• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4722 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

خبر

پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت حجت‌الاسلام تسخيري

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت عالم مجاهد و زبان گوياي اسلام و تشيع حجت‌الاسلام‌والمسلمين تسخيري را تسليت گفتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن پيام رهبر انقلاب آمده است: «با تأثر و تأسف اطلاع يافتيم كه عالم مجاهد و زبان گوياي اسلام و تشيع جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمين آقاي حاج شيخ محمدعلي تسخيري رحمت‌الله‌عليه ‌دارفاني را وداع گفته است. كارنامه اين مرد نستوه و خستگي‌ناپذير در انواع خدمات برجسته در مجامع جهاني اسلامي حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگيزه ايشان حتي بر ناتواني‌هاي جسماني در چند سال اخير فائق مي‌آمد و حضور موثر و بركت وي را در هر نقطه لازم و مفيد استمرار مي‌بخشيد. مسووليت‌ها و خدمات ايشان در داخل كشور نيز فصل جداگانه و ارزشمندي از تلاش‌هاي اين روحاني فاضل و متعهد است. اينجانب به خاندان و بازماندگان مكرم و نيز به همه همكاران و دوستان ايشان تسليت عرض مي‌كنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهي را براي وي مسألت مي‌كنم.» آيت‌الله تسخيري نماينده استان تهران در مجلس خبرگان رهبري و مشاور عالي رهبري در امور جهان اسلام بود و همچنين رياست پيشين مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي را برعهده داشت.

سخنگوي دولت در پاسخ به عملكرد شوراي هماهنگي سران قوا: 

اين شورا براي شرايط خاص  و تدبير رهبري است

در پي ابتلاي سخنگوي دولت به كرونا در هفته‌هاي گذشته، چهارمين نشست خبري هفتگي علي ربيعي با خبرنگاران به صورت مكتوب برگزار شد كه ربيعي در ابتداي اين نشست با اشاره به در پيش‌ رو بودن هفته دولت تاكيد كرد:«لازم مي‌دانم كه در اين هفته اعلام كنم، دولت تا آخرين روز كاري و قانوني خود «هدفمند»، «اميدوار» و «استوار» ايستاده و مجهز به نقشه راه و برنامه‌اي مشخص به فعاليت خود ادامه خواهد داد.» به گزارش ايسنا، سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه تعدادي از نمايندگان خواستار اصلاح ساختار شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا هستند و به آن انتقاد دارند نيز با بيان اينكه «شوراي عالي اقتصادي، تدبيري از سوي رهبري براي مديريت هماهنگ اقتصاد كشور در شرايط ويژه كنوني است»، گفت:«اصل و فلسفه تشكيل شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا براساس شرايطي است كه امريكا با تحريم‌هاي ظالمانه و تروريسم اقتصادي در عمل، جنگ اقتصادي را عليه مردم ايران راه انداخته و امروز كشور را درگير اين جنگ اقتصادي كرده است. شرايط جنگ اقتصادي نيازمند فرماندهي واحد و سرعت عمل در تصميم‌گيري است. اين شورا براي شرايط خاص كشور كه امروز درگير آن هستيم به صورت موقتي و اقتضايي تنها در خصوص برخي تصميمات ضروري و اضطراري كه در شرايط عادي اتخاذ آن زمانبر بوده براي مقابله با تحريم تشكيل شده و البته در تمام موارد تلاش شده كه براي درازمدت مسير قانونگذاري خود را مانند همه موارد طي كند.» ربيعي تاكيد كرد:«همه مصوبات شوراي عالي مهم از ويژگي زمان‌دار بودن برخوردار است و با مواردي كه نياز به تصويب دايمي قانوني دارد همزمان به صورت لايحه مسير مجلس را طي مي‌كند. اساس پيشنهاد تشكيل شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا را مقام معظم رهبري ارايه و تركيب آن را مشخص كردند تا در خصوص تصميمات فوري در دوره جنگ اقتصادي هماهنگي بين قوا صورت گرفته و در مواردي كه نياز به مجوز قانوني دارد به تصويب معظم‌له نيز مي‌رسد.» او همچنين در پاسخ به پرسشي ديگر مبني بر اينكه عرضه اوراق سلف نفتي كه در جلسه سران قوا تصويب شده است و انتقاداتي به آن وارد شده، گفت:«طرح «فروش نفت با موعد مشخص به متقاضيان» نيز پيشنهاد مشترك وزارت اقتصاد و وزارت نفت بود كه تاييديه بانك مركزي را به همراه داشت و در بررسي‌ها معلوم شد كه به اهداف هدايت نقدينگي و رونق توليد و طرح‌هاي عمراني و مقابله با تورم و ركود كمك مي‌كند.» ربيعي مطرح كرد:«كليات طرح هم در دو جلسه مورد تاييد شوراي عالي قرار گرفت. البته در جزييات اجرايي، نظرات كارشناسي متفاوتي وجود داشته است كه جمع‌بندي آن مورد تصويب و اجرا قرار خواهد گرفت. طبيعي است كه هر كدام از قوا ديدگاه مشخصي داشته و با توجه به تنوع ديدگاهي كه وجود دارد، نظرات خود را بيان مي‌كنند و در نهايت جمع‌بندي جلسه براي تاييد به استحضار رهبري مي‌رسد.»

شكايت از ميرسليم فراتر از اختلافات اصولگرايان  با يكديگر است

پروانه سلحشوري، نماينده مجلس دهم در پاسخ به اين سوال كه شكايت قاليباف از ميرسليم داراي چه پيام‌هايي است و اختلافات اصولگرايان چرا علني شده است، گفت:«به نظر من اين اختلافات و شكايت از ميرسليم فراتر از اختلافات اصولگرايان با هم است. بحث شخصيت حقوقي نمايندگان مجلس مطرح است كه با اين رويكرد رياست مجلس تضعيف مي‌شود. مساله ديگر عملكرد افراد در مسووليت‌هايي است كه برعهده داشته‌اند. همه آقاي ميرسليم را به عنوان فرد سليم‌النفس و از لحاظ اقتصادي پاكدست مي‌شناسند و در حوزه تخصصي خود هم فرد متخصصي هستند. بنابراين نبايد چنين فردي در مجلس منزوي شود و مداركي ارسالي او به قوه قضاييه بايد بررسي شود. من به شخصه از اينكه آقاي ميرسليم رييس كميسيون صنايع نشد، متعجب شدم.» به گزارش «ايرنا» او افزود:«همه افرادي كه در مجلس مقابل هم ايستادند و دچار اختلاف شده‌اند، اصولگرا هستند و موتلفه هم به عنوان جريان قديمي اصولگرا به نوعي به عنوان پدر معنوي اين جريان شناخته مي‌شود اما به نظر مي‌رسد، نواصولگرايي توانسته حتي جوانان موتلفه را هم جذب كند. بنابراين جريان نواصولگرا درصدد حذف شخصيت‌هاي منتقد در مجلس است. آقاي ميرسليم بحث‌هايي مطرح و مستندات خود را به قوه قضاييه ارسال كرده كه بايد رسيدگي شود و با طرح نام نماينده‌اي، مساله به انحراف كشيده نشود چراكه ميرسليم از رييس كميسيون صحبت كرد اما فردي كه بازداشت شده هيچگاه رييس كميسيون نبوده است. با اين حال من اين مساله را فراتر از اصولگرايان مي‌دانم و براي به خطر افتادن ماهيت و استقلال مجلس و سلب آزادي عمل از نمايندگان با اين رويكرد قاليباف اعلام خطر مي‌كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون