• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4772 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۰ مهر

خبر

پيام رهبر انقلاب به مناسبت هفته نيروي انتظامي

فرمانده معظم كل قوا در پيامي به مناسبت هفته نيروي انتظامي از زحمات و تلاش‌هاي كاركنان خدوم اين نيرو قدرداني كردند. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي، متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي كه به فرمانده نيروي انتظامي ابلاغ شد، به اين شرح است: «سردار اشتري؛ سلام من را به همه كاركنان خوب و زحمتكش و خدوم نيروي انتظامي برسانيد. مردم عزيز ما قدردان زحمات و تلاش‌هاي بي‌وقفه خدمتگزاران به خود و كشور هستند و امروز اقتدار و مهرباني را توأمان در نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران احساس مي‌كنند و از ابتكارات ناجا در برخورد با منكرات استقبال مي‌كنند.»

برگزاري نشست شوراي عالي انقلاب فرهنگي در غياب قاليباف

هشتصد و سي و دومين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي عصر سه‌شنبه به رياست حسن روحاني برگزار شد و در اين جلسه «سند سياست‌ها و برنامه‌هاي اقدام سكوي (پلتفرم) آموزشي، پژوهشي و تربيتي ملي كشور» از سوي اعضا مورد بحث و بررسي قرار گرفت. عكس‌هاي منتشر شده از اين جلسه نشان مي‌دهد كه محمدباقر قاليباف، رييس مجلس در اين جلسه حاضر نشده است. گروهي غيبت او در اين جلسه را نتيجه اختلاف‌نظرهاي اخير او با رييس دولت مي‌دانند. اگر چه هيچ مسوولي درباره چرايي عدم شركت قاليباف در اين جلسه چيزي نگفته اما جلسه روز گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نهايت بدون حضور قاليباف برگزار شده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، در اين جلسه تعدادي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن تاكيد بر ضرورت تمركز بر حوزه آموزش و پژوهش در فضاي مجازي با توجه به شرايط فعلي جهان ناشي از شيوع ويروس كرونا، نظرات خود را درخصوص ويژگي‌هاي لازم و مدنظر براي اين سند ملي ارايه كردند و ادامه بررسي‌هاي بيشتر و تصميم‌گيري در مورد آن به جلسه بعدي شورا موكول شد.

پيشنهاد علي مطهري به دولت براي لغو تعطيلي ۴ آبان

علي مطهري، نماينده سابق مجلس در توييتي از دولت خواست تا تعطيلي يكشنبه 4 آبان ماه را لغو كند. او بر همين اساس در حساب توييتري‌اش نوشت: «لازم است دولت تعطيلي يكشنبه 4 آبان، شهادت امام حسن عسكري عليه‌السلام را در شرايط ويژه كرونايي كنوني لغو كند تا مجبور به التماس براي سفر نرفتن مردم نشود. اساسا تصويب اين تعطيلي در مجلس دهم به صورت غيرقانوني و دزدانه انجام شد. شوراي نگهبان هم ابتدا مخالفت كرد.»

آخرين وضعيت سيامك نمازي از زبان وكيلش

محمدحسين آقاسي، وكيل سيامك نمازي با اشاره به وضعيت اين زنداني گفت كه آقاي نمازي در حال طي كردن دوران محكوميتش است و مكاتباتي هم براي اخذ مرخصي صورت گرفته كه تاكنون منجر به نتيجه نشده است. به گزارش پايگاه خبري مدارا، او ادامه داد: «موكلم پيش‌تر براي معالجه بيماري‌اش هم درخواست مرخصي كرده بود كه بازهم جواب مثبتي دريافت نكرده بود. متاسفانه آقاي نمازي با گذشت ۵ سال و چند ماه حتي يك روز هم به مرخصي نيامده است.» به گفته اين وكيل دادگستري، محكوميت سيامك نمازي ۱۰ سال است و قانونا وقتي كه يك سوم محكوميت اجرا شد مي‌توان تقاضاي آزادي مشروط كرد يا با فردي مبادله كرد كه در مورد آقاي نمازي به نظر مي‌رسد كه بايد همه محكوميت خود را تحمل كند. او در پايان اعلام كرد كه تا اين لحظه همه اقدامات و مكاتبات لازم در جهت گرفتن مرخصي براي موكلم رد شده است و مسوولان امر فقط مي‌گويند كه بررسي مي‌كنيم. البته اگر هم از سوي طرف خارجي اين موضوع در حال پيگيري است قطعا محرمانه است و ما اطلاعي از آن نداريم.

نسرين ستوده

به زندان قرچك منتقل شد

رضا خندان، همسر نسرين ستوده از انتقال او به زندان قرچك خبر داد. همسر اين وكيل زنداني روز گذشته با اعلام اين خبر در حساب توييتري‌اش نوشت: «امروز ماموران بند عمومي زندان اوين نسرين را صدا زدند كه آماده شود تا او را به بيمارستان اعزام كنند. اما پس از خروج از زندان، او را مستقيما به زندان قرچك منتقل كردند.» بنا به گفته خندان، نسرين ستوده طبق نظر متخصصان بايد براي معاينات فوري قلب و عمل آنژيوگرافي به بيمارستان منتقل مي‌شد اما به جاي آن به زندان قرچك منتقل شده است.

دولت آينده هيچ برنامه‌اي براي مذاكره با امريكا ندارد

غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي جامعه روحانيت تاكيد كرد كه انتخابات رياست‌جمهوري امريكا نبايد تاثير جدي روي انتخابات ما داشته باشد. به گزارش پايگاه خبري نامه‌‌نيوز، او گفت: «كساني كه چنين تصوري دارند در عالم خيال زندگي مي‌كنند، نه در عالم واقع. اين افراد قبلا مي‌گفتند «اف‌اي‌تي‌اف تصويب نمي‌شود تا خودشان بيايند سر كار آن وقت تصويبش كنند». اين ديدگاه‌ها خيلي بچه‌گانه و كوته‌بينانه است.» اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاييد اينكه دولت آينده اصولگرا هيچ برنامه‌اي براي مذاكره با امريكا ندارد، يادآور شد كه مگر مذاكره با امريكا براي برجام به كدام نتيجه رسيد كه حالا دوباره از جانب ما بخواهد مذاكره شود كه چه امتياز ديگري بدهيم؟ امتيازات را داديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون