• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

پيدا و پنهان

دستور وزير نفت به پتروشيمي‌ها براي مقابله با كرونا

وزير نفت به پتروشيمي‌ها دستور داد تا مواد اوليه براي توليد كالاهاي مصرفي مرتبط با مقابله با شيوع كرونا را تامين كنند. بيژن زنگنه در صفحه توييتر خود نوشت: كليه شركت‌هاي پتروشيمي كه محصولات آنها به عنوان مواد اوليه توليد كالاهاي مصرفي مرتبط با مقابله با شيوع كوويد ۱۹ مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بدون در نظر گرفتن اولويت‌هاي تجاري، مكلف به تامين صنايع پايين‌دستي خود با هدف جلوگيري از هر گونه كمبود براي مردم عزيز ايران هستند.

 

ساخت فاز جديدي از ستاره خليج‌فارس در راه است

سعيد محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا با اشاره به آخرين اقدامات قرارگاه در حوزه صنايع پتروشيمي گفت: اكنون در حال توافق با وزارت نفت براي احداث فاز جديدي در پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج‌فارس هستيم و در صورت توافق با وزارت نفت، برنامه‌ريزي ۱۰۰ درصدي براي ايرانيزه كردن ساخت و به كارگيري تجهيزات داريم. فرمانده قرارگاه خاتم با بيان اينكه اين قرارگاه توليد محصولات پتروشيمي را در جايگاه پيمانكار بر عهده دارد، افزود: از آنجا كه ما سازنده پروژه بوده و قطعه تهيه مي‌كنيم پس از تحريم‌ها كارفرمايان قبول كردند به سمت سازندگان ايراني بروند، به همين دليل ۷۰ درصد تجهيزات پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج‌فارس و فازهاي مجتمع گازي پارس جنوبي (كه قرارگاه اجرايي كرده) ايراني‌سازي شده است.

 

كمبود نهاده‌هاي دامي به دليل كمبود ارز است

وزير جهاد كشاورزي گفت: دليل كمبود نهاده‌هاي دامي، مشكلات در تامين ارز است و تا به حال هم بانك مركزي تمام توان خود را براي تامين ارز به كار گرفته است. كاظم خاوازي در جلسه با اعضاي اتاق تعاون ايران با اشاره به موضوع تامين ارز براي واردات سبزي و صيفي و داروهاي دامي خاطرنشان كرد: اين موضوع را در جلسه هيات دولت مطرح كردم و ضرورت تامين سبزي و صيفي و داروهاي دامي به سمع و نظر رييس‌جمهور رسيد، در نتيجه در دولت تصويب شد تا ارز مورد نياز اين بخش به سرعت تامين شده و مشكلات بخش مرتفع شود.

 

جريمه ۲ ميليارد توماني گران‌فروشي اينترنت به اپراتورها ابلاغ شد

رييس رگولاتوري از ابلاغ جريمه ۲ ميليارد توماني به اپراتورها خبر داد. حسين فلاح‌جوشقاني روز شنبه اعلام كرد: به دليل برنگشتن تعرفه اينترنت به حالت اوليه از سوي اپراتورها و تداوم تخلفي كه صورت گرفته است، صبح امروز جريمه دو ميليارد توماني را به دو اپراتور ايرانسل و همراه اول ابلاغ كرديم.

 

شركت‌هاي دولتي از ذيل بودجه دولت خارج شوند

محسن زنگنه، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در خصوص بودجه شركت‌هاي دولتي گفت: دوسوم بودجه به شركت‌هاي دولتي تخصيص مي‌يابد. خارج كردن شركت‌هاي دولتي از ذيل بودجه هم بار دولت را كاهش مي‌دهد و هم قطعا رانت و فساد كمتر مي‌شود. او در ادامه افزود: بسته اقتصاد مردمي فعلا در حد كليات است و مواردي مثل اصلاح بودجه، ماليات، معيشت، تجارت و بازرگاني را مورد توجه قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون