• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4703 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ مرداد

رييس‌جمهوري در ستاد اقتصادي دولت از محور اصلي برنامه دشمن گفت

مشكل‌آفريني در تامين مايحتاج

جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت روز يكشنبه به رياست حسن روحاني برگزار شد و يكي از مهم‌ترين مباحث در نشست سران اقتصادي دولت، موضوع قيمت‌گذاري بود. در ماه‌هاي اخير به‌واسطه شرايط اقتصادي و تحريمي و همچنين بحران سلامت به وجود آمده، قيمت محصولات مختلف با نوسانات جدي روبرو بوده است و مسوولان ذي‌ربط نيز از تريبون‌هاي مختلف اعلام كرده‌اند برخي افزايش قيمت‌ها غيرقانوني بوده و شهروندان هر كجا با افزايش قيمت اينچنيني روبرو شدند، اطلاع دهند. در همين راستا رييس‌جمهوري نيز ديروز در ستاد اقتصادي دولت بر عرضه كالاها به قيمت مناسب اشاره و تاكيد كرد كه كنار رونق توليد از اولويت‌هاي دولت است و بايد با اصلاح مسير توليد، توضيع و تعريف‌ فرآيند‌ها در اين زنجيره، روند تعيين قيمت كالاها شفاف‌سازي شود. 
در جريان بحران سلامت و شيوع كرونا و با موج بيكاري‌ها و افزايش قيمت‌هاي نامتعارف «مقابله با گراني بدون دليل» از مسائل مهم براي دولت به ‌حساب مي‌آيد كه به‌ گفته روحاني با اعمال شفافيت و نظارت عمومي همچنين نظارت‌هاي تعريف‌شده براي دستگاه‌هاي مرتبط مورد توجه قرار گرفته است. رييس‌جمهوري همچنين تاكيد دارد كه «مردم بايد بدانند قيمت مواد اوليه براي ساخت محصول و تمام‌شده توليد محصولات چگونه است و وقتي كالايي به دست مردم مي‌رسد چه مسيري براي تعيين قيمت را طي كرده است اين شفافيت هم موجب نظارت عمومي و مقابله با فساد و گراني خواهد بود و هم رقابت را در اقتصاد رقم خواهد زد.» ازسويي روحاني همه توليدكنندگان به‌ويژه دستگاه‌هاي دولتي را موظف كرد كه فرآيند قيمت‌گذاري و عرضه سريع و آسان كالاهاي توليدي به ويژه مواد اوليه را مشخص كرده و با گراني مقابله كنند.
روحاني با تبيين اهداف جنگ اقتصادي دشمن كه فروپاشي كشور محور اصلي آن بود، توضيح داد: «برنامه دشمنان اين بود كه تحريم‌ها و فشارها به گونه‌اي تاثير بگذارد كه مردم حتي براي تامين مايحتاج ضروري خود نيز با مشكل مواجه شوند اما امروز پس از گذشت بيش از 2 سال از تحريم‌ها، دولت توانسته با همكاري و همراهي مردم و فعالان اقتصادي، نه‌تنها در تامين كالاهاي اساسي و ضروري جامعه، بلكه در زمينه تامين مواد اوليه توليد كالاها موفقيت داشته باشد؛ ضمن آنكه توانسته در اين مسير حتي به رونق و جهش توليد سرعت بدهد. 
در اين جلسه رييس‌كل بانك مركزي گزارش منابع و مصارف ارزي كشور براي سال 99 را به ستاد هماهنگي اقتصادي دولت ارايه و رييس‌جمهوري نيز بر اجراي سياست‌هاي ارزي بر مبناي دستورالعمل جديد ابلاغي نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها