• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4804 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر

خبرخو ان

چرا بانك‌ها تعطيل نمي‌شوند؟

فعاليت بانك‌ها درحالي در برخي شعب با صددرصد پرسنل ادامه دارد كه از ابتداي شيوع كرونا تاكنون 125 نفر از كارمندان بانك‌ها به ‌دليل ابتلا به كرونا جان خود را از دست داده‌اند و 25 هزار نفر از كارمندان شبكه بانكي در كشور تاكنون به كرونا مبتلا شده‌اند كه از اين تعداد هم‌اكنون جمعي از كارمندان در بيمارستان‌ها بستري هستند و جمعي نيز در قرنطينه خانگي به‌سر مي‌برند. طبق اعلام عليرضا قيطاسي، دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي، در شهر‌هاي تك‌شعبه‌اي بانك‌ها با صددرصد پرسنل، ساير شهر‌هاي مناطق قرمز 50درصد شعب با صددرصد پرسنل فعاليت خواهند داشت، ضمنا در مناطق نارنجي نيز طبق روال گذشته تمام شعب با دوسوم پرسنل و مناطق زرد تمام شعب با صددرصد پرسنل فعاليت خواهند داشت.

مجوز پالايشي يكم صادر شد

 

صندوق پالايشي يكم كه از زمان پذيره‌نويسي تا اين هفته با احتساب ۳۰درصد تخفيف باز هم زيان كرده بود اما در جريان روند صعودي ۳ هفته گذشته زيان خود را جبران و امروز از سوي سازمان بورس مجوز فعاليت گرفت. صندوق سرمايه‌گذاري پالايشي يكم، در اجراي ماده ۲۸ و بند ۶ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ۱۳۸۴ و ماده ۲ قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد به منظور تسهيل اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي مصوب آذر ۸۸ با مجوز اين سازمان نزد مرجع ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري تهران، به عنوان نهاد مالي ثبت شده است. اين صندوق سرمايه‌گذاري مجاز است از تاريخ صدور اين مجوز (۹ آذر ۹۹) با رعايت قوانين و مقررات مربوطه و در چارچوب اساسنامه مصوب خود به عنوان يك نهاد مالي-صندوق سرمايه‌گذاري فعاليت كند.

قيمت پرايد به

95 ميليون تومان رسيد

سعيد موتمني، رييس اتحاديه فروشندگان و نمايشگاه‌داران خودرو با اشاره به كاهش قيمت خودرو در بازار اظهار داشت: باتوجه به تعطيلي نمايشگاه‌هاي خودرو، قيمت‌هاي اعلامي مربوط به سايت‌ها است. روند قيمت‌ها همچنان كاهشي است به‌طوري‌كه نسبت به 20 روز پيش قيمت خودرو 31 تا 32درصد كاهش پيدا كرده است و اين افت قيمت با كاهش قيمت ارز ادامه دارد. البته هنوز قيمت‌ها به نرخ 10 شهريور امسال نرسيده است. قيمت‌هايي كه بعد از 20 شهريور اعلام شد روي كاغذ بود و در واقع خريد و فروشي انجام نمي‌گرفت. رييس اتحاديه فروشندگان و نمايشگاه‌داران خودرو با اشاره به قيمت‌هاي روز خودرو گفت: پژو 206 تيپ 2 كه به 250 تا 260 ميليون تومان رسيده بود به كمتر از 170 ميليون تومان كاهش پيدا كرده است. سانتافه كه 3.5 ميليارد تومان خريد و فروش مي‌شد به 2.4 ميليارد تومان رسيده است. موتمني افزود: در بين خودروهاي داخلي نيز تيبا 110 ميليون، تيبا 2 حدود 114 ميليون و پرايد 131 به قيمت 95 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

تسهيلات بانكي به بخش بازرگاني دو برابر شد

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي‌دهد كه تسهيلات پرداختي بانك‌ها و موسسات اعتباري به بخش بازرگاني در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از دو برابر شده و بخش صنعت و معدن نيز بعد از بخش خدمات بيشترين سهم از تسهيلات بانكي را به خود اختصاص داده است. طبق اين آمار در نيمه نخست امسال در مجموع ۶۹۶ هزار و ۷۲۰ ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانك‌ها و موسسات اعتباري به بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و معدن، مسكن و ساختمان، بازرگاني، خدمات و ساير بخش‌هاي متفرقه پرداخت شده كه نسبت به تسهيلات ۳۸۲ هزار و ۱۴۰ ميليارد توماني در مدت مشابه سال قبل ۸۲.۳درصد افزايش داشته است. در اين ميان تسهيلات پرداختي به بخش صنعت و معدن با افزايش ۷۹.۸درصدي در 6 ماهه نخست امسال، به ۲۱۲ هزار و ۸۴۰ ميليارد تومان رسيده است. مقدار اين تسهيلات در 6 ماهه اول سال گذشته ۱۱۸ هزار و ۳۷۰ ميليارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون