• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

خبر

تامين نيازهاي مردم و توليدكنندگان از اولويت‌هاي دولت

حسن روحاني، رييس‌جمهوري روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، با اشاره به اجراي سياست‌ها و برنامه‌هاي ويژه ازسوي دولت در حد مقدورات براي گذر از مشكلات كنوني گفت: «امريكايي‌ها انتظار داشتند چندي پس از آغاز تحريم‌ها، اقتصاد كشور متوقف شود اما امروز توانسته‌ايم با برنامه‌ريزي و اتكا به اقتصاد بدون نفت كشور را اداره كنيم كه اين قدرت‌نمايي و پيروزي بزرگي براي ملت ايران در جنگ اقتصادي است.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، روحاني مقابله با بيماري عالمگير كوويد-19 كه نه‌تنها اقتصاد ايران، بلكه اقتصاد همه كشورهاي جهان را دچار اختلال و چالش بزرگي كرده، مرحله ديگر موفقيت دولت برشمرد . رييس‌جمهوري تامين نيازهاي ضروري مردم و توليدكنندگان را از اولويت‌هاي دولت عنوان كرد و با تاكيد بر تلاش همه‌جانبه مسوولان در اين زمينه گفت: «تاكنون نيازهاي اساسي و ضروري مردم و توليدكنندگان تامين شده و قطعا دستگاه‌هاي مرتبط بايد با همكاري نهادهاي نظارتي، قيمت‌ها را كنترل و از نوسانات مقطعي و بدون دليل جلوگيري كنند.»

تكذيب مجادله ميان قاليباف و روحاني در جلسه سران قوا

سخنگوي دولت شايعه درگيري لفظي روحاني و قاليباف در جلسه سران قوا را تكذيب كرد. روز گذشته خبر مبني بر مجادله لفظي رييس مجلس يازدهم و رييس‌جمهوري بر سر فرماندهي اقتصادي كشور منتشر شد. در اين خبر جعلي كه به اشتباه به نقل از روزنامه اعتماد در فضاي مجازي دست به دست مي‌شد، ادعا شده ‌بود كه حسن روحاني از اقدام رييس مجلس كه در حضور رهبري از برنامه‌ها و بسته‌هاي معيشتي اقتصادي مجلس گفته، گلايه كرده است. اين خبر ساعاتي بعد از سوي سخنگوي دولت تكذيب شد. علي ربيعي در توييتي نوشت: «با كمال ناباوري خبري جعلي از جلسه سران قوا ديدم. ديروز از ابتدا تا انتهاي جلسه حضور داشته و تمام مذاكرات را نوشته‌ام. ۱۵ نفر از سه قوه در آن جلسه بوديم، حتي يك كلمه از اين خبر كذب صحت ندارد. نه‌تنها صحت ندارد بلكه اين آغازين صحبت‌هاي قاليباف بود: «شرايط اداره كشور سخت است. با همه وجود و توان پاي كار هستيم. نياز به همدلي و همراهي هر سه قوه يك اصل است.» ربيعي نوشت: «جلسه پر از همراهي و همدلي بود و ترديد ندارم جرياني در كمين هر گونه روزنه اميدآفرين در مردم نشسته است.»

عوامل بمب‌گذاري مهاباد اعدام شدند

در پي اجراي حكم اعدام 2 نفر از محكومان روابط عمومي دادگستري آذربايجان غربي اطلاعيه‌اي صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده است: «در پي بمب‌گذاري سال 89 در شهرستان مهاباد و دستگيري عوامل گروهك‌هاي تروريستي وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه شبكه بمب‌گذاري در سال ۱۳۹۲ منهدم شد و امروز 24/4/99 دو تن از عوامل اصلي بمب‌گذاري سال ۸۹ در شهرستان مهاباد كه حكم اعدام آنها پس از طي تمامي مراحل قانوني تاييد شده بود اجرا گرديد.» در جريان اين اقدام تروريستي ۱۲ نفر از هموطنان جان باختند و بيش از ۴۰ نفر مجروح شد‌ند.

نه از اصلاح‌طلبي عبور كرديم نه عقب نشسته‌ايم

محمدرضا عارف در نشست شوراي عالي بنياد اميد ايرانيان كه به ‌شكل تركيبي (حضوري و مجازي) برگزار شد، بر لزوم آسيب‌شناسي جدي فعاليت‌ها و برنامه‌ها و نقد و بررسي عملكرد بنياد اميد ايرانيان تاكيد كرد و گفت: «ما نه از اصلاح‌طلبي عبور مي‌كنيم، نه از آن عقب مي‌نشينيم. معيارمان براي اصلاحات هم منافع و مصالح ملي است. برخي حرف‌ها را به خاطر كشور، ملت و نظام تحمل مي‌كنيم، اما اگر ببينيم مصالح كشور و ملت‌مان در خطر است، حتما سكوت نمي‌كنيم.» به گزارش ايرنا، عارف به موضوع حكمراني خوب اشاره كرد و گفت: «در نامه اخيرم به مردم عزيز ايران درباره حكمراني خوب صحبت كردم. نيازمند رعايت اصول حكمراني خوب هستيم. نمي‌توانيم با اقدامات‌مان گسترش طبقه آسيب‌ديده را شاهد باشيم. نمي‌توانيم طبقه متوسط و نخبه كشور را تضعيف كنيم، نمي‌توانيم رويه‌هاي ضدعلمي و ضدتوسعه و پيشرفت داشته و انتظار بهبود اوضاع را داشته باشيم.» عارف همچنين با بيان اينكه متاسفانه امروز فضاي عمومي كشور با تندخويي، اهانت و تهمت و افترا همراه شده است و اين زيبنده انقلابي كه داعيه فرهنگي داشت نيست، خاطرنشان كرد: «هنر عده‌اي سرمايه‌سوزي شده است و براي نيل به اين هدف دروغ مي‌گويند و تهمت مي‌زنند.»

رهبري اجازه نمي‌دهند مجلس به دولت آسيب برساند

احمد خرم، فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره روابط ميان دولت و مجلس گفت: «از همان سوم اسفند كه تركيب نمايندگان مجلس يازدهم مشخص شد، روشن بود كه مجلس يازدهم بنا را بر رويارويي جدي با دولت خواهد گذاشت كه حضور آقاي ظريف در مجلس گواه اين مدعا بود. در واقع آنچه در خلال سخنراني وزير امور خارجه در صحن بهارستان رخ داد نمادي بارز از اراده مجلس براي تخريب دولت بود.» به گزارش اعتمادآنلاين، او كه سابقه استيضاح پرحرف و حديث از سوي مجلس هفتم را دارد، در ادامه گفت: «اما آقاي ظريف به عنوان چهره‌اي باتجربه در حالي كه صلابت زيادي از خود به نمايش گذاشت، با تندروها خيلي بزرگوارانه برخورد كرد كه البته از ايشان چيزي غير از اين هم توقع نمي‌رفت. نكته مسلم اين است كه اراده تجادلي مجلسي‌ها با دولت تشديد خواهد شد؛ يعني اظهارات پراكنده نمايندگان مجلس يازدهم كه اكثريت‌شان از جمع راديكال‌هاي اصولگرايي هستند، حكايت از سختي كار دولت در يك ‌سال پاياني دارد. البته با ورود مقام معظم رهبري مساله جمع خواهد شد، چون سابقه تاريخي نشان داده رهبري اجازه آسيب وارد شدن به دولت را نمي‌دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون