• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4768 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

پيدا و پنهان

سهميه ۲۵ واحد متخلف توليد ماسك قطع شد

اسماعيل مهدي پور، مديركل نظارت بر محصولات بهداشتي، دارويي و تجهيزات پزشكي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از قطع سهميه ۲۵ واحد خاطي خبر داد و ظرفيت توليد روزانه ماسك را ۲۱ ميليون عدد و نياز روزانه مراكز درماني و داروخانه‌ها را چهار ميليون عدد عنوان كرد.

توليد سالانه ۷۶ هزار تن قير طبيعي در كشور

به گفته داريوش اسماعيلي، معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع، ميزان ذخيره شناخته شده قطعي قير طبيعي (بيتومين) كشور تاكنون حدود ۱.۵ ميليون تن است و سالانه ۷۶ هزار تن قير طبيعي در كشور توليد مي‌شود.

كشاورزان اتاق صنفي تشكيل مي‌دهند

معاون توسعه تعاوني‌ها و تشكل‌هاي سازمان مركزي تعاون روستايي گفت: در سال ۹۷ آيين نامه نظام صنفي كشاورزي اصلاح و مقرر شد با تصويب هيات عالي نظارت بر اصناف كشاورزي، اتاق اصناف كشاورزي ايران تشكيل شود. محمدرضا شاهپسند افزود: با تشكيل اتاق اصناف كشاورزي ايران، ساماندهي فعالان بخش كشاورزي و رسيدگي به اين بخش، به شكل گسترده‌تري صورت مي‌پذيرد.او ادامه داد: بر اين اساس، كشاورزان بايد در راستاي هويت‌دار شدن فعاليت‌شان، پروانه كسب دريافت كنند.

قيمت‌گذاري ستاد تنظيم بازار در كنترل قيمت‌ها اثري ندارد

قاسم نوده فراهاني معتقد است بر اساس وظيفه و توان بازرسي بر موضوع گران فروشي در حوزه اصناف نظارت مي‌شود، اما گران‌فروشي در حوزه اصناف نيست و ناشي از مسائل ديگر است. اودر پاسخي به سوالي مبني بر اينكه چه زماني قيمت كالا در بازار كنترل خواهد شد و مسوول كنترل قيمت‌ها كيست، اظهار داشت: نوسانات قيمت كالا در سطح كشور ناشي از نوسان قيمت ارز است، بنابراين وقتي قيمت ارز در نوسان است، به فراخور آن نيز قيمت كالاها دچار نوسان مي‌شود، بنابراين بايد براي كنترل قيمت‌ها به فكر جلوگيري از نوسان ارز بود.وي با تاكيد بر اينكه گراني مربوط به اصناف نيست، گفت: اصناف هيچ دخالتي در توليد، واردات و قيمت‌گذاري كالا ندارند، بنابراين گراني مرتبط با اصناف نيست.نوده فراهاني با تاكيد بر اينكه قيمت‌گذاري ستاد تنظيم بازار تاثيري بر كنترل قيمت‌ها ندارد، گفت: دليل عدم تاثيرگذاري قيمت‌گذاري ستاد تنظيم بازار بر كالاهاي اساسي ممكن است به علت دادن اطلاعات نادرست به ستاد تنظيم بازار باشد يا اينكه اين ستاد كارشناسي ضعيفي انجام مي‌دهد.

فشار به بازار ارز بيشتر مي‌شود

عبدالناصر همتي، رييس بانك مركزي روز گذشته گفت: طي سه هفته آينده فشارها به ايران و بازار ارز بيشتر خواهد شد. من همواره تأكيد كرده‌ام كه بازار ارز پرريسك‌ترين بازار است و هرچه مردم خودشان تشخيص دادند انجام بدهند. او در ادامه گفت: اميدوارم بتوانيم از منابعمان در عراق كه بيش از ۵ ميليارد دلار است استفاده كنيم.

تغيير سقف برداشت انتقالي در برخي بانك‌ها

برخي شعب بانكي خبر از تغيير سقف وجه برداشت انتقالي خبر مي‌دهند و مي‌گويند از ۱۵ مهرماه وجه انتقالي از ۵ ميليون تومان در باجه‌هاي درجه يك و دو به ۱۵ ميليون تومان افزايش يافته است.در باجه‌هاي درجه سه و چهار نيز اين سقف انتقالي از ۵ ميليون تومان به ده ميليون تومان تغيير كرده است.

يادشان رفته وزارت صمت نتوانست آشفته بازار خودرو را كنترل كند

رضا شيوا، رييس شوراي رقابت در واكنش به طرح انتقال قيمت‌گذاري خودرو از اين شورا به سازمان حمايت گفت: برخي شايد اطلاع ندارند زماني كه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مسووليت قيمت‌گذاري خودرو را برعهده داشت، نتوانست آشفته بازار خودرو را كنترل كند. خودروسازان هم بهتر است همه‌چيز را گردن قيمت نينداخته و بروند از راه ديگر پول درآورده و زيانشان را جبران كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون