• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

خبر

شكايت ۳۶ نماينده مجلس يازدهم از معاون اول رييس‌جمهوري

نماينده تهران در مجلس از شكايت ۳۶ نماينده از معاون اول رييس‌جمهوري بابت انتقال شركت بازرگاني دولتي از وزارت جهاد كشاورزي به وزارت صمت و نقض قانون تمركز وظايف و اختيارات بخش كشاورزي خبر داد. به گزارش فارس، روح‌الله ايزدخواه درباره شكايت نمايندگان از قانون‌شكني جهانگيري و اعمال ماده ۲۳۴ آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: «اگر اعمال ماده ۲۳۴ آيين‌نامه داخلي مجلس در صحن علني به تصويب نمايندگان برسد قطعا موضوع شكايت از معاون اول رييس‌جمهور را از قوه قضاييه پيگيري خواهيم كرد.» او ادامه داد: «نقض قانوني كه دولت انجام داده براي نمايندگان مجلس پذيرفتني نيست، چراكه قوه مجريه با الحاق شركت بازرگاني دولتي از وزارت جهاد كشاورزي به وزارت صمت قانون تمركز وظايف و اختيارات بخش كشاورزي را نقض كرده است.» به گفته او، موضوع شكايت نمايندگان از قانون‌شكني جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور و اعمال ماده ۲۳۴ قانون آيين‌نامه داخلي مجلس هم اكنون در اختيار هيات‌رييسه است و منتظر در دستور كار قرار گرفتن اين موضوع هستيم.

 

درخواست انجمن اسلامي مدرسين براي اعاده دادرسي ۳ معترض آبان

انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها در بيانيه‌اي از قوه قضاييه اعاده دادرسي در مورد راي صادر شده درباره 3 نفر از شركت‌كنندگان در ناآرامي‌هاي آبان‌ماه 98 را خواستار شد. به گزارش ايسنا، در بخشي از بيانيه اين تشكل سياسي ‌با اشاره به حكم صادر شده براي 3 نفر از شركت‌كنندگان در ناآرامي‌هاي آبان‌ماه ۹۸، آمده است: «از دستگاه قضايي انتظار مي‌رود، با نگاهي متفاوت به مجازات متهمان اين قبيل ناآرامي‌ها كه اغلب خود از قربانيان هستند، بنگرد و به‌طور خاص با اعاده دادرسي نسبت به احكام صادره عليه سه جوان متهم محكوم به اعدام در احكام صادره تجديدنظر شود و با رأفت مبتني بر آموزه‌هاي ديني و اخلاقي، به آنها فرصت زندگي داده شود. البته چنانكه اشاره شد در اين ميان بايد بخشي از جرم را متوجه ضعف حكمراني و قاصران و مقصران در اين حوزه دانست. مردم نيز بحق انتظار دارند شاهد رسيدگي عادلانه به تخلفات عوامل حاكميتي در چنين رخدادهاي خسارت‌باري با حضور هيات منصفه‌اي وجيه المله و مردمي باشند.»

 

حميد بقايي از كشور متواري نشده است

وكيل حميد بقايي با اشاره به آخرين وضعيت موكل خود گفت پس از تصادفي كه موكل بنده در غرب كشور داشت هم‌اكنون با اجازه و نظر پزشكي قانوني خارج از زندان در حال تكميل روند درمان خود است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهران عبدالله‌پور، وكيل حميد بقايي با اشاره به آخرين وضعيت موكل خود اظهار كرد: پس از تصادفي كه موكل بنده در غرب كشور داشت هم‌اكنون با اجازه و نظر پزشكي قانوني خارج از زندان در حال تكميل روند درمان خود است. او ادامه داد: در حال حاضر روند درمان موكل بنده در منزل انجام مي‌شود و تا زماني كه پزشكان تشخيص دهند و او اجازه داشته باشد در خانه و خارج از زندان مي‌ماند.

اين وكيل دادگستري با اشاره به برخي صحبت‌ها مبني بر احتمال فرار حميد بقايي گفت: برخي شايعات وجود دارد كه براساس آن گفته شده از آنجا كه آقاي بقايي غرب كشور تصادف كرده در حال خروج از كشور بوده است اما اگر كسي قصد فرار از كشور را داشته باشد با خودروي شخصي خود اين كار را انجام مي‌دهد؟‌ عبدالله‌پور گفت: آقاي بقايي را همه مي‌شناسند و او با خودروي شخصي خود به غرب كشور رفته بود پس اينكه گفته مي‌شود قصد فرار داشته، عقلاني نيست. او ادامه داد: موكل بنده در غرب كشور بزرگ شده و پدر او در كرمانشاه نظامي بوده است به همين دليل از فرصت به وجود آمده استفاده كرده تا به سفر برود و همان‌ جا تصادف كرد و اكنون در خانه است.

 

تشكيل كارگروه «عفاف و حجاب» در سازمان بازرسي كل ‌كشور

رييس سازمان بازرسي كل كشور خواستار تشكيل يك كارگروه «عفاف و حجاب» با حضور نمايندگان نهادهاي مردمي و بخش‌هاي مرتبط سازمان بازرسي كل كشور شد. به گزارش ايلنا حجت‌الاسلام‌ حسن درويشيان، رييس سازمان در نشست هم‌انديشي با فعالان عرصه عفاف و حجاب گفت: موضوع «عفاف و حجاب» از موضوعات حائز اهميت فرهنگي كشور است و نبايد كنار اهميت موضوعات معيشتي و اقتصادي به فراموشي سپرده شود و به عنوان مساله درجه چندم قرار گيرد. لذا كارگروهي با حضور نمايندگان نهادهاي مردمي و بخش‌هاي مرتبط سازمان بازرسي ذيل حوزه رياست اين سازمان تشكيل مي‌شود. او گفت: در حوزه عفاف و حجاب حتما در بخش‌هايي نيازمند قانونگذاري هستيم كه فكر مي‌كنم مجلس يازدهم كه دغدغه مسائل ارزشي را دارد، فرصت خوبي است كه اين خلأهاي قانوني دنبال شود.

 

برگزاري هر گونه همايش و گردهمايي حضوري ممنوع است

رييس كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا در ابلاغيه‌اي به استانداران و روساي ستاد استاني مديريت بيماري كرونا اعلام كرد: طبق مصوبه اين كميته، برگزاري هر گونه همايش، سمينار و گردهمايي حضوري در سطح كشور تا شرايط كاهش شيوع و ابتلاي بيماري كرونا ممنوع است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، حسين ذوالفقاري در ابلاغيه به استانداري‌ها افزود: با توجه به شيوع مجدد بيماري كوويد ۱۹ در كشور و اعمال برخي محدوديت‌ها با تصويب بيست‌وششمين جلسه كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي و با تاييد وزير كشور به منظور جلوگيري از گسترش و ابتلاي بيماري در سطح كشور و صيانت از سلامت شهروندان، برگزاري هر گونه همايش، سمينار و گردهمايي حضوري در سطح كشور تا شرايط كاهش شيوع و ابتلا به بيماري ممنوع است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون