• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4770 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر

هفته سلامت زنان، فرصتي براي بررسي چالش‌هاي سلامت در دوران كرونا

مدير‌كل سلامت شهرداري تهران با اشاره به نقش دوگانه زنان به عنوان ارايه‌دهندگان و دريافت‌كنندگان خدمات سلامت گفت: در هفته ملي سلامت زنان به بررسي چالش‌هاي سلامت زنان در دوران كرونا مي‌پردازيم.
به گزارش مهر، زينب نصيري مدير‌كل سلامت شهرداري تهران ضمن اعلام اين خبر كه هفته ملي سلامت بانوان ايران (سبا) كه همه ساله در آخرين هفته مهر ماه از ۲۴ تا ۳۰ مهر برگزار مي‌شود، امسال به عنوان سلامت زنان در دوره كرونا نامگذاري شده است، افزود: در سال جاري كه همزمان با همه‌گيري كوويد‌۱۹ مواجه هستيم، بر خود مراقبتي و شيوه زندگي سالم و سلامت باروري زنان تاكيد شده است و نيز پاسداشت و تكريم بانوان فداكار بهداشت و درمان، نقش زنان در ترويج منابع معتبر آموزشي و پيشگيري از آسيب‌هاي شغلي و اجتماعي زنان مورد توجه ويژه در برنامه‌ريزي و سياست‌هاي اين هفته قرار گرفته است. او با اشاره به نقش دوگانه زنان به عنوان ارايه‌دهندگان و دريافت‌كنندگان خدمات سلامت افزود: از سويي سلامت دايمي زنان و مادران با تاكيد بر بيماري‌هاي ويژه زنان، بهداشت و سلامت جنسي و باروري و... مورد تاكيد است، از سوي ديگر زنان سهم گسترده‌اي از حضور در كادر بهداشت و درمان مقابله با كوويد‌۱۹ و در كنار وظيفه سنگين حمايت از خانواده در مواجهه با ويروس كرونا برعهده دارند. نصيري با بيان اينكه هفته ملي سلامت بانوان فرصتي است براي افزايش توجه و حساسيت جامعه نسبت به مسائل سلامت زنان افزود: تحقق عدالت، كاهش تبعيض، رفع خشونت و دسترس‌پذيري به خدمات، امكانات و فرصت‌هاي اجتماعي و محيطي محورهاي اساسي هستند كه نيازمند بازبيني سياستي و برنامه‌اي در همه سطوح در راستاي بهبود سلامت اجتماعي، رواني و جسماني زنان است. مدير‌كل سلامت شهرداري تهران در پايان ضمن ابراز اميدواري در جهت ارتقاي سلامت زنان در شهر تهران اظهار داشت، در همين راستا در طول هفته جاري براساس راهبردهاي سلامت‌محور و 
در راستاي تحقق شعار «تهران شهري براي همه» نسبت به اجراي برنامه‌هاي متنوع با مشاركت سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي، بنگاه‌هاي اقتصادي و ديگر شركاي اجتماعي حوزه سلامت زنان اقدام مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون