• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4798 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر

خبرخوان

كف حقوق در سال آينده 25 درصد افزايش مي‌يابد

كف حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در لايحه بودجه پيشنهاد شد. بر اساس جزء ۴ بند الف تبصره ۱۲ لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ كه هيات دولت در حال بررسي و تصويب آن است، ذكر شده كف حقوق كاركنان دولتي، قرارداد كارمعين و حقوق بازنشستگان كمتر از ۳۵ ميليون ريال در ماه نباشد. در قانون بودجه سال جاري كف حقوق بازنشستگان و كارمندان دولتي اعم از رسمي، پيماني و كارمعين كمتر از ۲.۸ ميليون تومان در ماه نبود؛ بنابراين در لايحه بودجه سال آينده ميزان افزايش كف حقوق گروه‌هاي ياد شده ۲۵ درصد است.

جزييات تازه از واردات لوازم خانگي لاكچري

مهرداد جمال ارونقي معاون فني گمرك جزييات تازه‌اي از ماجراي ورود ۴۲۰ كانتينر لوازم خانگي بوش را اعلام كرد و گفت: با وجود ممنوعيت واردات كالاهاي گروه چهار از حدود دو سال پيش تاكنون، وارد‌كننده لوازم خانگي بوش حتي تا آبان ماه سال جاري نيز كالاهاي خود را وارد و اخيرا به گمرك اظهار كرده است. معاون فني گمرك ايران با اشاره به اينكه كانتينرهاي لوازم خانگي بوش در ۱۹ فقره به گمرك اظهار شده است، ادامه داد: محموله لوازم خانگي بوش در آبان ماه سال ۱۳۹۶ ثبت سفارش شده است اما در سال ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و حتي تا آبان امسال اين كالاها وارد و به بنادر مناطق ويژه اقتصادي تحويل شده است. ارونقي اين را هم گفت كه منشأ ارز واردات اين كالاها تاييد و اسناد مربوطه و كد ساتا بارگذاري شده است ولي منشأ ارز هنوز براي گمرك مشخص نيست و در صورت لزوم بايد بانك مركزي به عنوان مرجع تخصصي در اين زمينه اظهارنظر كند.

حقوق زير 4 ميليون تومان

معاف از ماليات مي‌شود

طبق جزييات پيش نويس لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ معافيت مالياتي حقوق كاركنان دولتي و غيردولتي براي سال ۴۸ ميليون تومان و ماهانه تا ۴ ميليون تومان از ماليات معاف خواهد شد. براساس جزء ۵ تبصره ۱۲ لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ سقف معافيت مالياتي موضوع ماده ۸۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم در سال ۱۴۰۰ سالانه مبلغ چهارصد و هشتاد ميليون ريال تعيين مي‌شود.

پيش‌فروش نفت در لايحه بودجه 1400؟

هادي سبحانيان، اقتصاددان و عضو هيات علمي دانشگاه خوارزمي در توييتي نوشت: همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد، گويا قرار است دولت محترم در راستاي كوبيدن آخرين ميخ بر تابوت اصلاحات ساختاري بودجه، علاوه بر درآمدهاي نفتي، درآمد حاصل از پيش‌فروش نفت را نيز كه پيشتر با مخالفت جدي مجلس مواجه شده بود، در لايحه بگنجاند. پيش به سوي وابستگي بيشتر به نفت، در اوج تحريم نفتي!

هشدار بانك مركزي به نهادهاي پولي غيرمجاز

روابط عمومي بانك مركزي اعلام كرد: هرگونه استفاده از عنوان موسسه اعتباري، تعاوني اعتباري، شركت واسپاري (ليزينگ)، شركت صرافي و صندوق قرض‌الحسنه در تابلو، سربرگ، مكاتبات و ... يا اشتغال به اين امور بدون داشتن مجوز از بانك مركزي ممنوع است. فهرست نهادهاي پولي مجاز در زيرمنوي نظارت بانكي سايت بانك مركزي قرار دارد. اين فهرست به صورت مرتب در حال به روزرساني است و هموطنان عزيز براي اطلاع از نام و مشخصات بانك‌ها و نهادهاي پولي مجاز و آخرين تغييرات در اين حوزه، صرفا به وب سايت بانك مركزي مراجعه كنند. رسانه‌ها نيز در انتشار اخبار و گزارش‌هاي خود قيد «مجاز» يا «غيرمجاز» بودن بانك‌ها و نهادهاي پولي را مدنظر قرار دهند.

چقدر كالاي متروكه در بنادر وجود دارد؟

مدت‌هاست مساله انباشت كالا در انبارهاي بنادر و گمركات كشور مطرح و دستورات لازم نيز براي تسريع در خروج اين كالاها صادر شده است و گمرك به صاحبان كالاهاي وارداتي هشدار داده در صورت ترخيص نشدن، كالاهاي آنها متروكه خواهد شد، فرهاد منتصر كوهساري ، معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي در اين باره گفت: در حال حاضر حدود ۱۹ هزار كانتينر و ۵۵۰ هزار تن كالاي متروكه در گمرك وجود دارد و از مسوولان دستگاه‌هاي مختلف مي‌خواهيم هر چه سريعتر اقدمات لازم را براي خروج آنها از انبارهاي بنادر انجام دهند. وي افزود: بر اساس قانون زماني كه دو ماه از دپوي يك كالا در بنادر مي‌گذرد به صاحب كالا براي ترخيص هشدار داده شده و نهايتا يك ماه ديگر فرصت به صاحب كالا مي‌دهيم اما پس از اتمام موعد مقرر آن را به عنوان كالاي متروكه اعلام مي‌كنيم. منتصر كوهساري اعلام كرد: از دستگاه‌هاي متولي در خواست داريم تا نسبت به تخليه اين كالاها از بنادر اقدام كنند تا بتوانيم عملكرد بهتري در تخليه و بارگيري كالا داشته باشيم و از افزايش هزينه دموراژ كشتي‌ها جلوگيري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون