• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

ادامه از صفحه اول

چين، ايران  و برجام

فردا ترامپ چيني اگر ظهور كرد، دست ما در حنا خواهد ماند. نكته آنكه بر اساس اصل كامله‌الوداد، فردا مقابل همه بايد كوتاه بياييم.  نكته آخر: مجلس فعلي و شوراي نگهبان از بحث عدم تسلط كشوري بر خاك و منافع ايران و در حوزه ديني با شرط قاعده تسليط، قرارداد را بررسي و آب پيازش را بگيرند. صحبت‌هاي برخي نمايندگان در خصوص واگذاري جزاير از جمله آقاي احمدي‌بي‌غش نگران‌كننده است. 
في‌الجمله چنان قرارداد محكم و با چشم‌انداز و داراي ضمانتي ببنديد كه در عين بي‌اعتمادي با چين و امريكا و باقي بيگانگان، منافع ايران به زير اراده پاره كردن و سوزاندن قرارداد در آينده نيفتد. آن موقع نمي‌توان ظريفي پيدا كرد كه درگوشي بگويد: زورمان همين ‌قدر بود.

 

سينماي ما و فيلم‌هاي مستند

ضمن جريان‌ساز بودن توانستند روي سينماي داستاني ما هم تاثير بگذارند، اما دقت كنيد كه اين مسير پيش‌تر توسط فيلمسازاني مثل محمدرضا اصلاني، سهراب شهيدثالث، ناصر تقوايي، پرويز كيمياوي طي شده بود.  سينماي اجتماعي ما در گذشته خاصيت جريان‌سازي قوي داشت به‌طوري كه وقتي فيلم داستاني توسط اين بزرگان ساخته مي‌شد نه فقط روي سينما بلكه روي ادبيات و هنرهاي ديگر هم حتي روي هنر نقاشي اثر مي‌گذاشت و گاهي هنرمندان و روشنفكران ما از طرز تفكر فيلمساز مربوطه ايده مي‌گرفتند. نمونه‌اش فيلم‌هاي امير نادري است كه برگرفته از مستند و آميخته با سينماي داستاني بود ولي در حال حاضر اين تاثير‌گذاري به هيچ‌وجه ديده نمي‌شود و صراحتا بگويم هر آنچه ما از سينماي جهان بسيار عقبيم؛ سينماي ايران بدون تعارف احتياج به نگرش و تحول فكري دارد گرچه در اين حكم كلي فيلمسازان و فيلم‌هايي را بايد استثنا كرد. 

 

سخني با دادستان كل اسبق

به همين دليل لازم ديدم اين موضوع را با توجه به اينكه بحث صدور حكم اعدام و چگونگي رسيدگي به آن در مراحل بعد از صدور حكم داغ شده و در محافل و فضاي مجازي درباره آن صحبت مي‌شود را مرور كنم. اين موضوع خود مي‌تواند حساسيت صدور چنين احكامي را بيشتر ملموس كند. 
وكيل دادگستري

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون