• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4720 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۷ مرداد

رييس‌ جمهوري در نشست ستاد هماهنگي اقتصادي دولت تاكيد كرد

ثبات اقتصادي سياست اصلي

بحث طرح اقتصادي پيشنهادي دولت داغ است. در فضاي رسانه‌اي و فضاي مجازي هر روز از اين طرحي كه چارچوب و جزييات آن مشخص نيست گمانه‌زني‌هايي مي‌شود. فروش اوراق سلف نفتي نزديك‌ترين گمانه به طرح بود كه اخيرا از سوي برخي مقامات غيردولتي تكذيب و گفته شده، دولت بنا ندارد اين طرح را اجرايي كند. با اين همه هنوز دولت هيچ جزيياتي از اين طرح منتشر نكرده و ديروز نيز در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت يعني مهم‌ترين جلسه چهره‌هاي اقتصادي قوه مجريه كه طرح گشايش اقتصادي از دل آن بيرون آمده هيچ صحبتي از اين طرح به ميان نيامد. حسن روحاني ديروز در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت صرفا بر تلاش اين نهاد در راستاي ايجاد آرامش اقتصادي اشاره كرد. البته پيش از اين محمود واعظي، رييس‌ دفتر رييس‌جمهوري توضيح داده ‌بود كه طرح مذكور تقديم رهبري شده و در واقع بعد از موافقت ايشان به تصويب نهايي مي‌رسد و در حال حاضر به عنوان يك پيشنهاد در نشست هماهنگي سران قوا مطرح شده است. بنابراين احتمالا بيان جزييات اين طرح نيز منوط به نظر رهبري است.
رييس‌جمهوري مهم‌ترين سياست دولت را ايجاد آرامش در اقتصاد همچنين ثبات در تصميمات و سياست‌ها و نبود ابهام و نگراني نسبت به آينده اقتصاد كشور دانست و تاكيد كرد:«ايجاد فضايي مطمئن، آرام و با ثبات و دادن اطمينان خاطر به مردم نسبت به آينده اقتصاد كشور همواره مورد تاكيد و توجه دولت بوده است.» او همچنين افزود:«دولت اجازه نداد كه بدخواهان ايران به اهداف خود در آسيب زدن به اقتصاد كشور دست يابند اگرچه ممكن است در اين جنگ شديد اقتصادي، كندي‌هايي در تحقق اهداف و روند اجراي برنامه‌هاي دولت ايجاد شده باشد.»
تنها آنچه از اين نشست اقتصادي رسانه‌اي شد تاكيد رييس‌جمهوري بر لزوم فراهم كردن افزايش مشاركت مردم در اقتصاد و كمك به جهش توليد و تقويت بازار سرمايه به عنوان راه‌هاي تحقق اين هدف بود.
در همين راستا رييس‌جمهوري تشريح كرد كه «بازار سرمايه ظرفيت قابل توجهي براي هدايت نقدينگي جامعه به سمت توليد و افزايش سرمايه‌گذاري و اشتغال دارد.»
در روزهايي كه بورس بار ديگر در سراشيبي افتاده و وضعيت سقوطي تاريخي را آن هم پس از يك دوره صعود چشمگير تجربه مي‌كند، حسن روحاني به تصميم دولت در اجراي سياست تقويت بورس نيز تاكيد كرد و گفت:«عرضه‌هاي متنوع، سودآور و مطمئن از دارايي‌هاي دولتي و عمومي در بورس طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده با نظم و استمرار تداوم خواهد يافت و نبايد در اين موضوع هيچ كندي و تعللي صورت گيرد.» به‌ گفته رييس‌جمهوري كارشناسان بازار سرمايه نوسانات تصحيح‌كننده در بورس را امري عادي و طبيعي مي‌دانند اما در عين حال بايد از ناهماهنگي در اظهارنظر و اقدامات اجتناب شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون