• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

خبر كوتاه

درخواست نانوايان:

قيمت نان هم بايد بالا برود

بيژن نوروز مقدم، رييس اتحاديه نان سنتي گفت: برخي مسوولان معتقدند چون گندم گران نشده نان هم گران نمي‌شود؛ در حالي كه بايد گفت آرد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد هزينه تمام شده نان را تشكيل مي‌دهد و آن ۷۵ درصد ديگر قيمت تمام شده مربوط به ساير هزينه‌هاي آب، برق، گاز و دستمزد كارگر است كه هرسال نيز افزايش مي‌يابد. يعني اگر قرار باشد در تمام بخش‌ها افزايش قيمت رخ دهد، طبيعتا نان نيز نبايد از اين قاعده مستثني باشد. او در پاسخ به اين سوال كه آيا نان گران مي‌شود، گفت: سال گذشته بعد از پنج سال كه نرخ نان اعلام نشده بود و نانواها در تنگنا قرار گرفته بودند دولت با تشكيل جلسات متعدد به خواسته اتحاديه نان سنتي رسيدگي كرد. در حقيقت خواسته ما اين بود كه بعد از پنج سال و با توجه به افزايش هزينه‌ها يعني آب، برق و گاز قيمت نان تقريبا دوبرابر شود اما در نهايت توافقي صورت گرفت و قيمتي نيز اعلام شد. رييس اتحاديه نان سنتي تصريح كرد: از مهرماه سال گذشته نرخ جديد اجرايي شد و از فروردين امسال با افزايش هزينه‌ها، نانوايان درخواست افزايش نرخ نان داشتند. نوروز مقدم با بيان اينكه مسوولان معتقدند چون گندم گران نشده نان هم گران نمي‌شود، گفت: اگر قرار است در همه بخش‌ها افزايش قيمت رخ دهد، نان نيز از اين قاعده مستثني نبوده، زيرا نانوايي‌ها نيز تحت تاثير اين افزايش قيمت‌ها هستند و نانوايان نيز در همين شرايط زندگي مي‌كنند.

معرفي متخلفان تبليغات تورهاي خارجي به مراجع قضايي

رضا جعفرزاده، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه برخي در فضاي مجازي اقدام به تبليغات در خصوص تورها و پروازهاي خارجي مي‌كنند كه متاسفانه صندلي پروازي براي آن در نظر گرفته نشده است و واقعيت ندارد، افزود: اين اقدام از طرف دفتر خدمات هوايي و چه از ناحيه مراكز فروش الكترونيكي تخلفي آشكار و نوعي كلاهبرداري محسوب مي‌شود، بنابراين قطعا با آن برخورد خواهد شد. سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: با توجه به اينكه از روند قانوني فيلم فروش بليت هواپيما و لازمه داشتن مجوز از سازمان هواپيمايي كشوري اطلاع دارند اقدام به فروش بليت و تبليغات در خصوص تورهاي خارجي تخلف بوده و متخلفان از هر نوع توسط دفتر نظارت سازمان هواپيمايي كشوري به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.جعفرزاده گفت: لازم است متقاضيان سفرهاي هوايي قبل از انجام پروازها به خصوص پروازهاي خارجي نسبت به شرايط پذيرش مسافر از سوي كشور مقصد اطلاعات لازم را از شركت هواپيمايي مربوطه اخذ كنند و گول اين تبليغات واهي را نخورند.

مرز سومار هنوز فعال نيست

سيد روح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك گفت: با وجود بازگشايي رسمي گذرگاه مندلي عراق در روزشنبه ۲۱ تيرماه، توسط نخست وزير اين كشور، به دليل نياز به هماهنگي‌هاي بيشتر براي شيوه‌هاي فعاليت و تفاهم بر سر موضوعاتي از قبيل تعيين اولويت اقلام صادراتي، تعيين تكليف محموله مصالح ساختماني متوقف در مرز كه به يك هزار و ۵۰۰ كاميون كالا مي‌رسد، روش‌هاي تخليه كالا، محل تخليه كالا، مسائل اداري و مجوزها، اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي و... تا زمان از سرگيري عمليات تجاري، بايد منتظر ماند. به گزارش ايسنا وي افزود: بر اساس تصميم اتخاذ شده، طرف عراقي براي فعاليت اين مرز در دو روز در هفته و هر روز ۲۵۰ كاميون كالاي صادراتي ايران، اعلام آمادگي و روزهاي يكشنبه و چهارشنبه را براي انجام پذيرش كالا پيشنهاد كرده است.

۵۰ درصد كارمزد معاملات بازار سرمايه رسما كاهش يافت

حسن قاليباف اصل، دبير شوراي عالي بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبات جلسه ديروز شوراي عالي بورس، طبق مصوبه اين شورا 50 درصد از كارمزد اين سازمان كاهش مي‌يابد كه 30 درصد از اين كاهش كارمزد، به صندوق تثبيت بازار تخصيص خواهد يافت.دبير شوراي عالي بورس و اوراق بهادار تصريح كرد: هدف از اين تخصيص، تثبيت و حمايت از بازار در زمان نياز است.

۷۰۰ هزار واحد صنفي در معرض خطر جدي كرونا هستند

نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصناف كشور و عضو هيات رييسه اتاق اصناف ايران و تهران با اشاره به تاثير كرونا بر فعاليت صنوف و همچنين عملكرد دولت گفت: حدود ۷۰۰ هزار واحد صنفي امروز در معرض خطر جدي هستند.ابراهيم درستي گفت: درست است كه خط مقدم مبارزه با كرونا، تيم پزشكي و كادر درمان است اما نبايد از ساير صنوفي كه خدمات عمومي به مردم ارايه مي‌كنند، غافل شد.وي با اشاره به پيگيري‌ها درباره مشكلات مالياتي صنوف گفت: با مسوولان مربوطه مذاكره شده تا اجراي ماده 186 كه براساس آن صنوف تا قبل از تسويه حساب كامل نمي‌توانند پروانه كسب بگيرند، تا پايان شهريور به تعويق بيفتد.نماينده اصناف درسازمان امور مالياتي افزود: در بعضي از صنوف درآمد اسفند و فروردين برابر با يك سال كاري است و امسال كه اين درآمد كه به نام درآمد شب عيد شناخته مي‌شود، وجود نداشت، اصناف ضرر اقتصادي زيادي ديده‌اند و شغل‌هاي مختلفي به دليل آنكه به عنوان شغل‌هاي پرخطر شناخته مي‌شدند، نتوانستند فعاليت كنند و در كرونا آسيب ديدند. ما پيشنهاد داديم كه نه تنها به ماليات سال 97 آنها اضافه نشود، بلكه كسر و در برخي صنوف معاف بشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون