• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4740 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ شهريور

دومين ليگ سراسري بعد از شيوع كرونا آغاز به كار كرد

شيفت از فوتبال به واليبال

عصر چهارشنبه ليگ برتر واليبال بعد از كش‌وقوس‌هاي فراوان زير سايه بيماري كرونا آغاز شد. در فصل جاري ۱۵ تيم حضور دارند و در روز نخست 8 بازي انجام شد و يك تيم به استراحت پرداخت. شروع مسابقات واليبال در شرايطي صورت گرفت كه مديران ورزش كشور تجربه نسبتا موفق برگزاري رقابت‌هاي ليگ فوتبال را از سر گذرانده بودند. با اين حال انگار علاوه بر تجربيات موفق برگزاري مسابقات، تمام حواشي فوتبال هم به واليبال منتقل شده است. همان‌طور كه در فوتبال و در اوايل آغاز مسابقات هر روز با اخبار جديدي از بيماري چند بازيكن و بحث سر تعطيلي يك مسابقه يا ادامه آن به گوش مي‌رسيد در واليبال هم شاهد همين مساله بوديم.
پيش از شروع هفته اول تيم پيكان اعلام كرد هر 3 پاسور اين تيم به بيماري كرونا مبتلا شدند. پيكان در هفته نخست بايد به آمل مي‌رفت و مقابل لبنيات هراز قرار مي‌گرفت. تركاشوند سرمربي پيكان در روزهاي قبل از بازي گفت حاضر نيست جان بازيكنانش را به خطر بيندازد و اين سوال را مطرح كرد كه در اين شرايط چه اصراري براي برگزاري مسابقه است؟ در سمت مقابل بهروز عطايي، سرمربي تيم آملي نيز گفت بهتر است تحت هر شرايطي قانون اجرا شود.  همچنين تست كروناي ۱۱ بازيكن تيم هورسان رامسر مثبت اعلام شد، ولي سازمان ليگ به آنها اعلام كرد طبق قانون به دليل داشتن ۹ بازيكن سالم، بايد به ميدان بروند. نادر انصاري، دبير كميته برگزاري رويدادها و مسابقات فدراسيون واليبال درباره برگزاري ديدار سايپا و هورسان رامسر گفت: «تيم‌هاي ليگ برتري ۲۰ بازيكن دراختيار دارند و تيم هورسان رامسر نيز ۹ بازيكن سالم دراختيار دارد و بايد در ديدار هفته نخست خود حاضر شود. اگر اين تيم برابر سايپا بازي نكند، با باخت فني روبه‌رو خواهد شد.»
با همه اين تفاسير رقابت‌هاي هفته نخست ليگ برتر واليبال با برگزاري ۸ بازي برگزار شد. در اين هفته 2 تيم مدعي سايپا و شهرداري اروميه كه به نسبت ساير تيم‌ها در نقل‌وانتقالات با جيب پرتري حاضر شدند و موفق‌تر عمل كردند، توانستند در خانه خودي با نتيجه مشابه 3 بر صفر به ترتيب تيم‌هاي آذرباتري اروميه و هورسان رامسر را شكست دهند. شهرداري ورامين نيز در ورامين توانست با حساب 3 بر يك از سد شهرداري قزوين عبور كند. سپاهان در اصفهان 3 بر يك از سد خاتم اردكان يزد عبور كرد. شهداب يزد كه سال گذشته به ليگ برتر واليبال وارد شد در گنبد دست به كار بزرگي زد و تيم شهرداري اين شهر را 3 بر يك مغلوب كرد. فولاد سيرجان در خانه
 3 بر صفر راه‌ياب ملل مريوان را از پيش رو برداشت و در ديدار پرحاشيه پيكان و لبنيات هراز آمل كه در آمل برگزار شد تيم ميزبان 3 بر صفر به برتري رسيد. پيكان در اين بازي بدون پاسور بازي كرد و به راحتي تن به شكست داد. در اين هفته شهروند اراك استراحت داشت.
رقابت‌هاي ليگ برتر واليبال امسال بدون حضور تماشاچيان برگزار خواهد شد. رقابت‌هاي دور قبل به دليل شيوع ويروس كرونا بدون معرفي كردن قهرمان پايان يافت و مسوولان تلاش مي‌كنند ليگ امسال را باتوجه به در پيش بودن رقابت‌هاي المپيك به هر شكل ممكن برگزار كنند. هفته دوم ليگ برتر واليبال چهارشنبه برگزار مي‌شود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون