• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

دبير چهارمين جشنواره فيلم كوتاه پاسارگاد مطرح كرد

انعكاس تلاش‌هاي جهادگرانه در عرصه توليد و كشف استعدادها

 چهارمين جشنواره فيلم كوتاه پاسارگاد  با تكيه بر شعار سال جهش توليد در حالي كار خود را آغاز كرده كه دبير اين جشنواره تاكيد دارد مهم‌ترين هدف بانك ‌پاسارگاد در برپايي جشنواره، كشف سرمايه‌ها و استعدادهاي هنري و حمايت از آنها به ويژه در عرصه صنعت و توليد است. 
بر همين اساس چهارمين جشنواره فيلم كوتاه پاسارگاد با موضوع حمايت از توليد و رشد اقتصاد ملي در دو بخش حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي برگزار مي‌شود. مهلت ارسال آثار به اين جشنواره تا پايان شهريور 1399 است.
به همين مناسبت اعضاي دبيرخانه جشنواره فيلم كوتاه پاسارگاد در نشستي به تشريح شرايط برگزاري و شركت در اين دوره از جشنواره پرداختند. دكتر حسن بلخاري دبير جشنواره، راحله شهرابي مدير امور حوزه راهبري و روابط عمومي در نشستي با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخته و چشم‌انداز چهارمين دوره از اين جشنواره را ترسيم كردند. 
حسن بلخاري، دبير جشنواره فيلم ۱۸۰ ثانيه‌اي بانك ‌پاسارگاد در اين نشست گفت: بيش از 
40 سال است كه بحث مسووليت اجتماعي شركت‌ها در دنيا مطرح است و بسيار هم مورد استقبال قرار گرفته و مفهوم آن متوجه اين مساله است كه تمام موسسات مالي و اقتصادي در جهان نسبت به جامعه‌اي كه در آن زيست مي‌كنند و از منابع اقتصادي آن تغذيه مي‌كنند، مسوولند.
دبير جشنواره فيلم ۱۸۰ ثانيه‌اي بانك‌ پاسارگاد با تشريح نقش مسووليت ‌اجتماعي موسسات اقتصادي و مالي در جامعه تاكيد كرد: در حقيقت روح حاكم بر اين حركت‌هاي فوق‌العاده مهم بانك پاسارگاد، حمايت از مسائل فرهنگي و هنري و در حقيقت به عنوان يك حركت داراي پيشرفت و ترقي در جامعه جهاني امروز است. همچنين براساس شناختي كه بنده از بانك پاسارگاد دارم صرفا مساله انجام مسووليت اجتماعي نيست بلكه بيشتر به سبب تشخص، تقيد و معنويت فرهنگي هيات ‌مديره اين بانك است. 
دبير جشنواره فيلم ۱۸۰ ثانيه‌اي بانك پاسارگاد با اشاره به تماشاي فيلم‌هاي نهايي جشنواره سال 98 به همراه آقاي مجيد قاسمي، مديرعامل بانك پاسارگاد توضيح داد: هنگام تماشاي فيلم‌هاي سال قبل به آثاري برخورديم كه در حوزه توليد و صنعت داراي ايده فوق‌العاده‌اي بودند به همين دليل آقاي قاسمي پيشنهاد كردند، جشنواره ويژه‌اي تحت عنوان حمايت از توليد و رشد اقتصادي داشته باشيم و اين ذهنيت زماني مطرح شد كه هنوز ما خبر نداشتيم كه مقام معظم رهبري مي‌خواهند امسال را سال جهش توليد نامگذاري كنند. بنابراين وقتي ايشان چنين عنواني را براي سال 1399 درنظر گرفتند بانك پاسارگاد هم مصمم شد اين ايده را پيگيري و اهداف جشنواره سال جاري را بر همين مبنا در 
5 محور تدوين و معرفي كند. 
بلخاري در تشريح 5 محور دريافت آثار جشنواره امسال گفت: حمايت از توليد و رشد اقتصاد ملي،  انعكاس تلاش‌هاي جهادگرانه عرصه توليد و صنعت، ايجاد بستري براي شناسايي و بروز استعداد‌ها و قابليت‌هاي هنري، پشتيباني و حمايت از توليد محتواي جذاب و فاخر در زمينه توليد ملي و جلب‌توجه آحاد مردم به نقش ارزنده حمايت از توليد ملي در جهت رشد و استقلال اقتصادي 5 محوري است كه علاقه‌مندان به شركت در جشنواره امسال بانك پاسارگاد مي‌توانند تا پايان شهريور در اين حوزه آثار خود را ساخته و به دبيرخانه تحويل دهند.
راحله شهرابي، مدير امور حوزه راهبري و روابط ‌عمومي بانك پاسارگاد نيز در اين نشست گفت: ما تا به حال 3 دوره جشنواره فيلم پاسارگاد را برگزار كرديم و در واقع جشنواره پاسارگاد تا به امروز به‌ صورت دو سالانه برگزار مي‌شد اما به دليل اينكه بحث حمايت از توليد و جهش توليد مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و به سبب اهميتي كه از ديدگاه بانك ‌پاسارگاد و مديرعامل اين بانك نيز داشت اين ‌بار اين جشنواره 
به صورت سالانه و به ‌طور خاص در مورد محور حمايت از توليد برگزار مي‌شود.   براساس گزارش دبيرخانه جشنواره فيلم كوتاه پاسارگاد، جوايز اين جشنواره در بخش استعدادهاي جوان به ترتيب جايزه اول، جام زرين پاسارگاد و مبلغ 200 ميليون ‌ريال، جايزه دوم جام سيمين پاسارگاد و مبلغ 150 ميليون‌ ريال و جايزه سوم، جام بلورين پاسارگاد و مبلغ 
100 ميليون  ريال است. همچنين جوايز جشنواره در بخش فيلمسازان حرفه‌اي و باتجربه از نفرات اول تا سوم به ترتيب جام زرين پاسارگاد و مبلغ ۵۰۰ ميليون ريال، جام سيمين پاسارگاد و مبلغ ۳۵۰ ميليون ريال و جام بلورين پاسارگاد و مبلغ ۲۰۰ ميليون ريال است. 
پذيرش آثار ارسالي از طريق ثبت‌نام 
در سايت جشنواره به نشاني www.pasargadfilmfest.ir و دريافت كد رهگيري امكان‌پذير است. مدت زمان نمايش آثار ارسالي با تيتراژ بايد از 180ثانيه تا 10دقيقه باشد. سازندگان آثار بايد اثر خود را در ابعاد استاندارد (حداقل 720) و در دو كيفيت مناسب بازبيني و اكران در فرمت‌هايHD  MP و يا FHD تهيه و براي دبيرخانه جشنواره ارسال كنند. درج كد رهگيري روي مدارك ارسالي نيز الزامي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون