قوانين جهان امريكايي نيستند

گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر به موضع امريكايي‌ها در برابر گزارشي كه اخيرا درباره شهادت سردار شهيد سليماني طي حمله‌اي پهپادي از سوي امريكا به شوراي حقوق بشر سازمان ملل ارايه كرد، واكنش نشان داد. به گزارش ايسنا، اني‌يس كالامار گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر امروز در پيامي توييتري به موضع مقامات امريكايي در برابر گزارش اخيرش در مورد به شهادت رساندن سردار شهيد سليماني واكنش نشان داد و نوشت: «قوانين بين‌المللي، بين‌المللي هستند. قوانين امريكايي نيستند». مبناي هشدارهاي من درباره استفاده كنترل‌نشده از پهپادهاي تجهيز شده، ارزيابي‌ام از حمله پهپادي عليه سردار سليماني و درخواست‌هايم براي جلوگيري از بحران‌هاي بيشتر قوانين بين المللي است.

ايران امنيت پاكستان را امنيت خود مي‌داند

سفير كشورمان در پاكستان با تاكيد بر اينكه ايران هر گونه تلاش جهت ايجاد ناامني در پاكستان را به ‌شدت محكوم و مردود مي‌شمارد، گفت: روابط ديرينه دو كشور حكايت از آن دارد كه ايران امنيت پاكستان را امنيت خود مي‌داند. سيد محمد علي حسيني، سفير كشورمان در اسلام‌آباد در صفحه اينستاگرام در پاسخ به سوال رسانه‌ها در خصوص تبهكار عذير بلوچ و اظهارات مشكوك او مبني بر در خواست يك نيروي اطلاعاتي ايراني گفت: سابقه روشن فعاليت‌هاي منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران به خوبي روشن مي‌سازد كه ايران همواره نقش فعال و موثري در مبارزه با عوامل نا امني و بي‌ثباتي در منطقه از جمله در سركوب گروه‌هاي تروريستي داشته است. وي تاكيد كرد: تهران مناسبات خود با پاكستان را براساس احترام متقابل و تامين منافع مشترك تعريف و تنظيم كرده و سابقه روابط ديرينه برادرانه و دوستانه بين دو كشور حكايت از آن دارد كه ايران امنيت پاكستان را امنيت خود مي‌داند.

كاظمي ابدي: تصميم‌ها درباره سوريه «سياسي» است

سفير كشورمان در هلند در مخالفت با تصميم گروه كشورهاي غربي عليه سوريه با عنوان «تملك و استفاده از سلاح‌هاي شيميايي توسط سوريه» ضمن نامشروع خواندن تاسيس تيم تحقيق و شناسايي سازمان و انتقاد از گزارش جانبدارانه و خلاف واقع اين تيم عليه سوريه كه اين كشور را متهم به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در شهر لطامنه كرده است، تصميم گروه جديد را غير متوازن، داراي انگيزه‌هاي سياسي و غير قابل قبول دانست و گامي در راستاي سياسي كردن سازمان و اختلاف‌افكني ميان اعضاي آن اعلام كرد. سفير كشورمان در لاهه اضافه كرد كه تصميم جديد، عوامل بسياري از جمله تلاش‌هاي وسيع سوريه در همكاري با سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي كه در گزارش‌هاي مديركل سازمان نيز به آنها اشاره شده را ناديده گرفته است.

توافق ايراني - سوري اولين گام براي شكست قانون سزار است

مشاور سياسي و رسانه‌اي رييس‌جمهور سوريه با تاكيد بر اينكه سوريه نيز مي‌تواند همانند ايران با تحريم‌ها قوي‌تر شود، تاكيد كرد: توافق امضا شده ميان ايران و سوريه اولين گام در راستاي شكست قانون سزار است. بثينه شعبان، مشاور سياسي و رسانه‌اي رييس‌جمهور سوريه در گفت‌وگو با شبكه المسيره تاكيد كرد: قانون موسوم به سزار امتداد جنگ عليه سوريه است و اين قانون از سوي امريكا كه جنگ عليه ملت سوريه را رهبري مي‌كند، صادر شد. قانون سزار تعرض به تمام محور مقاومت است و وقايع اين مساله را ثابت كرده است. وي خاطرنشان كرد: تداوم محدوديت و جنگ عليه محور مقاومت همبستگي ميان كشورهاي اين محور را قوي‌تر مي‌كند. مشاور بشار اسد تاكيد كرد: گزينه‌هاي زيادي براي شكست قانون سزار داريم و امضاي توافق ايراني اولين گام در اين راستا است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون