• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4769 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر

وزن نيمكت استقلال روز به روز سنگين‌تر مي‌شود

اونجرز در استقلال

نگاهي به كادر فني استقلال در فصل پيش رو شبيه نگاه كردن به فيلم‌هاي اونجرز ساخته كمپاني مارول است. همان‌طور كه  در آن سري از فيلم‌ها موسوم به انتقام‌جويان تمام ابرقهرمان‌هاي دنياي سينما كنار هم قرار گرفتند در استقلال تحت هدايت محمود فكري هم چندين تن از بزرگ‌ترين بازيكنان  و مربيان سابق استقلال كنار هم جمع شده‌اند تا آبي‌ها را در فصل جديد به سمت موفقيت هدايت كنند. حضور ۴ سرمربي سابق استقلال در كنار بهترين گلزن تاريخ اين باشگاه و يكي از محبوب‌ترين مدافعان تيم و چند نفر ديگر از قديمي‌هاي استقلال از جمله سوپرهيروهايي هستند كه براي كمك به استقلال آمده‌اند. 
پروزير مظلومي به عنوان سرپرست باشگاه، صمد مرفاوي به عنوان مربي و دستيار اول، نصرالله عبداللهي به عنوان مديرفني هر يك قبلا سابقه هدايت استقلال را به عنوان سرمربي داشته‌اند. محمود فكري هم كه حالا خودش سرمربي تيم است و پيش از اين هم در ليگ برتر و هم در دسته يك سابقه سرمربيگري داشته. برهاني و حنيف و دين‌محمدي هم سابقه حضور در كادرهاي فني تيم‌هاي مختلف را تجربه كرده‌اند.  همچنين گفته مي‌شود استقلال به دنبال آوردن اميد نمازي، دستيار سابق كي‌روش در تيم ملي و سرمربي سابق تيم ذوب‌آهن و سرمربي فعلي تيم زير ۲۱ ساله‌هاي امريكاست. البته نمازي اعلام كرده تنها در صورتي به استقلال مي‌آيد كه دستيار اول باشد. شغلي كه فعلا دراختيار صمد مرفاوي است. در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد كنترل كادرفني در حد كنترل تمام رختكن استقلال از سرمربي وقت و انرژي بگيرد.  در سري فيلم‌هاي انتقام‌جويان همه ابرقهرمان‌ها با اينكه توانايي‌شان در حد ديگر نفرات است اما به‌ دليل انگيزه اصلي‌شان كه نجات زمين است، تصميم مي‌گيرند نظرات شخصي  و علايق‌شان را ناديده بگيرند و فقط يك هدف مشترك را دنبال كنند. البته در اين بين تعارض‌هايي هم به وجود مي‌آيد. در استقلال اين روزها هم نمي‌توان به اين فكر نكرد كه هر كدام از نفرات نامبرده مي‌توانستند در شرايط خاصي هدايت تيم را به‌عهده بگيرند كما اينكه قبلا هم اين كار را كردند. با اين حال فعلا همه آنها براي خوب كردن حال هواداران استقلال كه مدت‌هاست روز خوش نديده‌اند، جمع شده‌اند تا كار را پيش ببرند. سوال اصلي اينجاست كه هنگام بروز تنش آيا همه اين افراد مي‌توانند منافع استقلال را بر منافع شخصي ترجيح دهند؟ و آيا هدف مشترك و مشخصي به نام سربلندي استقلال درنهايت همه تعارض‌هاي احتمالي را در خودش حل مي‌كند؟ 
اولين تنش مي‌تواند همين آمدن نمازي باشد. بعد تقسيم مشخص و مو به موي وظايف و حيطه اختيارات هر كس. بعد نتايج از راه مي‌رسد و نخستين باخت مي‌تواند نخستين بحران را ايجاد كند. در چنين شرايطي همه نگاه‌ها به محمود فكري سرمربي تيم است كه تصميم گرفته چنين كادر فني بزرگ و سنگيني را كنار خودش قرار دهد. او احتمالا بهتر از هر كس ديگري مي‌داند يكي از بزرگ‌ترين مشكلات استقلال در سال‌هاي اخير مشكلات درون خانوادگي بوده و حالا احتمال بروز اين مشكل در يك قدمي اوست. محمود فكري آدم با تجربه‌اي است و مي‌تواند با مديريت  همكارانش تهديد  را  به فرصت تبديل كند. اما بايد يادش بماند يك  اونجرز همان‌قدركه مي‌تواند كمك‌كننده باشد، مي‌تواند غيرقابل پيش‌بيني هم باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون