• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4785 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

شكست ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري ۲۰۲۰ ايالات متحده با واكنش گسترده ورزشكاران روبه‌رو شد. عده زيادي جشن گرفتند و البته عده‌اي هم ناراحت شدند. ترامپ در دوران رياست‌جمهوري خود چندين و چند درگيري با ورزشكاران برجسته نظير لبرون جيمز سوپراستار ان‌بي‌اي و مگان رپينو به عنوان كاپيتان تيم قهرماني جام جهاني فوتبال زنان داشت. بعد از مشخص شدن نتايج انتخابات جيمز ويديويي از خودش منتشر كرد كه در حال كشيدن يك سيگار برگ بود. سيگار برگ پيروزي! او همراه با اين ويديو، پيوند جنبش مبارزات انتخاباتي سياه‌پوستان

خوب نگاه كن!

دراگان اسكوچيچ، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان بلافاصله بعد از پايان هفته اول ليگ اسامي دعوت‌شدگان به اردو براي بازي مقابل بوسني و هرزگوين را اعلام كرد. به جز چند لژيونر كه بيشترشان هم در خط حمله بودند و به دليل آسيب‌ديدگي نمي‌توانند به بازي مقابل ياران پيانيچ برسند، ليست جديد تيم ملي همانند ليست بازي مقابل ازبكستان غايبان سرشناسي دارد. غيبتي كه شايد به معناي پايان دوران اين بازيكنان در تيم ملي باشد. از جمله اين افراد مي‌توان به دو دفاع راست سال‌هاي قبل كي‌روش و ويلموتس اشاره كرد. رامين رضاييان و وريا غفوري. رضاييان در الدوحيل عملكرد خوبي در هفته‌هاي گذشته نشان داد و وريا غفوري نيز در نخستين بازي ليگ گلزني كرد تا ثابت كند آمادگي بالايي دارد. اما اسكوچيچ گويا ترجيح مي‌دهد از بازيكنان جوان‌تري در مسير رسيدن به جام جهاني استفاده كند. به همين شكل مي‌توان با قطعيت گفت كه ديگر خبري از مسعود شجاعي، اشكان دژاگه و اميد ابراهيمي هم در تيم ملي نخواهد بود و اسكوچيچ تقريبا مطمئن شده كه به جاي اين بازيكنان از مهره‌هايي نظير سعيد عزت‌اللهي، احمد نوراللهي و اميد نورافكن استفاده كند. در اردوي پيش رو اسكوچيچ، اكبر ايماني را هم بعد از سال‌ها به اردوي تيم ملي فرا خواند تا او را هم دوباره محك بزند. يكي ديگر از غيبت‌هاي مهم تيم ملي كه البته قابل پيش‌بيني هم بود غيبت عليرضا بيرانوند است. شماره يك چند سال اخير تيم ملي از زماني كه به بلژيك رفته روي نيمكت نشسته و حتي يك بازي هم انجام نداده است. همين امر باعث شده اسكوچيچ رسما روي نام او خط بكشد. اتفاقي كه قطعا نه به سود بيرو است و نه به سود تيم ملي. 
در اين بين برخي بازيكنان نظير رضاييان و غفوري به دعوت نشدن‌شان به تيم ملي واكنش نشان دادند. رامين رضاييان در گفت‌وگويي از سرمربي تيم ملي درخواست كرد او را ببيند و به اردوي تيم ملي دعوت كند شايد آنجا نظر اسكوچيچ در موردش تغيير كند. گويا رامين كه انتخاب اول كي‌روش و ويلموتس بوده اصلا دلش نمي‌خواهد آخرين فرصت‌هايش براي حضور در تيم ملي و جام جهاني را از دست بدهد. وريا غفوري نيز بعد از بازي نخست تيمش در ليگ برتر تاكيد كرد كه استحقاق رسيدن به تيم ملي را دارد.كاپيتان آبي‌ها گفت:«هميشه اعتقاد دارم بازيكني كه توانايي‌اش را دارد بايد حق او را بدهند. متاسفانه در يكي، دو ليست اخير تيم ملي حضور نداشتم كه باعث ناراحتي‌ام است. مربي تيم ملي مختار است و مي‌تواند هر بازيكني كه بخواهد دعوت كند اما شايستگي اين را دارم كه در تيم ملي باشم. من تيم ملي را ساده به دست نياورده بودم كه به آساني بخواهند روي نام من خط قرمز بكشند.»
غايبان مصدوم و ناآماده تيم ملي هم شامل مهدي طارمي و سردار آزمون و عليرضا جهانبخش و علي كريمي مي‌شوند. بازيكناني كه قطعا در صورت آمادگي در برنامه‌هاي سرمربي كروات تيم ملي نقش اصلي را خواهند داشت. غيبت مهاجمان در اردوي پيش رو باعث شد اسكوچيچ دوباره كريم انصاري‌فرد را به تيم ملي فرا بخواند. بازيكني كه به نظر مي‌رسيد به سرنوشت برخي از قديمي‌هاي تيم ملي دچار شده باشد حالا اين فرصت را دارد تا با درخشش در بازي مقابل بوسني نظر اسكوچيچ را به خود جلب كند. ساسان انصاري نيز ديگر بازيكني است كه به دليل مصدوميت برخي مهاجمان در اردوي پيشين هم در اين اردو توانسته به تيم ملي برسد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون