• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4762 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

خبر

اربعين امسال از خانه اظهار ارادت مي‌كنيم

گروه اجتماعي | تقارن اربعين و روزهاي پرتلفات شيوع كرونا، دل عزاداران اربعين را اندوهگين كرده است، به گفته مسوولان، تمامي مبادي ورودي به شهرستان ايلام و مرز مهران بسته است و امسال، برخلاف سال‌هاي گذشته فرصت زيارت حرم اباعبدالله الحسين (ع) ممكن نخواهد شد و اين خبر قطعي است. با وجود اين، همانطور كه رهبر معظم انقلاب پيش از اين فرمود‌ه‌ا‌ند، در شرايط دشوار كرونا، مي‌توان در روز اربعين، از داخل خانه اظهار ارادت كرد. رهبر معظم انقلاب پيش از اين دربياناتي فرموده‌اند: «روز اربعين از داخل خانه اظهار ارادت كنيد و زيارت اربعين بخوانيد و به امام حسين بگوييد ما دلمان مي‌خواست بياييم، نشد. تا يك نظري بكنند، يك كمكي بكنند.» 
اطلاعيه شماره هفت ستاد مركزي اربعين، منتشر شده در 15 مهر 1399 نيز تاكيد كرده است كه هرگونه راهپيمايي و پياده‌روي به مناسبت اربعين حسيني (ع) ممنوع است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، اين ستاد نيز به مردم توصيه كرده است كه قرائت زيارت اربعين با اولويت قرائت در منازل يا منطبق با شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي ابلاغي در اماكن سر باز و در روز اربعين برگزار خواهد شد. 
طبق اين اطلاعيه، انجام هرگونه راهپيمايي و پياده‌روي به سمت بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج علي بن موسي الرضا (ع) و ساير بقاع متبركه به مناسبت اربعين حسيني (ع) ممنوع است و قرائت زيارت اربعين با اولويت قرائت در منازل يا منطبق با شيوه نامه‌هاي بهداشتي ابلاغي در اماكن سرباز و در روز اربعين برگزار خواهد شد. اين اطلاعيه از تمامي عاشقان و دلدادگان حسيني(ع) دعوت مي‌كند تا با رعايت اين امر، اين ستاد را در مديريت و ممانعت از شيوع ويورس كرونا ياري كنند. 
امسال كه به دليل شيوع كرونا امكان برگزاري پياده‌روي اربعين، مصلحت بزرگ‌تر، حفظ سلامت خود و ديگران و رعايت حق‌الناس است. همانطور كه ديگرخواهي از درس‌هاي عاشوراست و در اين دوران شيوع كرونا، حالا كه ماه‌هاست كادر درماني كشور با تمام قوا كمر به خدمت بسته است و در اين راه، شهداي فراواني را به جاي گذاشته است، حالا كه آمار تست‌هاي مثبت روزانه از مرز 4 هزار نيز فراتر رفته است و در آستانه پاييز نگراني‌ها از شيوع گسترده‌تر كرونا بيش از پيش شده است، عزاداري اربعين در خانه يكي از منطقي‌ترين تصميم‌هايي است كه هر شهروند مي‌تواند براي رعايت حق‌الناس ديگران اتخاذ كند.

سهم ۶۵درصدي شهرداري‌ها از عوارض آلايندگي

مديركل محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: انتظار مي‌رود در رسيدگي به موضوعات و مشكلات زيست‌محيطي شهري حمايت همه‌جانبه دولت را داشته باشيم.
به گزارش ايسنا، شينا انصاري همزمان با سومين روز از هفته تهران با عنوان «مكتب تهران؛ محيط‌زيست» در نشستي با رييس فراكسيون محيط‌زيست مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتظار مي‌رود در رسيدگي به موضوعات و مشكلات زيست محيطي شهري حمايت همه‌جانبه دولت را داشته باشيم، گفت: به ‌طور مثال بحث قوانين مرتبط با الزام توليد‌كنندگان و واردكنندگان كالا به پذيرفتن مسووليت جمع‌آوري پسماندهاي ناشي از كالاها مساله بسيار مهمي است اما زماني كه صحبت از پسماند مي‌شود، لزوما نام شهرداري‌ها به ميان مي‌آيد اين در حالي است كه در قانون مديريت پسماند كه به عنوان سند بالادستي از سال ۱۳۸۳ مطرح است، آمده كه مسووليت شهرداري‌ها مديريت پسماندهاي خانگي است و مديريت پسماندهاي ويژه از جمله بيمارستاني، عفوني، صنعتي و كشاورزي از شمول آنها خارج است. 
او افزود: توليدكنندگان بطري‌هاي پلاستيكي و صنايعي كه پسماندهاي حجيم و آسيب‌رسان به محيط‌زيست توليد مي‌كند مانند ديگر كشورها بايد مسووليت خود را در چارچوب ماليات سبز را برعهده بگيرند اما اكنون تمام تبعات متوجه شهرداري‌ها است.
مديركل محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در ادامه با اشاره به اينكه شهرداري تهران آمادگي را دارد در مواردي از جمله پايش منابع آلاينده سازمان محيط‌زيست را همراهي كند، پيشنهاد كرد: مجلس آن بخش از وظايف تصدي‌گري سازمان حفاظت محيط‌زيست كه نيازمند ابزار و امكانات است به شهرداري‌هاي كلان‌شهرها واگذار كند. به عنوان مثال در حال حاضر تيم گشت و پايش محيط‌زيست شهري با هدف رسيدگي به مشكلات زيست‌محيطي مناطق ۲۲گانه شهر تهران راه‌اندازي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون