• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4768 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

گزارش «اعتماد» از سفر نمايندگان پس از 4 روز جنجال تاييد شد

پوزش بي‌پوزش

بيستم مهرماه بود كه روزنامه «اعتماد» در گزارشي از جزييات يكي ديگر از سفرهاي نه‌چندان عادي و مطابق رسم و رسوم ايجاد شده در يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نوشت. آن روز «اعتماد» با اتكا به پيگيري‌هاي خبرنگارش، از سفر نمايندگان مجلس يازدهم در قالب فراكسيون محروميت‌زدايي به مشهد آن هم با هزينه شهرداري اين كلانشهر نوشت و تاكيد كرد كه در جريان اين سفر اعضاي خانواده نمايندگان مجلس نيز همراه آنان حضور داشته‌اند و همين مساله موجبات افزايش همراهان و متعاقبا هزينه‌هاي آنان را در جريان اين سفر نه چندان كاري فراهم آورده است. از آن روز به بعد بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي ارتباط‌جمعي به اين مساله پرداخته و از اتفاقات رخ داده در اين سفر انتقاد كردند ولي نكته قابل توجه آنكه هيچ يك از اعضاي اين فراكسيون كه در سفر ياد شده حاضر بودند، به تكذيب اين مساله نپرداختند. اولين واكنش به رحمت‌الله فيروزي‌پوربادي، نماينده نطنز در مجلس برمي‌گردد. او در گفت‌وگو با پايگاه خبري انتخاب، حضور جمعي از خانواده‌هاي نمايندگان در جريان اين سفر را تاييد كرد ولي همزمان درباره هزينه‌هاي آن گفت كه «هزينه خاصي نبود. نمايندگان در اين سفر غذاهاي معمولي مثل خورشت قيمه، عدسي، عدس‌پلو و شله‌زرد و شله مشهدي مي‌خوردند. اصلا در اين سفر چيز خاصي نبود كه نمايندگان بخواهند دنبال آن باشند.»
دومين تاييد
تاييد دوم گزارش روزنامه «اعتماد» به گفت‌وگوي روز گذشته ايلنا با غلامرضا منتظري، نماينده گرگان برمي‌گردد. او نيز همچون فيروزي حضور خانواده نمايندگان در جريان اين سفر را تاييد و تامين هزينه‌هاي اين سفر از سوي شهرداري مشهد را امري صحيح عنوان كرد. اوگفته است: «از آنجا كه شهرداري مشهد محور اصلي اين مباحث است، ميزبان اصلي ما، شهرداري مشهد بود. وقتي با ما از طرف فراكسيون تماس گرفته شد، اعلام كردند كه شما به اتفاق دو نفر از اعضاي خانواده به مشهد بياييد، شما اگر جاي من باشيد در ايام زيارتي امام رضا(ع)، سوال مي‌كنيد كه چرا اعضاي خانواده بايد در اين سفر همراه ما باشند؟ هيچ‌ يك از نمايندگان نه حق‌الزحمه و نه حق ماموريت و نه هديه‌اي دريافت نكردند و اين سفر يك كار كاملا داوطلبانه بود؛ ضمن اينكه اين سفر، تنها سفري بود كه با خانواده همراه بوده است؛ بنابراين مشخص است كه اعضاي فراكسيون به دنبال اين نيستند كه با خانواده سفر كنند، چون شهرداري مشهد امكاناتي براي اسكان و پذيرايي دارد و نياز نيست هزينه‌اي پرداخت كند و قصد داشت از ظرفيت فكري براي كار مقدسي كه پيش‌رو دارد، استفاده كند، اين سفر انجام شد.»
‌ تهديد به ‌جاي پاسخگويي
حال در شرايطي كه كشور با بحران‌هاي ريز و درشت اقتصادي مواجه است و بسياري از ايرانيان براي تامين حداقل نيازهاي خودبا مشقتي جدي دست و پنجه نرم مي‌كنند، چرا خانواده نمايندگان نيز بايد براي انجام كمك‌هاي فكري و حل مشكلات مشهد به سفر استاني بروند، مساله‌اي جداست اما آواكنش  شهرداري مشهد به گزارش روزنامه «اعتماد» نيز محل‌تامل است. اين نهاد مديريت شهري در اطلاعيه انتشار اخبار اين سفر را «بداخلاقي» خوانده و نوشته است: «برخي بدخواهان و سهم‌خواهان در قالب بداخلاقي‌هاي رسانه‌اي اقدام به انتشار اخبار كذب و مغشوش كرده تا با ايجاد حاشيه فرصت‌هاي ايجاد شده براي توسعه مشهد را با اخلال روبه‌رو كنند. شهرداري مشهد دروغ‌پردازي‌هاي اخير را امري غيراخلاقي دانسته و در صورت تداوم آن و براي صيانت از حقوق مردم مشهد اقدامات قانوني براي جلوگيري از تداوم اين رويه مذموم و ناپسند را حق خود مي‌داند.»
جزيياتي ديگر
فارغ از اين موارد اما درحالي يكايك جزئيات گزارش اخير اعتماد مورد تاييد نمايندگان قرار گرفته، شايد خالي از لطف نباشد كه نمايندگان مجلس نسبت به چند و چون اين سفر  پاسخگوي افكار عمومي باشند. نمايندگان مجلس كه در جريان اين سفر در مجتمع دانشگاهيان كه از قرار معلوم مختص اساتيد دانشگاه و اعضاي هيات علمي است و ورود براي عموم امر چندان ساده‌اي محسوب نمي‌شود، ساكن شدند، برنامه‌هاي‌شان براي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته كه در مشهد حضور داشتند، آنچنان خلوت و سبك بود كه عملا مي‌توان گفت كه نمايندگان فراكسيون محروميت‌زدايي هيچ برنامه خاصي براي اين دو روز نداشتند و به اصطلاح «در اختيار» خودشان بوده‌اند؛ چنانكه اين مساله در رئوس برنامه‌هاي نمايندگان سفر كرده به مشهد نيز گنجانده شده بود و زيارت حرم مطهر رضوي تنها برنامه نمايندگان در اين دو روز به شمار مي‌رفته است. جالب آنكه نمايندگان اين فراكسيون هنگام حضور در منطقه‌اي به نام «كشف‌رود» _كه از جمله مناطق داراي مشكلات  قابل ‌توجه مشهد و مشهدي‌ها است و ازقضا انگيزه شهرداري مشهد از پذيرايي از نمايندگان، جلب نظر مسئولان به اين منطقه بوده تا مگر از اين طريق موفق به پيشبرد برنامه‌هايي شود كه در راستاي رفع مشكلات اين منطقه طراحي شده_ از اتومبيل خود پياده نشده و ترجيح داده‌اند دورادور نظاره‌گر ميداني‌شان را انجام داده و از اقدامات صورت گرفته بازديد كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون