• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4716 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ مرداد

خبرخوان

پيش ‌بيني سرپرست وزارت صنعت در مورد كاهش قيمت خودرو

مدرس خياباني، سرپرست وزارت صنعت در خصوص قيمت خودرو گفت: آن اتفاقي كه در خرداد ۹۹ براي خودرو افتاد و افزايش قيمت غيرمتعارف كه نسبت به بقيه كالاها داشت ديگر اتفاق نخواهد افتاد. اگر اقتصاد كشور تنظيم شود و قيمت همه كالاها متعادل شود، قيمت خودرو نيز متعادل خواهد شد. او ادامه داد: ما تلاش مي‌كنيم، قيمت واقعي را به كارخانه بدهيم. البته خودروساز نيز موظف است با داخلي‌سازي، هزينه‌هاي توليد را كاهش دهد و قيمت تمام شده خودرو را كاهش دهد.

دستور وزير راه براي حذف ۱۲۰۰۰ متقاضي طرح ملي مسكن

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازي قرار است قرعه‌كشي بين متقاضيان واجد شرايط انجام و برندگان معرفي شوند. در شرايطي كه زمان انجام اين قرعه‌كشي مشخص نيست از وزارت راه و شهرسازي خبر مي‌رسد، وزير راه و شهرسازي دستور حذف ۱۲۰۰۰ متقاضي واجد شرايط را صادر كرده است. مشخص نيست دليل اين دستور وزير راه و شهرسازي چيست و اين متقاضيان نگون‌بخت مربوط به كدام شهرهاي كشور هستند.

پلمب دفاتر مشاوره املاك با اجاره‌نامه صوري براي خانه خالي

رييس اتحاديه املاك گفت: اگر متوجه بشويم كه مشاوران املاك براي يك واحد مسكوني خالي اجاره نامه صوري نوشته‌اند دفتر فرد خاطي را پلمب و پروانه‌اش را باطل مي‌كنيم. مصطفي قلي خسروي اظهار كرد: قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي كه از سوي مجلس مصوب شده لازم‌الاجراست و ما نيز به نوبه خود منافذ فرار از قانون را مي‌بنديم. وي افزود: بر اين اساس به تمامي مشاوران املاك بخشنامه كرده‌ايم كه چنانچه محرز شود مشاوري اقدام به انعقاد اجاره‌نامه صوري براي واحدهاي خالي كرده است، دفتر مذكور پلمب و پروانه صاحب املاك باطل مي‌شود. خسروي گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا، دريافت كد رهگيري براي تمامي قراردادهاي اجاره الزامي است و از طرفين معامله مي‌خواهيم اين موضوع را حتما از دفاتر املاك مطالبه كنند. رييس اتحاديه مشاوران املاك تاكيد كرد: موجران و مستاجراني كه مي‌خواهند از وام كمك وديعه اجاره مسكن يا ديگر تسهيلات دولتي استفاده كنند حتما بايد دريافت كد رهگيري را جدي بگيرند. خسروي همچنين درباره وضعيت بازار مسكن گفت: پس از آنكه دستگاه قضايي ممنوعيت درج قيمت مسكن در سايت‌هاي اينترنتي را اعلام كرد شاهد آرامش نسبي در بازار هستيم و معاملات رونق گرفته است. وي با بيان اينكه مخالف تكنولوژي نيستيم، افزود: در برخي كشورها سايت‌هايي هستند كه قيمت مسكن را بر اساس معاملات نشان مي‌دهند. در كشور ما هم سامانه كد رهگيري همين نقش را دارد. مشاوران املاك مي‌توانند به اين سامانه مراجعه كنند و در هر منطقه يا محله كه مدنظر دارند آخرين قيمت را بر اساس معامله‌اي كه انجام شده ببينند. اگر رويه بر اين اساس باشد ديگر شاهد اعلام قيمت‌هاي دلخواه از طرف برخي مالكان كه به نابساماني بازار مسكن منجر مي‌شود، نخواهيم بود.

دولت براي عرضه داخلي نفت مجوز قانوني دارد

سخنگوي هيات رييسه مجلس با بيان اينكه ظرفيت‌هاي قانوني براي عرضه نفت در داخل وجود دارد، گفت: در بودجه‌هاي سنواتي به ويژه در بند (و) تبصره يك قانون بودجه سال ۱۳۹۸ اين مجوز به دولت داده شده است. محمدحسن فرهنگي با تشريح جلسه روز سه‌شنبه هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بخشي از موضوعات داخلي مجلس درباره ترددها، مسائل بهداشتي و ايمني و محل برگزاري جلسات در نشست امروز بررسي شد. سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي افزود: در ارتباط با سوالات نمايندگان از وزرا مقرر شد از هفته آينده، سوالات نمايندگان به ‌طور منظم در دستور كار صحن قرار گيرد. فرهنگي با اشاره به توضيحات رييس مجلس درباره نشست اخير ستاد هماهنگي اقتصادي سران قوا گفت: در بخشي از موضوعات مرتبط با عرضه نفت در داخل تصميماتي گرفته شده اما جزييات آن هنوز نهايي نشده است لذا در جلسه آتي سران قوا نهايي خواهد شد. وي با بيان اينكه ظرفيت‌هاي قانوني براي عرضه نفت در داخل وجود دارد و سابقه قانوني در اين زمينه هست، گفت: در بودجه‌هاي سنواتي به ويژه در بند (و) تبصره يك قانون بودجه سال ۱۳۹۸ اين مجوز به دولت داده شده است. دولت در حال حاضر هم با تاخير به اجراي قانون روي آورده است. لذا تصميماتي مرتبط با حوزه اجرا گرفته شده است. سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ستاد سران قوا خارج از مصوبات قانوني اختياراتي دارند و مي‌توانند با وجود تحريم‌ها تصميماتي را اتخاذ كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون