• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

نگاهي به هفته پنجم ليگ ملت‌هاي اروپا

ايتاليا برد، انگليس حذف شد

هفته پنجم از دور گروهي رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا برگزار شد و در آستانه رسيدن به هفته ششم صعود فرانسه، حذف انگليس و پرتغال و سقوط تيم‌هاي بوسني و ايسلند به دسته B مسابقات قطعي شد. در گروه يك دسته A تيم ايتاليا موفق شد در ورزشگاه اختصاصي تيم ساسولو با دو گل جرجينهو و براردي لهستان را از پيش رو بردارد. آتزوري با اين برد ۹ امتيازي شد و در آستانه صعود از گروه قرار گرفت. ايتاليا در باي آخر بايد مقابل بوسني قرار بگيرد. بوسني پيش از ديدار لهستان و ايتاليا مقابل هلند قرار گرفت و با باخت ۳ بر يك مقابل اين تيم به دسته پايين‌تر ليگ ملت‌هاي اروپا سقوط كرد. برد هلند مقابل بوسني نخستين برد لاله‌هاي نارنجي با هدايت فرانك دي‌بوئر بود. در اين گروه بعد از ايتاليا تيم‌هاي هلند با ۸ و لهستان با ۷ امتياز دوم و سوم هستند. اين دو تيم در بازي آخر روز چهارشنبه مقابل هم قرار مي‌گيرند و تنها در صورتي مي‌توانند اميدوار به صعود باشند كه بوسني از ايتاليا امتياز بگيرد. 
در گروه دوم دسته A در مهم‌ترين ديدار بلژيك در خانه از انگلستان پذيرايي كرد و در ديگر ديدار دانمارك مقابل ايسلند بدون امتياز قرار گرفت. بلژيك در ديدار مقابل انگلستان با انجام يك بازي جالب توجه موفق شد با دو گل تيلمانس و مرتنز مهمانش را شكست دهد. شياطين سرخ اروپا با اين برد علاوه بر اينكه ۱۲ امتيازي شدند و در آستانه صعود از گروه قرار گرفتند، نشان دادند كه بي‌خودي صدرنشين رنكينگ فيفا نيستند. انگلستان نيز با شكست ۷ امتيازي ماند و عملا شانس صعود به دور بعد را از دست داد. در ديگر ديدار اين گروه دانمارك دو بر يك در خانه ايسلند را شكست داد. وايكينگ‌ها كه ديگر هيچ نشاني از تيم شگفتي‌سازي سال ۲۰۱۶ ندارند با اين باخت به دسته پايين‌تر ليگ ملت‌ها سقوط كردند. در آخرين ديدارهاي اين گروه چهارشنبه بلژيك و دانمارك نبرد صعود را برگزار مي‌كنند در حالي كه شاگردان مارتينز با يك تساوي هم به دور بعد مي‌رسند. انگليس و ايسلند هم در يك ديدار تشريفاتي به مصاف هم خواهند رفت. 
در گروه سوم دسته A صعود فرانسه با برد يك بر صفر مقابل پرتغال به دور بعد قطعي شد. خروس‌ها با اين برد ۱۳ امتيازي شدند و بالاتر از پرتغال ۱۰ امتيازي قرار گرفتند. در ديگر ديدار اين گروه سوئد كه تا هفته چهارم بدون امتياز بود، موفق شد با نتيجه دو بر يك از سد كرواسي عبور كند تا تكليف تيم سقوط‌كننده به دسته پايين‌تر به هفته بعد كشيده شود. سوئد و كرواسي هر دو ۳ امتياز دارند. در هفته آخر كروات‌ها ميزبان كريس رونالدو و يارانش هستند و سوئدي‌ها در فرانسه مقابل تيم ملي اين كشور صف‌آرايي خواهند كرد. فعلا كرواسي با تفاضل بهتر در رده سوم قرار دارد. 
گروه چهارم رقابت‌هاي دسته A جايي است كه نه تكليف تيم صعودكننده‌اش مشخص شده نه تكليف تيم سقوط‌كننده. در اين گروه و در بازي‌هاي هفته پنجم آلمان موفق شد در خانه با نتيجه سه بر يك از سد اوكراين بگذرد. بازي سرحال شاگردان يواخيم‌لو بعد از مدت‌ها، نظر كارشناسان را به خودش جلب كرد. هرچند آنها خوش‌شانس هم بودند چراكه اوكرايني‌ها چندين بار توپ را به تيرك دروازه مانوئل نوير زدند. مانشافت با اين پيروزي ارزشمند ۹ امتيازي شد و فعلا در صدر جدول گروه ايستاد. اسپانيا نيز با شاهكار راموس كه دو ضربه پنالتي در جريان بازي از دست داد مقابل سوييس با تساوي يك بر يك متوقف شد. با اين نتيجه اسپانيا ۸ امتيازي شد و سوييس 3 امتيازي. وضعيت جدول اين گروه به صورتي است كه يكي از بازي‌هاي آخر اين گروه جواز تيم راه ‌يافته به دور بعد را امضا مي‌كند و ديگري حكم تيم سقوط‌كننده را. سه‌شنبه شب آلمان در ديداري حساس در خانه اسپانيا به ميدان مي‌رود و اوكراين در زمين سوييس بازي مي‌كند. سوييس تنها در صورت پيروزي مي‌تواند در سطح اول باقي بماند اما اوكراين براي بقا تنها به يك تساوي نياز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون