• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4768 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

خبر

واكنش معاون رييس‌ دفتر روحاني به توهين يك نماينده

اظهارات توهين‌آميز يكي از نمايندگان مجلس يازدهم درباره رييس‌جمهوري با واكنش برخي از شخصيت‌ها رو‌به‌رو شد. در همين راستا، عليرضا معزي، معاون اطلاع‌رساني و ارتباطات دفتر رييس‌جمهوري در توييتر نوشت:«دهان‌دريدگي شايد چند صباحي شيوه سياست‌ورزي باشد اما تا هميشه نشانه فرومايگي است.» به گزارش ايرنا همچنين محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري در حاشيه هيات دولت گفت:«اين بي‌اخلاقي‌هايي كه برخي انجام مي‌دهند و برخي هم سكوت مي‌كنند بايد بدانند كه اين بي‌اخلاقي‌ها تنها مختص به رييس‌جمهوري نيست بعدا نوبت خيلي‌هاي ديگر هم مي‌شود.»

آيا تحريم‌هاي امريكا بي‌اثر است؟

معصومه ابتكار، معاون زنان رييس‌جمهوري در حساب كاربري خود در توييتر با كوت كردن توييت سازمان هلال‌احمر نسبت به ادعاي برخي درباره بي‌تاثيري تحريم‌ها بر عملكرد دولت واكنش نشان داد. به گزارش اعتمادآنلاين، حساب كاربري سازمان هلال احمر ايران در توييتي با اشاره به پيگيري براي وارد كردن واكسن آنفلوآنزا تاكيد كرده كه اين روند با توجه به تحريم بانك شهر از طرف دولت امريكا با مشكل مواجه شده است. بر همين اساس معصومه ابتكار با كوت كردن اين توييت در توييتر خود نوشت:«كساني كه از داخل و خارج با كلي ادعا و شوآف مدعي هستند، تحريم‌هاي ظالمانه امريكا چندان مشكلي براي مردم و دولت روحاني به وجود نياورده عجالتا اين يكي را تحويل بگيرند.»

مجلس با شفاف‌سازي قوانين
تكليف دستگاه‌ها و مردم را روشن كند

حجت‌الاسلام محمدكاظم بهرامي، رييس ديوان عدالت اداري روز چهارشنبه در حاشيه سي‌و‌ششمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان‌ها گفت:«انتظار داريم كه مجلس شوراي اسلامي با كمك دستگاه‌ها قوانيني كه شفاف نيست را شفاف كند تا دستگاه‌ها و مردم تكليف خود را بدانند.» به گزارش ايلنا، او ادامه داد:«انتظار ديگري كه داريم اين است كه دستگاه‌ها هم به درخواست‌هاي مردم توجه بيشتري كنند. در همين رابطه در سال جاري سامانه رأي صحيح را به عنوان سامانه ساعد راه‌اندازي كرديم كه در دسترس قضات و حقوقدانان و دستگاه‌ها و ساير مردم است.» به گفته بهرامي، مردم در اين سامانه مي‌توانند مراجعه كرده و شكايات خود را ثبت كنند. دستگاه‌ها هم مي‌توانند در اين سامانه روند كار را دنبال كنند. همچنين قضات هم مي‌توانند بر اساس اطلاعات سامانه رصد كنند و ببينند كه كجا حق با متقاضي است و كجا تقاضاي متقاضي درست نيست.

پنجمين جلسه دادگاه

محمد امامي برگزار شد

در ابتداي پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده محمد امامي و ۳۳ نفر ديگر، متهم امامي در جايگاه قرار گرفت و گفت:«ممنونم از شما كه اجازه داديد در دادگاه تيم رسانه‌اي من هم داخل بيايند. من از رسانه‌هايي كه در جلسه قبل بودند مخصوصا خبرگزاري ميزان كه صداي ما و مطالب و اخبار را منصفانه انعكاس دادند واقعا ممنونم و تشكر مي‌كنم.» در ادامه اين جلسه رسول قهرماني، نماينده دادستان با قرار گرفتن در جايگاه گفت:«شما در جلسات قبل تلاش كرديد، هنرمندان را مقابل ما قرار دهيد اما هنرمندان مقابل ما نيستند اين ما هستيم كه از شما طلب داريم زيرا فضاي هنري را تخريب كرديد.» او از امامي خواست تا قرارداد سينمايي هنرمنداني كه پول به حسابشان رفته است را نيز بياورد. به گزارش خبرگزاري ميزان، قهرماني تاكيد كرد:«مي‌گوييم شما عملكرد شركتي كه ٥٠ ميليارد گرفته، بياوريد و بگوييد كه براي شركت چه كارهايي كرده است.» با پايان صحبت‌هاي نماينده دادستان، قاضي ختم جلسه را اعلام كرد و گفت كه جلسه بعدي متعاقبا اعلام مي‌شود.

برگزاري جلسه كارگروه تهيه گزارش تفريغ بودجه ٩٨ در ديوان محاسبات

اولين جلسه كارگروه تهيه گزارش تفريغ بودجه ٩٨ در ديوان محاسبات كشور برگزار شد. به گزارش خبرگزاري مهر، كارگروه تهيه گزارش تفريغ بودجه ۱۳۹۸ به رياست محسن عمراني معاون حقوقي، مجلس و تفريغ بودجه ديوان محاسبات كشور آغاز به كار كرد. در ابتداي جلسه، عمراني گزارشي از روند كار و پيشرفت اقدامات انجام شده جهت برگزاري بهتر جلسات كارگروه تفريغ بودجه ارايه كرد و گفت:«امسال به دليل تصميمات ستاد ملي مقابله با كرونا و عدم حضور مستمر كاركنان دولت در ادارات و از طرفي افزايش مهلت هزينه‌كرد اعتبارات و حجم تبصره‌هاي قانون بودجه سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ همكاران ديوان محاسبات كشور بيش از پيش بايد تلاش كنند تا گزارش تفريغ بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور به بهترين شكل ممكن انجام پذيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون