• 1404 جمعه 16 خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 3245 -
  • 1394 يکشنبه 27 ارديبهشت

يكه‌تازي چيني‌ها در بازار لوازم ورزشي


گروه اقتصادي |كافي است كمي در خيابان وليعصر حوالي ميدان منيريه قدم بزنيد، تفاوت قيمتي برخي لوازم ورزشي با برندهاي اصلي خود نشان از سلطه چشم بادامي‌ها در اين بازار دارد. در طي سال‌هاي گذشته با ورود محصولات چيني به داخل بسياري از بازارهاي داخلي در انحصار محصولات چيني قرار گرفته است؛ موضوعي كه همواره مورد اعتراض توليد‌كننده‌هاي داخلي بوده است با اين حال رقابت در قيمت موجب شده است تا چيني‌ها موفق‌تر از داخلي‌ها در اين بازار عمل كنند. اين موضوع به تاييد ابوالقاسم توسلي، نايب‌رييس اتحاديه فروشندگان لوازم ورزشي نيز رسيده است. وي در تازه‌ترين اظهاراتش در اين باره گفته است: «75 درصد لوازم ورزشي موجود در فروشگاه‌ها وارداتي از چين هستند و اكثر توليد‌كنندگان در اين حوزه به وارد‌كننده تبديل شدند. واحدهاي توليدي لوازم ورزشي در سال‌هاي اخير تعطيل يا نيمه‌تعطيل شده‌اند و تعدادي از مغازه‌هاي سطح شهر اصلا توليد داخل براي فروش ندارند.»وي با بيان اينكه در سال‌هاي اخير حدود 75 درصد از توليد‌كنندگان در اين صنف نيمه‌ تعطيل و بخش اعظمي از آنها تعطيل شدند، گفت: «توليدات در زمينه راكت تنيس روي‌ميز و بدمينتون به طور كامل تعطيل شدند و اكثر توليد‌ي‌هاي كفش فوتبال نيز تعطيل شدند. عدم استقبال مردم از توليدات داخلي و از طرفي واردات كالاهاي متنوع در اين حوزه با قيمت مناسب از كشور چين كه قدرت رقابت را از توليد‌كنندگان داخلي ربوده است مهم‌ترين دلايل تعطيلي اين واحدهاست. وي در عين حال تاكيد مي‌كند: «گران‌ شدن مواد اوليه، افزايش هزينه‌ها، بيمه كارگري و دستمزد از ديگر عواملي هستند كه توليد‌كنندگان را با مشكل مواجه كرده است. توليدات داخلي در حوزه لوازم ورزشي بيشتر در لوازم ريز مثل طناب، جوراب ورزشي و مواردي از اين قبيل است.»توسلي با بيان اينكه با توجه به بالا‌ بودن تعرفه گمركي بسياري از لوازم از طريق قاچاق به كشور وارد مي‌شوند، مي‌افزايد: «تعرفه گمركي براي كفش و پوشاك كه در سال گذشته 100 درصد بود قرار است امسال به 75 درصد كاهش يابد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون