• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4798 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر

فاتح زودهنگام موتوجي‌پي ۲۰۲۰ كنار رفت

آخرين گرندپري فصل به موتورسوار پرتغالي رسيد

فصل ۲۰۲۰ رقابت‌هاي موتوجي‌پي عصر روز يكشنبه با برگزاري گرندپري پرتغال به پايان رسيد. جايزه بزرگ پرتغال چهاردهمين مرحله از مسابقات امسال بود. 
رقابت پرتغال با استارت ميگوئل اليويرا موتورسوار پرتغالي تيم كي‌تي‌م از خط نخست آغاز شد. بعد از او جك ميلر و فرانكو موربيدلي از رده‌هاي دوم و سوم استارت زدند. اليويرا در شروع مسابقه استارت خوبي داشت و توانست فاصله‌اش را با رقبا زياد كند اما در رده دوم و سوم جابه‌جايي رخ داد و موربيدلي توانست ميلر را بگيرد. تركيب 3 نفر نخست رقابت تقريبا تا پايان رقابت دست نخورده باقي ماند. با اين همه هر چه به پايان مسابقه نزديك‌تر مي‌شديم، فشار ميلر براي گرفتن جايگاه دوم روي موربيدلي افزايش يافت. در دور بيست‌وچهارم و در حالي كه تنها يك دور تا پايان مانده بود، ميلر بالاخره توانست در كمترين فاصله نسبت به موربيدلي قرار بگيرد و در دور آخر سبقت بالاخره انجام شد. در حالي كه ميگل اليويرا توانسته بود با زمان ۴۱ دقيقه و ۴۸ ثانيه و ۱۶۳ هزارم ثانيه و فاصله زماني بيش از ۳ ثانيه از خط پايان عبور كند. اين دومين قهرماني موتورسوار پرتغالي در رقابت‌هاي امسال بود. قهرماني نخست او در دور پنجم و جايزه بزرگ اتريش رقم خورده بود. 
بعد از اليويرا اين ميلر بود كه با اختلاف 3 ثانيه و ۱۹۳ هزارم ثانيه نسبت به اليويرا دوم شد و موربيدلي با اختلاف تنها ۱۰۳ صدم ثانيه نسبت به ميلر روي سكوي سوم ايستاد. نكته جالب توجه در اين رقابت خارج شدن خوان مير، قهرمان زودهنگام مسابقات در دور شانزدهم بود. دليل اين اتفاق نقص فني گزارش شد. 
به اين ترتيب در پايان فصل ۲۰۲۰ موتوجي‌پي خوان‌مير اسپانيايي، موتورسوار تيم سوزوكي با كسب ۱۷۱ امتياز قهرمان مسابقات لقب گرفت. او در اين فصل تنها يك مقام قهرماني به دست آورد. تنها قهرماني او در دور دوازدهم و پيست اروپا در ايالت كاتالان رقم خورد. او در دور ماقبل پاياني و در پيست والنسيا با قرار گرفتن در جمع 10 نفر پاياني و كسب  حداقل امتياز قهرماني‌اش را مسجل كرد. اين نخستين قهرماني موتورسواري از تيم سوزوكي بعد از دو دهه به حساب مي‌آيد.
در جدول كلي بعد از مير، فرانكو موربيدلي از تيم ياماها با كسب ۱۵۸ امتياز دوم شد. موربيدلي در حالي دوم شد كه 3 بار مقام قهرماني را در اين فصل به دست آورده بود. رده سوم رقابت‌ها هم به الكس رينز هموطن و هم‌تيمي مير رسيد. او با ۱۳۹ امتياز به اين عنوان رسيد. نكته جالب جدول رده‌بندي هشتمي فابيو كوارتارارو موتورسوار تيم ياماها بود. او كه فصل را با دو قهرماني پياپي شروع كرده بود آن‌قدر بي‌ثبات عمل كرد كه درنهايت با رده هشتمي مسابقات را به پايان رساند.كوارتارارو در اين فصل در مجموع 3 بار قهرمان شد اما در ساير مراحل بهترين عنوانش جايگاه چهارمي بود و دو بار هم از مسابقه كنار رفت. او در پايان نسبت به عملكرد تيم ياماها در زمينه طراحي و پشتيباني معترض  بود. 
در جدول رده‌بندي تيمي مسابقات سوزوكي با كسب ۳۱۰ امتياز به عنوان قهرماني دست پيدا كرد. بعد از سوزوكي تيم پتروناس ياماها با ۲۴۸ امتياز دوم شد و ردبول كي‌تي‌آم سوم شد. طبق اعلام مقامات برگزاري رقابت‌ها فصل جديد فرمول يك قرار است از آوريل ۲۰۲۱ برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون