• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4695 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۸ تير

بازگشايي سينماهاي چين پس از ۶ ماه

استقبال ۹۵۰ هزار نسخه‌اي از كتاب ضدترامپ در يك روز

گروه هنر و ادبيات

اتمام فيلمبرداري فيلم مستانه مهاجر

فيلمبرداري فيلم «جوجه‌تيغي» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي مستانه مهاجر به پايان رسيد. فيلمبرداري سكانس‌هاي باقيمانده اين فيلم با نام موقت جوجه‌تيغي كه به دليل شيوع ويروس كرونا مدتي متوقف مانده بود با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي پايان يافت. فيلمنامه اين فيلم را مصطفي زندي و سجاد پهلوان‌زاده نوشته‌اند و محمود كلاري مديريت فيلمبرداري آن را بر عهده دارد. حامد كميلي، پانته‌آ پناهي‌ها، هادي كاظمي، آناهيتا درگاهي، هومن برق‌نورد، پژمان بازغي و نازنين بياتي به همراه هادي عطايي‌فر، مهتاب ثروتي، آيدا ماهياني، صحرا اسداللهي، آرزو نبوت و با حضور نگار فروزنده، اميد روحاني، مهراب قاسم‌خاني و نوشين تبريزي در اين فيلم پربازيگر نقش ايفا مي‌كنند.

فروش ۹۵۰ هزار نسخه‌اي كتاب ضدترامپ در يك روز

كتاب افشاگرانه نوشته برادرزاده رييس‌جمهور كنوني امريكا در روز نخست انتشار به فروش چشمگير ۹۵۰ هزار نسخه دست يافت. به گزارش ايسنا و به نقل از سي‌ان‌ان انتشارات «سايمون و شوستر» ناشر كتاب «خيلي زياد و هميشه ناكافي» نوشته «مري ترامپ» برادرزاده «دونالد ترامپ» اعلام كرد كه سفارش خريد ۹۵۰ هزار نسخه از اين كتاب طي روز نخست پيش‌فروش ثبت شده است. اين آمار چشمگير كه شامل پيش‌فروش، نسخه الكترونيكي و كتاب صوتي نيز مي‌شود، ركورد جديد براي انتشارات سايمون و شوستر محسوب مي‌شود. كتاب جديد «خيلي زياد و هميشه ناكافي» به جمع كتاب‌هاي نوشته شده درباره ترامپ پيوست كه در جمع آثار پرفروش قرار مي‌گيرند و نشان از علاقه افكار عمومي به پي بردن به اطلاعات سري درون دولت و خانواده ترامپ است. دولت ترامپ و طرفدارانش در برخي مقاطع تلاش كردند تا جلوي انتشار اين كتاب‌هاي افشاگرانه را بگيرند اما اين تلاش‌ها نتيجه معكوس داد و در واقع تبليغي براي فروش بهتر اين كتاب‌ها شد. پس از رد شدن شكايت اوليه خانواده ترامپ براي جلوگيري از انتشار كتاب «خيلي زياد و هميشه ناكافي» نوشته «مري ترامپ»، «رابرت ترامپ» برادر رييس‌جمهور امريكا نيز شكايتي جداگانه در خصوص انتشار اين كتاب افشاگرانه تنظيم كرد تا جلوي انتشار اين كتاب را بگيرد اما در نهايت يك قاضي در نيويورك مجوز انتشار آن را صادر كرد. اين كتاب كه زير عنوان اصلي آن نوشته «چگونه خانواده من خطرناك‌ترين مرد جهان را ساخت» شامل اطلاعات رسواكننده‌اي درباره خانواده ترامپ، شخصيت دونالد ترامپ و چگونگي تبديل شدن او به فردي است كه امروز سلامت، امنيت اقتصادي و اجتماعي دنيا را تهديد مي‌كند. «مري ترامپ» كه ۵۵ سال سن دارد، فرزند «فرد ترامپ» برادر بزرگ دونالد ترامپ است. «فرد ترامپ» در سال ۱۹۸۱ و در ۴۲ سالگي درگذشت.

بازگشايي سينماهاي چين پس از ۶ ماه

سينماهاي چين پس از حدود 6 ماه تعطيلي به دليل بحران جهاني شيوع ويروس كرونا به تدريج درهاي خود را به روي مخاطبان سينمايي باز مي‌كنند. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود ريپورتر، سينماهاي چين كه دومين بازار بزرگ سينمايي جهان است از تاريخ ۲۳ ژانويه ۲۰۲۰

(سوم بهمن) تعطيل شده بود و حالا پس از حدود 6 ماه قرار است از تاريخ ۲۰ جولاي (۳۰تير) بازگشايي شوند. انتشار خبر بازگشايي سالن‌هاي سينمايي در چين موجي از خوشحالي را در ميان جامعه فيلمسازان و سينماگران چين ايجاد كرد و بنا بر اعلام اداره فيلم چين ابتدا در مناطق كم خطر شيوع ويروس كرونا سينماها به تدريج و به نوبت بازگشايي خواهند شد اما مجموعه‌هاي بزرگ سينمايي در مناطق پرخطر تا اطلاع ثانوي همچنان تعطيل خواهند بود. ظاهرا تصميم‌گيري درباره بازگشايي سينماها در مناطق مختلف چين بر عهده مقامات منطقه‌اي گذاشته شده اما مشخص نشده، تصميم‌گيري براي تشخيص مناطق پرخطر بر اساس چه معياري خواهد بود. قوانين سختگيرانه‌اي نيز براي سينماهايي كه اجازه بازگشايي پيدا مي‌كنند، وضع شده و بر اساس آن سالن‌هاي نمايش فيلم بايد با ۳۰ درصد ظرفيت به فعاليت ادامه دهند و شمار نمايش‌ها در يك روز نيز در مقايسه با شرايط عادي بايد ۵۰ درصد كاهش يابد. همچنين همه مخاطبان ملزم به تب‌سنجي هنگام ورود به سينما، استفاده از ماسك و رعايت بهداشت هستند. مدت زمان نمايش هر فيلم نيز نبايد بيش از دو ساعت باشد و تمامي بليت نيز بايد از قبل از طريق سامانه‌هاي آنلاين به فروش برود. مجموعه‌اي از فيلم‌هاي هاليوودي قرار بود در ماه ژانويه در سينماي چين اكران شود كه اين امر با گسترش ويروس كرونا تاكنون عملي نشده است كه از آن جمله مي‌توان به فيلم‌هاي برنده اسكار «۱۹۱۷»، «زنان كوچك»، «جوجو ربيت»، «داستان ازدواج» و . . . اشاره كرد.

پدرو آلمادوار به زبان انگليسي فيلم مي‌سازد

آگوستين آلمادوار، تهيه‌كننده مطرح اسپانيايي با انتشار تصويري از اولين روز كار، خبر شروع فيلمبرداري جديدترين پروژه برادرش پدرو آلمادوار را منتشر كرد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، كار فيلمبرداري فيلم جديد پدرو آلمادوار از ديروز شروع شد. اين فيلم كوتاه كه اقتباسي از «صداي انساني» ژان كوكتو است با بازي تيلدا سوينتون، بازيگر برنده اسكار ساخته مي‌شود. در عكسي كه در مادريد گرفته و منتشر شده، پدرو آلمادوار با ماسك سياه ديده مي‌شود و سوينتون نيز با دست يك شيلد را در برابر صورتش گرفته است. آگوستين آلمادوار به اسپانيايي نوشته است: پدرو آلمادوار، تيلدا سوينتون، ال‌دسو(كمپاني توليد اين دو برادر) اولين روز فيلمبرداري «صداي انساني». اين فيلم نخستين فيلم انگليسي زباني است كه آلمادوار در ۷۰ سالگي آن را مي‌سازد. وقتي خبر ساخت اين فيلم در ماه فوريه (بهمن) اعلام شد، گفته شد كار فيلمبرداري در ماه آوريل در مادريد انجام مي‌شود. البته كه به دليل شيوع كرونا در ماه آوريل مادريد يكي از بدترين روزهاي شيوع ويروس را داشت تجربه مي‌كرد و به دليل قرنطينه امكان ساخت وجود نداشت. اين در حالي بود كه اجازه سفر به اسپانيا به سوينتون داده شد. نمايشنامه ژان كوكتو در پاريس مي‌گذرد و در يك پرده نوشته شده و درباره آخرين تماس تلفني يك زن با عاشقش است. اين دو كه ۵ سال با هم ارتباط داشتند حالا رابطه‌شان از بين رفته و مرد قرار است روز بعد با زن ديگري ازدواج كند. اين نمايشنامه تاثير زيادي بر آلمادوار داشته و يكي از منابع الهام او بوده و او سال ۱۹۸۷ فيلم «قانون ميل» را با الهام از آن ساخته است كه با بازي كارمن مورا ساخته شد. فيلم بلند نامزد اسكار «زنان در آستانه فروپاشي عصبي» را نيز آلمادوار در سال ۱۹۸۸ با الهام از همين نمايشنامه ساخت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون