• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4779 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

بين‌الملل

توليد نفت اوپك ۲۱۰ هزار بشكه در روز افزايش يافت

آغاز به كار تاسيسات نفتي در ليبي و صادرات بالاتر عراق تلاش ساير اعضاي اوپك پلاس براي تبعيت از قرارداد كاهش توليد را خنثي كرده و باعث شده توليد نفت اوپك در ماه اكتبر براي چهارمين ماه پياپي افزايش يابد. 13 عضو سازمان كشورهاي صادركننده نفت به‌ طور متوسط در ماه اكتبر 24.59 ميليون بشكه در روز توليد كردند كه 210 هزار بشكه در روز بيشتر از ماه سپتامبر بود. افزايش عرضه نفت اوپك و كاهش بيشتر تقاضاي نفت به خاطر بالا رفتن موارد ابتلا به ويروس كرونا بر قيمت آن تاثير گذاشته است. قيمت نفت 8درصد در ماه اكتبر پايين آمده و به حدود 37 دلار در هر بشكه رسيده است. به اين ترتيب، اوپك و متحدانش تحت فشار قرار دارند تا افزايش توليد برنامه‌ريزي شده خود از ابتداي 2021 را به تعويق بيندازند. ليبي يكي از اعضاي اوپك است كه از قرارداد كاهش توليد اوپك ‌پلاس معاف شده است.


جديدترين رتبه‌بندي ثروتمندان

جف بزوس كماكان ثروتمندترين فرد در جهان است. نشريه فوربس طبق روال گذشته اقدام به معرفي ثروتمندترين افراد جهان كرد كه بر اين اساس و تا پايان ماه اكتبر، جف بزوس موفق شد بار ديگر به عنوان ثروتمندترين فرد جهان معرفي شود. در حال حاضر ۷۳ فرد با ثروت بالاي ۲۰ ميليارد دلار در جهان وجود دارند و براي قرار گرفتن در بين ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان بايد دست‌كم ۱۶.۴ ميليارد دلار ثروت داشت. پس از بزوس، برنارد آرنو، مديرعامل برند لوئي ويتون، بيل گيتس، مديرعامل شركت مايكروسافت، مارك زاكربرگ، مديرعامل فيس بوك و ايلان ماسك، بنيانگذار خودروسازي تسلا در رده‌بندي‌هاي بعدي قرار دارند.


فدرال‌رزرو براساس هيچ‌وپوچ پول چاپ مي‌كند

كارگزار كهنه‌كار وال‌استريت، پيتر شيف مي‌گويد فدرال‌رزرو از هيچ پول توليد مي‌كند و اين باعث مي‌شود دلار به زودي سقوط كرده و قدرت خريد امريكايي‌ها از بين برود. او مي‌گويد بازي‌هاي سياسي و فروش احساسي سهام، بازارهاي امريكا را به حركت در مي‌آورند. بازارهاي سهام امريكا و اقتصاد اين كشور به ‌شدت وابسته به كمك مالي هستند. شيف توضيح مي‌دهد: دو عامل باعث سقوط سهام امريكا شده است؛ به بن‌بست رسيدن مذاكرات بسته جديد كمك مالي و تشديد شيوع كرونا در امريكا. او مي‌گويد: علت ريكاوري بازار سهام و سقوط نكردن بيش از پيش آن اين است كه امريكايي‌ها در خانه نشسته و دلارهاي بسته كمك مالي كرونايي را خرج مي‌كنند، دلارهايي كه فدرال‌رزرو بدون پشتوانه مالي چاپ مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون