• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

خبر

از محل سكونت خاوري مطلعيم

رييس پليس بين‌الملل با اشاره به ارسال نامه‌اي خطاب به دبيركل سازمان اينترپل در اعلام اعتراض به عدم همكاري پليس كانادا در پيگيري پرونده‌هاي اخلالگران نظام اقتصادي كشور گفت: «از محل سكونت «خاوري» در كشور كانادا مطلع هستيم.» به گزارش تسنيم، سردار هادي شيرزاد، رييس پليس بين‌الملل افزود: «با وجود صدور اعلان قرمز براي «محمدرضا خاوري» يكي از اخلالگران كلان نظام اقتصادي كشور كه به كانادا متواري شده است، پليس اين كشور مذكور همكاري لازم را براي استرداد اين مفسد اقتصادي به جمهوري اسلامي ايران ندارد.» او با بيان اينكه بر مبناي ادله‌هاي موجود از سكونت «خاوري» در كشور كانادا مطلع هستيم، تصريح كرد: «با وجود مكاتبات مستمر با پليس كانادا مبني بر اشراف پليس ايران بر مخفيگاه متواري و تلاش براي دستگيري و استرداد وي، هيچ‌ گونه همكاري توسط پليس اين كشور صورت نپذيرفته بنابراين در ارسال نامه رسمي به دبيركل سازمان اينترپل و پيوست مستندات مكاتبات با پليس كانادا، خواستار رسيدگي به اين موضوع هستيم و مراتب اعتراض خود را از عدم همكاري پليس كانادا در پيگيري پرونده‌هاي اخلالگران كلان نظام اقتصادي كشور ابلاغ كرديم.»

اصولگرايان با انقراض ژني مواجه‌اند

اصلاح‌طلبان با انقراض نسلي

يك عضو هيات رييسه مجلس دهم گفت: «با شكل گرفتن مجلس يازدهم متوجه شدم ‌اي داد و بيداد، اگر اصلاح‌طلبان دچار انقراض نسل هستند اصولگرايان هم دچار انقراض ژنتيكي شده‌اند.» به گزارش «برنا» محمدعلي وكيلي، نماينده مجلس دهم، در رابطه با خلأ كادرسازي صحيح در جريان اصلاح‌طلب گفت: «من در بهمن ماه با حسرت در سرمقاله‌اي نوشتم كه جريان اصلاح‌طلبي دچار بحران انقراض نسل است. از اين رو با حسرت، چون جريان اصولگرا اين مشكل را ندارد و اين مشكل جريان اصلاح‌طلب است. در آن مقطع نوشتم كه اصلاح‌طلبان به جاي گلايه از شوراي نگهبان و نظارت استصوابي و بقيه كمي مساله را در درون خودشان جست‌وجو كنند كه چقدر توانسته‌اند، الگوسازي كنند و چرا در تربيت نيرو ناكام مانده‌اند؟» او گفت: «بعدها با شكل گرفتن مجلس يازدهم متوجه شدم ‌اي داد و بيداد، اگر اصلاح‌طلبان دچار انقراض نسل هستند اصولگرايان هم دچار انقراض ژنتيكي شده‌اند. چون انتظار همه ما اين بود كه مجلس يازدهم مجلسي با نرم كارشناسي بالاتر از مجلس دهم باشد و رفتار دقيق‌تري نسبت به مجلس دهم داشته باشد، ولي تا اينجا برخلاف اين انتظارات عمل شده است. اينكه چرا ما به اينجا رسيده‌ايم در بخشي محصول ناكامي احزاب كشور در تربيت نيروي مناسب براي جايگاه‌هاي مختلف مديريتي، اجرايي و كارشناسي كشور است.»

مردم ديگر حساسيتي به اصلاح‌طلب يا اصولگرا نشان نمي‌دهند

محمد اشرفي اصفهاني، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي در مورد انتخابات مجلس يازدهم گفت: «تصميم اصلاح‌طلبان براي عدم حضور در انتخابات مجلس و نشستن و نظاره كردن، اشتباه بسيار بزرگي بود كه تبعات زيادي براي اين جريان داشت. بالاخره شوراي ‌نگهبان براي خودش روشي دارد و كار خودش را انجام مي‌دهد و مردم يا راي مي‌دهند يا با صندوق راي قهر مي‌كنند. آنچه مهم است، چيزي جز اين نيست كه اصلاح‌طلبان در هر شرايطي كنش سياسي را جدي بگيرند و حتي‌القمدور در صحنه حاضر شوند تا دولت بعدي مثل مجلس يازدهم مجال عرض اندام اصولگرايان نباشد.» به گزارش اعتمادآنلاين، او ادامه داد: « البته اصلاح‌طلبان به احتمال زياد همچنان با ردصلاحيت مواجه شده و از معرفي چهره‌هاي شاخص خود محروم خواهند شد. بهترين واكنش به اين رويكرد شوراي نگهبان اين است كه آنها به سراغ چهره‌هايي بروند كه با وجود كارآمدي و صلاحيت، چندان مورد توجه فضاي سياسي نباشند و به لايه دوم جريان اصلاح‌طلبي تعلق داشته باشند. چون ردصلاحيت چهره‌هاي ناشناخته اصلاح‌طلب بعيد به نظر مي‌رسد.» اشرفي اصفهاني در ادامه توضيح داد: «مساله اصلي انتخابات آتي دلزدگي و نااميدي جدي مردم از شرايط است. اين نااميدي به قدري است كه مردم ديگر حساسيت چنداني به اصلاح‌طلب يا اصولگرا بودن افراد نشان نمي‌دهند و به طور كلي نسبت به بهبود شرايط نااميد هستند. به هر حال آقاي روحاني به دلايل زيادي نتوانست توقع عمومي را برآورده كند و مردم را راضي نگه دارد. در چنين موقعيتي همه اركان نظام بايد سعي‌شان را به كار بگيرند تا بلكه با برداشتن موانع آرامش جامعه، اين ذهنيت را كه «راي‌ ما اثري ندارد» از ذهن مردم پاك كنند. به هر حال مردم فشار زيادي را تحمل مي‌كنند و طبيعي است كه گرفتاري‌ها به بي‌اعتمادي و دلسردي منجر شود.»

انسجام و استحكام با اقدامات سخت و خشن ايجاد نمي‌شود

مجيد انصاري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به طولاني شدن مساله حصر اشاره كرد و گفت: «از اين موضوع بيش از ۱۰ سال مي‌گذرد و ادامه اين روند شايسته و سزاوار نيست. اميدوارم هرچه زودتر اين مساله با پيگيري قوه ‌قضاييه حل شود و مسائل مشابه ديگر نيز هر چه زودتر برطرف شود.» به گزارش ايلنا، او با تاكيد بر رويه اصلاحي در دستگاه قضا گفت: «البته اقدامات امنيتي و اطلاعاتي هم در جاي خود ضروري و لازم است اما پيوند بين مردم و نظام باعث استحكام و انسجام جامعه مي‌شود و اين پيوند با دستور و اقدامات سخت و خشن ايجاد نمي‌شود بلكه با اعتماد، باور و اميد توليد مي‌شود.» او افزايش تبليغات تخريبي را منجر به نگراني و يأس جامعه دانست و گفت: «قوه ‌قضاييه پيشاني عدالت جامعه است و اگر مردم در قوه قضاييه، حركت عدالت را ببينند، اميدواري‌شان زياد مي‌شود. بنابراين از تحولات قوه قضاييه استقبال مي‌كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون