• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4770 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر

خبر

نرم‌افزاري  براي جلوگيري از سرقت

معاون اجتماعي پليس پيشگيري پايتخت، ضمن تبريك ايام ربيع‌‌الاول و تقارن با هفته ناجا گفت: در سال گذشته همكارانم در معاونت اجتماعي اقدام به طراحي و ساخت اپليكيشني به نام «آموزش همگاني پليس» كرده‌اند. در اين نرم‌افزار، پليس با استفاده از ابزاري كه در دست دارد، نسبت به آموزش شهروندان درخصوص پيشگيري از سرقت و وقوع جرم اقدام مي‌كند.
سرگرد وحيد سلطاني در توضيح چگونگي عملكرد اين اپليكيشن افزود: در اين نرم‌افزار با استفاده از فيلم‌هاي مداربسته، مصاحبه‌هايي كه با سارقان دستگير شده صورت گرفته، استفاده از تجارب مالباختگان جهت نگهداري از اموال‌شان و همچنين هشدارهاي سارقان در خصوص پيشگيري از سرقت و راه‌هاي خطايي كه عاقبتش به زندان ختم مي‌شود، به آموزش شهروندان مي‌پردازد. او در بخش ديگري از توضيحاتش گفت: شهروندان با كمك اين نرم‌افزارها و آموزش‌هاي آن، نسبت به آموختن راه‌هاي پيشگيري از سرقت و وقوع جرم خود پيشقدم مي‌شوند. براي نصب اين نرم‌افزار كه شامل بخش‌هاي توصيه‌هاي ايمني، اطلاعيه‌هاي پليسي و تالار پرسش و پاسخ است و آموزش آن به صورت همگاني است، مي‌توانند به آدرس سايت www.police.ie مراجعه كنند يا از طريق نرم‌افزار كافه بازار نسبت به دريافت آن اقدام و روي تلفن همراه نصب كنند.


ابتكار خواستار افزايش استخدام قضات زن شد

معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري از مكاتبه با رييس قوه قضاييه براي افزايش ظرفيت پذيرش زنان در آزمون استخدامي قضات خبر داد.
معصومه ابتكار در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر لزوم افزايش استخدام قضات زن در دادگاه‌ها اظهار كرد: طي يكي، دو سال گذشته بسياري از زنان فارغ التحصيل رشته حقوق در سطوح مختلف از ظرفيت استخدام بسيار كم و گاهي بدون ظرفيت آزمون استخدامي قضات گله‌مند بودند، از اين رو معاونت امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري در تاريخ ۲۰ مرداد ماه سال جاري طي مكاتبه‌اي با جناب رييسي خواستار افزايش ظرفيت اين آزمون و توجه به استخدام قضات زن شد.
معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري با بيان اينكه هنوز پاسخي از قوه قضاييه در اين باره دريافت نكرده‌ايم، ادامه داد: با توجه به لزوم حضور مشاوران و قضات خانم در دادگاه‌هايي نظير دادگاه خانواده كه بسياري از مسائل به موضوعات زنان و خانواده بازمي‌گردد و با عدم وجود منع قانوني حضور زنان در منصب قضاوت، اميدواريم كه رييس قوه قضاييه به اين موضوع عنايت بيشتري داشته باشند و معاونت امور زنان منتظر پاسخي از سوي رييس قوه قضاييه است.
به گفته‌ ابتكار، طي اين مكاتبه از رييس قوه قضاييه خواسته شده است كه قانون شرايط انتخاب قضات دادگستري مبني بر انتخاب قضات از ميان مردان واجد شرايط را بر اساس فتواي فقهاي موافق قضاوت زنان اصلاح كنند و در زمينه‌هايي نظير قاضي مشاوره و غيره فرصت‌هاي بيشتري را براي انتصاب زنان فراهم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون