• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4785 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

ورزشكاران بعد از انتخاب بايدن جشن گرفتند

سيگار برگ پيروزي بر لبان كينگ جيمز

شكست ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري ۲۰۲۰ ايالات متحده با واكنش گسترده ورزشكاران روبه‌رو شد. عده زيادي جشن گرفتند و البته عده‌اي هم ناراحت شدند. 
ترامپ در دوران رياست‌جمهوري خود چندين و چند درگيري با ورزشكاران برجسته نظير لبرون جيمز سوپراستار ان‌بي‌اي و مگان رپينو به عنوان كاپيتان تيم قهرماني جام جهاني فوتبال زنان داشت. بعد از مشخص شدن نتايج انتخابات جيمز ويديويي از خودش منتشر كرد كه در حال كشيدن يك سيگار برگ بود. سيگار برگ پيروزي! او همراه با اين ويديو، پيوند جنبش مبارزات انتخاباتي سياه‌پوستان براي بيرون كردن ترامپ را هم به اشتراك گذاشت.
 كينگ جيمز در توييت بعدي تصويري مونتاژ شده از يكي از بهترين لحظات بازي بسكتبال خود را به اشتراك گذاشت. تصويري كه در آن خودش و يكي از بازيكنان يوتا به نام آندره ايگودالا روي تور با هم درگيرند و جيمز موفق شده بالاي دست مدافع حريف توپ را بلاك كند. اين اتفاق در بازي فينال سال ۲۰۱۶ رخ داده بود. در تصوير بازسازي‌شده سر بايدن جاي سر جيمز قرار گرفت و سر ترامپ جاي سر بازيكن حريف. 
جيمز يكي از مشهورترين ورزشكاران منتقد ترامپ بود كه بارها با رييس‌جمهور درگير شد. در سپتامبر ۲۰۱۷ جيمز دعوت ترامپ براي حضور در كاخ سفيد به عنوان قهرمان فصل ان‌بي‌اي را رد كرد. جيمز حركت ترامپ را فريبكارانه خواند و نوشت: «رفتن به كاخ سفيد افتخار بود تا وقتي كه تو در آنجا ظاهر شدي.» جيمز در آن زمان به اين نكته اشاره كرد كه خيلي‌هاي ديگر از جمله تيم عقاب‌هاي فيلادلفيا هم يا دعوت نشدند يا ترجيح دادند به مراسمي كه ترامپ برگزار كرده نروند. 
جيمز يكي از جدي‌ترين طرفداران جنبش Black Lives Matter در ليگ بسكتبال امريكا بود. اكثر بازيكنان اين ليگ در تابستان امسال در اعتراض به نژادپرستي و بي‌عدالتي هنگام پخش سرود بازي زانو زدند. ترامپ در واكنش گفته بود اين كارها روي حق پخش تلويزيوني مسابقات ان‌بي‌اي تاثير منفي مي‌گذارد. رييس‌جمهور امريكا در واكنش به يك تظاهرات عليه جيمز كه در آن پلاكاردهاي فحاشي نسبت به جيمز ديده مي‌شد با خوشحالي نوشت: «چه جمعيتي! چه جمعيتي!»
اندكي بعد از اعلام نتايج انتخابات مگان رپينو كاپيتان تيم ملي زنان امريكا با تشكر از زنان سياه‌پوست كه با اكثريت قاطع به بايدن راي دادند تشكر كرد. 
رپينو يكي از اولين ورزشكاران سفيدپوستي بود كه هنگام پخش سرود ملي امريكا زانو زد. او ترامپ را سكسيست و ضد زن خواند. او قبل از جام جهاني ۲۰۱۹ گفت كه اگر ايالات متحده جام را بالاي سر ببرد، قولش را فراموش نمي‌كند و به ديدار ترامپ نخواهد رفت. 
داناوان ميچل ديگر ستاره ان‌بي‌اي و گارد راس تيم يوتا پست رپينو را شير كرد و نوشت:«من از داشتن بايدن به عنوان رييس‌جمهور خوشحالم. من در كنار مادر و خواهر سياه‌پوستم بزرگ شدم. براي آنها وجود زني مانند كامالا هريس در پيشاني جنبش باورنكردني است.» نائومي اوزاكا تنيسور سياه‌پوست ژاپني و فاتح يو اس اوپن ۲۰۲۰ كه در زمان مسابقات از ماسك Black Lives Matter استفاده مي‌كرد در واكنش به برنده شدن بايدن بخشي از سريال The Office را منتشر كرد كه در آن مايكل اسكات شخصيت اصلي نفس راحتي مي‌كشد و فرياد مي‌زند:«متشكرم»
دون استالي بازيكن تيم بسكتبال زنان نيز از شهر زادگاهش فيلادلفيا براي كمك به بايدن در پيروزي مقابل ترامپ تشكر كرد. استالي يك ستاره بزرگ در بسكتبال زنان بود كه بعد تبديل به يكي از فعالين بزرگ سياسي در كشور ايالات متحده شد. او در انتخابات سنا نيز عليه گزينه نزديك به ترامپ يعني كلي لوفلر فعاليت كرد و از مردم درخواست كرد به رافائل وارنوك راي بدهند. 
ورزشكاران زياد سفيد و سياه ديگري هم بودند كه از پيروزي بايدن ابراز خوشحالي كردند. با اين حال همه ورزشكاران را شامل نمي‌شد. در يواف‌سي كه رييسش دانا وايت از نزديكان ترامپ است، اوضاع متفاوت بود. وايت در واكنش به اعلام پيروزي بايدن گفت:«تعجب مي‌كنم وقتي ترامپ قرار است نتيجه انتخابات را به دادگاه بكشاند چطور عده‌اي بايدن را به عنوان رييس‌جمهور معرفي مي‌كنند؟» 
خورخه ماسويدال مبارز يواف‌سي در سنگين‌وزن هم در واكنش به اينكه رسانه‌ها از برتري قاطع بايدن خبر دادند، نوشت:«رسانه‌ها دچار مشكل انزال زودرس شده‌اند. به جو بايدن براي شكستن ركورد خود تبريك مي‌گويم! ماشين‌‌آلات! چاقوهاي مشكي! فناوري‌هاي بزرگ! شركت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و چين خوشحال خواهند بود.»
با اين حال يكي از ورزشكاراني كه از ساعات بعد از اعلام پيروزي بايدن سكوت كرده، كالين كوپرنيك ستاره فوتبال امريكايي و از منتقدين بزرگ ترامپ است. 
او رهبر جنبش اعتراضي در NFL بود كه خشم ترامپ را برانگيخت. او فعلا سكوت كرده تا ببيند نتيجه انتخابات در روزهاي آينده به چه شكلي خواهد بود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون