• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4761 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۵ مهر

فولادمباركه مي‌تواند التهاب بازار فولاد را ساماندهي كند

مديرعامل گروه فولادمباركه در نشست مشترك با انجمن توليدكنندگان لوله‌هاي فولادي و پوشش خطوط انتقال، بر اهميت تعامل بيشتر ميان اين دوبخش، بررسي راهكارهاي رفع مشكلات خريداران ورق‌هاي فولادي و تامين مواد اوليه اين شركت‌ها كه همگي جزو مشتريان بزرگ فولادمباركه اصفهان هستند، تاكيد كرد. حميدرضا عظيميان در اين نشست كه معاون فروش و بازاريابي فولادمباركه نيز در آن حضور داشت، با بيان اينكه بر اساس قانون جاري در كشور، مديريت توزيع و قيمت‌گذاري بر عهده فولاد مباركه نيست، تصريح كرد: تنها مسووليتي كه بر عهده بزرگ‌ترين فولادساز كشور قرار گرفته، توليد است.
وي در ادامه افزود: اكنون شاهديم كه به ‌دليل دخالت‌هاي برخي نهادها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط در بازار فولاد، شرايط نامساعد شده است.
به گفته مهندس عظيميان، فولادمباركه براي رفع اين مشكل، طرح‌هاي خود را به دولت و مجلس پيشنهاد داده و حتي دستگاه قضايي را در اين زمينه توجيه كرده تا مديريت واحد بر توزيع بازار توسط اين شركت انجام شود، هرچند فولادمباركه به‌طور مشخص هيچ مسووليت قانوني در توزيع و قيمت‌گذاري ندارد.
وي تاكيد كرد: اين مسووليت با اين تعهد كه نياز عمده همه واحدها تامين شود و بازار به ثبات حداكثري برسد، از سوي فولادمباركه اعلام شده است. ضمن اينكه عرضه در مچينگ و بورس نيز به‌ صورت همزمان باشد؛ به نحوي كه در مچينگ، نسبت عرضه ورق گرم كه مورد نياز واحدهاست 75 درصد و در بورس كالا 25 درصد باشد. در مورد ورق‌هاي سرد نيز 90 درصد عرضه در مچينگ و 10 درصد در بورس كالا انجام شود.
مديرعامل فولادمباركه گفت: همچنين پيشنهاد داديم تا خط اعتباري 10 هزار ميليارد توماني به‌ صورت دايم برقرار باشد تا مشكلات تامين اعتبار مشتريان حل شود.
وي ادامه داد: ما بر اين باوريم كه اگر فولادمباركه به ‌تنهايي مسوول توزيع بازار باشد و نيازها را تامين كند، اين التهاب قيمتي از بين مي‌رود، زيرا مي‌بينيم سامانه بهين‌ياب ناكارآمد است و عده‌اي بيش از سهميه خود محصولات دريافت مي‌كنند و در بازار آزاد با قيمت بيشتر مي‌فروشند. حال اگر بتوانيم نياز را حداكثري كنترل و آن را تامين كنيم، از التهابات بازار كاسته مي‌شود و كمتر با افزايش قيمت و نبود محصول در بازار مواجه خواهيم شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون