• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4762 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

خبر

تاكيد روحاني بر افزايش تلاش براي آزادسازي ذخاير ارزي بلوكه ‌شده

رييس‌جمهوري در يكصد و هفتاد و يكمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت پس از ارايه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) از برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته در زمينه چگونگي كنترل قيمت كالاها با تاكيد بر لزوم اجراي دقيق اين برنامه گفت:«دولت مصمم است با اجراي برنامه جامع نظارتي، دسترسي مردم به كالاهاي اساسي و مورد نياز را تامين و قيمت آنها را كنترل و اجازه ندهد نوسانات قيمت كالاهاي اساسي و ضروري زندگي و معيشت مردم و آرامش رواني آنان را مختل كند.» به گزارش ايسنا، او در اين جلسه با اشاره به اقدامات موثر دستگاه‌هاي ذي‌ربط از جمله وزارت امور خارجه و نهادهاي حقوقي دولت و بانك مركزي تاكنون براي احقاق حقوق ملت ايران خواستار افزايش و فراگيرتر شدن اين تلاش‌ها براي آزادسازي ذخاير ارزي بلوكه شده كشور شد.

تلاش دولت براي صيانت از اشتغال كارگران و بهبود معيشت مردم

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري بر لزوم تمركز جدي بر موضوع جهش توليد در 6 ‌ماهه دوم سال جاري از سوي دستگاه‌هاي اصلي متولي توليد تاكيد كرد. او ديروز در جلسه كارگروه رفع موانع جهش توليد از وزارتخانه‌هاي صمت و جهاد كشاورزي، بانك مركزي و اتاق بازرگاني خواست به صورت جدي براي بخش توليد وقت بگذارند و به گونه‌اي مديريت كنند كه شاهد فعال‌تر بودن واحدهاي توليدي و فراواني كالاهاي مورد نياز مردم در بازار باشيم. به گزارش ايسنا، جهانگيري گفت كه اگرچه تورم و مشكلات اقتصادي، معيشت مردم را تحت‌تاثير قرار داده اما دولت تمام تلاش خود را به‌ كار گرفته تا هم از اشتغال كارگران بخش توليد صيانت شود و هم وضعيت معيشتي مردم بهبود يابد.

لايحه جامع انتخابات اسفندماه ۹۷ به مجلس ارايه شد

قائم‌مقام وزير كشور در امور مجلس ادعاي مطرح‌شده در خصوص عدم ارسال لايحه جامع انتخابات را به كميسيون امور داخلي مجلس فاقد وجاهت قانوني دانست. محمدجواد كوليوند كه تا همين چند ماه پيش و در جريان فعاليت مجلس دهم، خود رياست اين كميسيون پارلمان را نيز برعهده داشت با تاكيد بر اين موضوع گفت:«با پيگيري‌هاي وزارت كشور دولت براي رفع كاستي‌هاي موجود در قوانين جاري انتخابات و رفع پراكندگي موجود در اين قوانين، لايحه جامع انتخابات را در اسفند ۹۷ با قيد دو فوريت به مجلس دهم ارايه كرد اما به سبب طولاني‌شدن روند بررسي و نبود وقت كافي جهت سير مراحل قانوني تصويب نهايي اين لايحه در مجلس دهم اين مهم به منتخبين مردم در مجلس يازدهم محول شد.» به گزارش خبرگزاري تسنيم، قائم‌مقام وزير كشور در امور مجلس با بيان اينكه نامه‌اي رسمي به امضاي وزير كشور به رييس مجلس شوراي اسلامي درخصوص مساله لايحه جامع انتخابات ارسال شده، گفت:«نظر و رويكرد وزارت كشور بر لزوم در دستوركار قرار گرفتن لايحه جامع انتخابات است و انتظار داريم، نمايندگان مجلس با همكاري و تعامل با دولت و وزارت كشور به بررسي اين لايحه و تبديل آن به قانون كمك كنند.»

هشدار وزير دفاع نسبت به

اصابت خمپاره به خاك ايران

امير حاتمي، وزير دفاع با اشاره به مناقشات اخير كشورهاي آذربايجان و ارمنستان با بيان اينكه امنيت مرزهاي جمهوري اسلامي براي نيروهاي مسلح مقتدر و شجاع كشور يك موضوع اصلي، حياتي و بسيار مهم است، گفت كه در اين حادثه گاهي به خطا گلوله‌هايي به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران اصابت كرد كه تذكرات لازم به هر دو كشور داده شد. به گزارش ايلنا او با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران مناقشات را در منطقه به دقت رصد و دنبال مي‌كند، تاكيد كرد كه جان شهروندان و امنيت خاك مقدس ايران اسلامي يك موضوع مهم و حياتي است و به هيچ‌وجه قابل قبول نيست كه به علت كم ‌دقتي و بي‌توجهي گلوله به خاك كشورمان اصابت كند. به گفته او چنانچه اين موارد و اين بي‌دقتي‌ها توسط كشورهاي طرف مناقشه ادامه پيدا كند قطعا تمهيدات بيشتري اتخاذ خواهد شد.

نبايد حتي با كنايه‌ زدن رييس‌جمهوري را تضعيف كرد

محمدجواد جمالي نوبندگاني، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دهم در واكنش به طرح پيشنهاد استعفاي رييس‌جمهوري گفت:«رهبر انقلاب فرمودند كه اين دولت بايد تا پايان عمر خويش به مسووليت خود ادامه دهد و حتي تا پايان روز آخر رياست‌جمهوري هم اين كابينه محكم بايد كار خود را انجام دهد. درحالي كه امريكايي‌ها اتاق جنگ براي اقتصاد ما تشكيل دادند آن وقت ما بياييم فرماندهي اقتصادي كشور را تضعيف و بحث استعفا را مطرح كنيم؟ به نظر من با هيچ منطقي اين سخنان سازگار نيست.» به گزارش ايرنا، اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد:«فكر مي‌كنم يك جهت طرح اين سخنان كنايه زدن به رقباي سياسي باشد. يعني به رقباي خود كنايه بزنند كه اگر ما كنار هم برويم شما نمي‌توانيد كاري انجام دهيد. به نظر من اصلا در چنين شرايطي حتي به كنايه هم نبايد اين سخنان طرح شود.» به عقيده او وقت كنايه‌هاي سياسي زمان انتخابات است نه الان كه همه توان كشور بايد در خدمت دولت قرار گيرد تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون