• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4791 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

طلسم رونالدو مقابل خروس‌ها

فاصله كريس با دايي حفظ شد

در شرايطي كه كريستيانو رونالدو تنها ۷ گل تا رسيدن به ركورد ۱۰۹ گل ملي علي دايي فاصله داشت، همراه با تيم ملي كشورش مقابل فرانسه قرار گرفت. آخرين گل ملي رونالدو همين چند روز قبل در بازي دوستانه پرتغال و آندورا به ثمر رسيده بود. با اين حال از ديد بسياري از هواداران فوتبال در ايران و مخصوصا طرفداران علي دايي طلسم فرانسه مقابل رونالدو به خوبي عمل كرد. سوپراستار پرتغالي‌ها مثل هميشه مقابل فرانسه در امر گلزني ناكام ماند و خروس‌ها با برتري يك بر صفر توانستند صدرنشيني خود را در گروه ۳ مسابقات ليگ ملت‌هاي اروپا تثبيت كنند.
گل نزدن رونالدو از جنبه‌اي اتفاقي قابل پيش‌بيني بود و از جنبه‌اي ديگر غيرمنتظره. قابل پيش‌بيني بود به اين خاطر كه سي‌آرسون در ۵ بازي قبلي‌اش كه مقابل فرانسه به ميدان رفته بود، نتوانسته بود گل بزند. با اضافه شدن دقايق بازي شنبه‌شب حالا ۶ بازي و ۴۳۰ دقيقه است كه رونالدو مقابل فرانسه بازي مي‌كند و گل نمي‌زند. هيچ تيم ديگري در دنيا نيست كه اين تعداد بازي مقابل رونالدو انجام داده باشد و از او گل نخورده باشد. پس اطلاق لفظ طلسم خروس‌ها براي اعجوبه پرتغالي چندان بي‌ربط نيست. 
اما اين اتفاق به نوعي غيرمنتظره هم بود، چراكه همه تصور مي‌كردند رونالدو اين بار ديگر موفق به گلزني خواهد شد. اينكه رونالدو تا قبل از بازي با فرانسه در ۹ بازي اخير ملي‌اش ۱۳ گل به ثمر رسانده بود و همچنين فكر كردن به اين نكته كه نصف گل‌هاي ملي مهاجم ۳۵ ساله پرتغال بعد از ۳۰ سالگي وارد دروازه حريفان شده به اندازه كافي قانع‌كننده بود كه فكر كنيم فرانسه هم به جمع قربانيان رونالدو اضافه خواهد شد. 
با تمام اين تفاسير رونالدو حالا همان ۱۰۲ گل ملي را دارد و فاصله‌اش با علي دايي كه ۱۰۹ گل دارد حفظ شده. پرتغال در ادامه بازي‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا سه‌شنبه شب مقابل كرواسي به ميدان مي‌رود و رونالدو تلاش خواهد كرد به تعداد گل‌هاي ملي‌اش اضافه كند. نكته‌اي كه بايد توجه داشت اين است كه گرچه او در گلزني مقابل فرانسه ناكام ماند اما بعيد است با توجه به فاصله كمش با بهترين گلزن ملي تاريخ فوتبال به اين زودي‌ها بي‌خيال شود. احتمال بازنشستگي رونالدو از تيم ملي پرتغال قبل از شكستن ركورد علي دايي عددي نزديك به صفر است مگر اينكه اتفاق خاصي رخ بدهد. رونالدوي ۳۵ ساله عطش وحشتناكي براي رسيدن به موفقيت‌هاي بزرگ دارد و يكي از اين موفقيت‌ها هم ثبت‌نامش به عنوان برترين گلزن ملي تاريخ فوتبال جهان است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون