• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4729 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ شهريور

خبر

رهبر انقلاب درگذشت حسينيان را تسليت گفتند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت روحاني مبارز و انقلابي حجت‌الاسلام حسينيان را تسليت گفتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است: «درگذشت روحاني مبارز و انقلابي جناب حجت‌الاسلام آقاي حاج شيخ روح‌الله حسينيان رحمه‌الله‌عليه را به خاندان مكرم و بازماندگان و دوستان و همكاران ايشان تسليت عرض مي‌كنم. مقاومت و خستگي‌ناپذيري و صراحت اين روحاني مجاهد در مواضع بحق انقلابي، برجسته و نمايان بود. رحمت و رضوان الهي بر او باد.»

تخلف هيات رييسه؛ عامل تشكيل نشدن كميسيون قضايي مجلس

حسن نورزوي، نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تشكيل نشدن كميسيون حقوقي و قضايي مجلس باتوجه به اهميتي كه اين كميسيون در بررسي طرح‌ها و لوايح دارد، گفت:«بايد از هيات‌ رييسه اين موضوع را پرسيد، هيات ‌رييسه بايد تلاش كند كه كميسيون حقوقي و قضايي هرچه زودتر تشكيل شود كه متاسفانه اين كار را انجام نمي‌دهد.» به‌گفته نماينده رباط‌كريم و بهارستان در مجلس يازدهم به‌جز آن ۸ نفري كه براي حضور دركميسيون حقوقي و قضايي اعلام آمادگي كرده‌اند، فرد ديگري اضافه نشده است. هيات‌ رييسه بايد از حقوقدان‌ها و قضات بخواهد كه به عضويت اين كميسيون دربيايند كه اين كار را انجام نمي‌دهد. به گزارش ايلنا، او به پرسشي مبني بر اينكه باتوجه به اينكه بنا بود، نمايندگان براساس سوابق اجرايي و تحصيلي در كميسيون‌هاي تخصصي حضور پيدا كنند و اين دوره هم حقوقدانان و قضات متعددي وارد مجلس شدند، گفت:«اين كار از تخلفات هيات ‌رييسه است، بنابر آنچه گفته شد، افراد بايد بر اساس سوابقي كه دارا هستند به عضويت كميسيون در بيايند اما اينگونه نشده است.» نوروزي در پايان تاكيد كرد:«جاي قاضي و حقوقدان در كميسيون حقوقي و قضايي است؛ جز اينجا بايدكجا باشد؟ چرا قاضي بايد در كميسيون عمران عضو شود؟ چرا قاضي بايد به كميسيون كشاورزي برود؟ خب اينها تخلف است ديگر.»

پاسخ حقوقي معاون رييس‌جمهوري به تهديدهاي امريكا

معاون حقوقي رييس‌جمهور در واكنش به تهديدهاي امريكا عليه ايران يادآور شد مطابق مواد ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ كه مستند خود امريكاست، كسي مي‌تواند اين مساله را به شوراي امنيت ببرد كه خودش سند برجام را رعايت كرده باشد. به گزارش ايسنا، لعيا جنيدي در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به اين پرسش كه واكنش ايران به تحركات امريكا براي تحريم مجدد چيست، گفت:«ما استدلال‌هاي روشني داريم، استدلال آييني و شكلي ما اين است كه اگر مي‌خواهيم به توافقي استناد كنيم بايد اول به آن متعهد باشيم يا در آن عضويت داشته باشيم يا طرف فعال باشيم كه امريكا چنين موقعيتي در برابر برجام ندارد.» او تاكيد كرد:«حتي اگر هم فرض كنيم، طرفي مشاركت‌كننده باشد كه امريكا نيست، مطابق مواد ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ كه مستند خود امريكاست،كسي مي‌تواند اين مساله را به شوراي امنيت ببرد كه خودش سند برجام را رعايت كرده باشد.» به گفته جنيدي، ايرادات ماهوي هم از جمله اين است كه اگر قرار است، تحريم‌ها برگردد ما بايد تا زماني كه امريكا از برجام خارج مي‌شد، برجام را نقض كرده باشيم در حالي كه تا يك سال بعد از آن تاييدات سازمان ملل را درباره رعايت همه جوانب برجام داشته‌ايم و پس از آن هم خروج تدريجي ما نقض قرارداد برجام نيست و در جهت اعمال حق ما ذيل ماده ۳۶ برجام است. معاون حقوقي رييس‌جمهوري معتقد است كه ما بايد از شوراي امنيت توقع داشته باشيم كه تفسير منطقي را مبناي كار قرار دهد و شوراي امنيت مي‌تواند از گردش اين اخطاريه جلوگيري كند.

8 فروردين1400؛ آغاز نام‌نويسي انتخابات ميان ‌دوره‌اي مجلس

ستاد انتخابات كشور در نخستين اطلاعيه انتخابات ۱۴۰۰ خود اعلام كرد كه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس يازدهم، هشتم فروردين آغاز مي‌شود. به گزارش ايرنا در متن اطلاعيه شماره يك انتخابات سال ۱۴۰۰ آمده است كه «انتخابات ميان‌دوره‌اي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز جمعه تاريخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در 5 حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در استان تهران، آستانه اشرفيه در استان گيلان، تفرش، آشتيان و فراهان در استان مركزي، گچساران و باشت در استان كهگيلويه و بويراحمد و بهار وكبودرآهنگ در استان همدان برگزار مي‌شود.» براساس اين اطلاعيه نام‌نويسي از داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي از ساعت ۸ صبح روز يكشنبه تاريخ ۸ فروردين ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸روز شنبه تاريخ ۱۴فروردين ۱۴۰۰ ادامه مي‌يابد. در اين اطلاعيه ليست اشخاصي كه از داوطلب شدن در حوزه‌هاي انتخابيه سراسر كشور محرومند مگر اينكه حداقل ۶ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هيچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند هم اعلام شده است.

توانمندي موشك‌هاي ما منحصر به فرد است

فرمانده نيروي زميني ارتش معتقد است كه امروز قابليت و توانمندي موشك‌هاي ما كه منحصر به فرد هم هستند، مي‌تواند به راحتي توان دفاعي جمهوري اسلامي را تامين كند. اين قابليت‌ها قدرت بازدارندگي ما را فراتر از حد انتظار برده است. به گزارش ايلنا، امير سرتيپ كيومرث حيدري در حاشيه بازديد از قرارگاه لشكر ۱۶ زرهي قزوين گفت: «امروز با عنايت الهي و اطاعت محض از فرامين مقام معظم رهبري، نيروي زميني با آمادگي بالاي خود توانمندي اين را دارد كه با همكاري ساير نيروهاي مسلح پوزه هر تهديدكننده‌اي را در كمترين زمان به خاك بمالد.» به گفته او، امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در چرخه دفاعي روي پاي خود ايستاده و به هيچ كشوري وابسته نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون