• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4798 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر

بين‌الملل

پيش‌بيني نفت ۵۳ دلاري در سال آينده

بانك باركليز با اشاره به انتظارات براي محدوديت عرضه اوپك و متحدانش و توزيع واكسن كوويد ۱۹ كه تقاضا در نيمه دوم سال را تقويت مي‌كند، پيش‌بيني قيمت نفت در سال ۲۰۲۱ را بدون تغيير حفظ كرد. اين بانك در يادداشتي اعلام كرد احتمال عرضه واكسن‌هاي كارآمد در كوتاه‌مدت نقطه عطفي براي تقاضا براي نفت خواهد بود و ممكن است به احياي اقتصادي پايدارتر منتهي شود. باركليز پيش‌بيني كرد ميانگين قيمت هر بشكه نفت برنت به ۵۳ دلار و وست تگزاس اينترمدييت امريكا به ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱ مي‌رسد. منابع آگاه به رويترز اظهار كردند كه اوپك و متحدانش شامل روسيه كه در قالب گروه اوپك‌پلاس سرگرم اجراي محدوديت عرضه هستند، در نظر دارند افزايش برنامه‌ريزي شده توليدشان را حداقل به مدت سه ماه به تاخير بيندازند. اوپك‌پلاس طبق توافقي كه در آوريل تصويب شد، قرار بود توليدش را در ژانويه به ميزان دو ميليون بشكه در روز افزايش دهد اما افزايش موارد ابتلا به ويروس كرونا و ضعيف شدن تقاضا، مانع بزرگي براي برنامه اين گروه ايجاد كرده است. بانك باركليز در اين يادداشت اعلام كرد ما انتظار داريم گروه اوپك پلاس افزايش توليد نفت را به مدت سه ماه به تاخير بيندازد.

برندهاي چيني براي گرفتن

بازار هواوي دندان تيز كردند

شركت‌هاي توليدكننده گوشي تلفن همراه نظير شيائومي، اوپو و Vivo در حال تحركاتي براي گرفتن سهم بازار شركت هواوي تكنولوژيزه هستند كه زنجيره تامينش بر اثر تحريم‌هاي امريكا مختل شده است. هواوي هفته گذشته برند ارزان‌قيمت Honor را به مبلغ نامعلومي فروخت تا از زنجيره تامين اين برند در برابر اقدامات خصمانه امريكا كه تامين قطعات توليد گوشي را دشوار كرده است، محافظت كند. وزارت بازرگاني امريكا در اوت دسترسي هواوي به فناوري امريكايي براي كسب و كار گوشي اين شركت را بر اين اساس كه هواوي تهديدي براي امنيت ملي محسوب مي‌شود، محدود كرد. طبق گزارش شركت كانالايز، هواوي در نيمه اول امسال از سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترين سازنده گوشي تلفن همراه در جهان سبقت گرفت اما فروش گوشي اين شركت در سه ماهه سوم ۲۳ درصد كاهش يافت و به ۵۱.۷ ميليون دستگاه رسيد. هواوي همچنان ۴۱.۲ درصد از بازار گوشي تلفن همراه را در سه ماهه سوم در اختيار داشت.

اقتصاد جهان ۴،۳ درصد

آب مي‌رود

آنكتاد (كنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه) در گزارش جديد خود اعلام كرد اقتصاد جهان امسال تحت فشار پاندمي كرونا ۴.۳ درصد آب مي‌رود و در سال آينده با رشدي ۴.۱ درصدي ريكاوري مي‌شود. موشيسا كيتويي، دبير كل آنكتاد مي‌گويد: بحران كرونا زخم‌هاي عميقي به پيكر اقتصاد جهان وارد كرده است كه عواقب سنگيني براي همه به همراه خواهد داشت. طبق جديدترين گزارش آنكتاد، از ابتداي پاندمي تاكنون ميليون‌ها شغل از دست رفته، ميليون‌ها زندگي در معرض خطر قرار گرفته است و در صورت تداوم اين بحران، تخمين زده مي‌شود ۱۳۰ ميليون نفر ديگر به فقر شديد وارد شوند.

رسيدن به توافق با اتحاديه اروپا براي انگليس مهم نيست

لندن و بروكسل با وجود نزديك شدن مهلت مقرر برگزيت (خروج انگليس از اتحاديه اروپا) هنوز در مورد يك توافق تجاري قبل از اين خروج به توافق مشتركي نرسيده‌اند اما كارشناسان بوم باست با اشاره به اين موضوع مي‌گويند انگلستان توافقنامه‌هاي دوجانبه زيادي را امضا كرده است كه برگزيت بدون توافق را براي اين كشور آسان‌تر كرده است. كانادا آخرين كشور از يك ليست طولاني است كه انگليس موفق شده با آنها توافق كند در حالي كه آماده مي‌شود تا از عضويت در اتحاديه اروپا خداحافظي كند. دو طرف «در اصل» طي روزهاي اخير به توافق رسيدند. هيلاري فوردويچ، عضو هيات‌مديره انجمن تجارت انگليس و امريكا به بوم باست گفت: در سطح جهاني اين براي هر دو طرف بسيار مهم بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون