• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

اتلتيكو هم مقابل گاوهاي قرمز تسليم شد

لايپزيگ هستم، 11 ساله از آلمان

سال 2009 تاسيس شدند و حالا در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان هستند. مربي‌شان كمتر از يك ماه است كه وارد 34 سالگي شده و با همين سن كم كاري را به انجام رسانده كه خيلي از مربيان‌ آرزويش را دارند. لايپزيگ با هدايت جوليان ناگلزمان پنجشنبه شب با پيروزي دو بر يك مقابل اتلتيكومادريد، تيمي كه دور قبل ليورپول، مدافع عنوان قهرماني را حذف كرده بود، توانست جواز حضور در نيمه‌نهايي را به دست آورد و بايد براي صعود به فينال مقابل پاري‌سن‌ژرمن حاضر شود. 
در طول بازي همان‌طوركه ناگلزمان در كنفرانس خبري پس از مسابقه اعلام كرد، دو تيم چندان صاحب موقعيت‌هاي خطرناك نشدند. لايپزيگ ابتدا در نيمه نخست به گل اول دست يافت و در نيمه دوم سيمئونه با فرستادن فليكس به زمين و درخشش اين مهاجم جوان بازي را به تساوي كشاند. با اين حال در اواخر بازي تغييراتي كه سرمربي لايپزيگ به وجود آورد تفاوت‌ها را رقم زد و درنهايت در يك بازي سخت، درست از جنس بازي‌هايي كه حوادث كوچك نتايج بزرگ به بار مي‌آورند، در دقيقه 88 شوت بازيكن لايپزيگ به مدافع اتلتيكو خورد و وارد دروازه اوبلاك شد و همين مساله حكم به صعود تيم آلماني و حذف تيم اسپانيايي داد.
شايد عده زيادي در كشور آلمان از لايپزيگي‌ها خوش‌شان نيايد، آن‌هم به خاطر نحوه عرضه سهام باشگاه و نگرش مديران اين تيم به فوتبال. با اين همه نمي‌توان كتمان كرد كه لايپزيگ امروز به نوعي نماد موفقيت شكل جديدي از تيمداري در عرصه فوتبال است. تيمي كه 10 سال پيش از دسته پنج آلمان شروع كرد. هر سال يك پله بالاتر آمد و امروز به جايي رسيده كه شانس كسب عنوان قهرماني معتبرترين رقابت باشگاهي جهان را دارد. شرح اينكه چطور چنين چيزي ممكن است، احتياج به يك كتاب قطور دارد؛ كتابي كه مي‌تواند به عنوان يك سرفصل در دروس مربوط به رشته‌هاي مديريت و مديريت ورزشي به ديگران درس داده شود.
 اما اگر از بحث مديريت و چارت سازماني باشگاه فاصله بگيريم و برويم داخل مستطيل سبز شگفتي‌ها بيشتر مي‌شود. تيمي بدون ستاره بزرگ و بدون مربي عنوان‌دار موفق شده تمام مربيان صاحب سبك اروپا و تيم‌هاي‌شان را كنار بزند. اين درست است كه آنها از گروه آساني به عنوان تيم نخست صعود كردند ولي در دور يك‌هشتم تاتنهام و مورينيو را كنار زدند و بعد هم خدمت اتلتيكو و سيمئونه رسيدند. اين نتايج نشان مي‌دهد ناگلزمان 33 ساله از آن دسته مربياني است كه بينش جديدي وارد فوتبال كرده است. تيم او به‌طور مشخصي با هرگونه سبك فوتبالي مقابله مي‌كند و در چينش‌ها و استفاده از تاكتيك‌هاي فوتبال هيچ تعصب خاصي ندارد. توماس توخل، سرمربي فعلي پي‌اس‌جي زماني استاد ناگلزمان بوده و در موردش گفته بود او مي‌تواند به يكي از بزرگ‌ترين مربيان فوتبال تبديل شود. توخل و تيمش بايد در نيمه نهايي مقابل لايپزيگ قرار بگيرند و تقابل استاد و شاگرد از نكات جالب اين رقابت خواهد بود. 
ناگلزمان قبل از بازي مقابل اتلتيكو اميدواري زيادي براي صعود تيمش به فينال نشان داد. اين اميدواري را مي‌تواند در گل دقيقه 88 آدامز كه وارد دروازه اوبلاك شد و شكست را به ال‌چولو تحميل كرد، ديد. شايد قبل از شروع بازي پنجشنبه شب كارشناسان باوجود همه تحسين‌هايي كه نثار ناگلزمان و تيمش مي‌كنند، فكر مي‌كردند اين نقطه پايان ماجراجويي آنها در اروپا باشد و اميدواري مربي 33 ساله را با ديده تمسخر مي‌نگريستند، اما حالا اوضاع فرق كرده. يك بازي است و 90 دقيقه. لايپزيگ مي‌تواند با برد مقابل پي‌اس‌جي و صعود به فينال اروپا همه نداشته‌هايش را يك‌جا جبران كند. آنها تيمي هستند كه شايستگي چنين كاري را دارند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون