• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4804 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر

اطلاعات متناقض، تهديد به مرگ و قتل غيرعمد

مرگ مارادونا مثل زندگي‌اش پر از حاشيه است

درگذشت مارادونا به عنوان بزرگ‌ترين چهره تاريخ فوتبال هنوز هم تيتر يك رسانه‌هاي ورزشي دنياست. در چند روز گذشته حواشي زيادي پيرامون مرگ اسطوره فوتبال آرژانتين مطرح شده است. بعد از مرگ مارادونا و در حالي كه تمام كشور آرژانتين و علاقه‌مندان به فوتبال در كل جهان شوكه بودند، وكيل ديه‌گو در اظهارنظري كوتاه قصور پزشكي را عامل مرگ مارادونا دانست. وكيل اين اسطوره مدعي شد كادر پزشكي در كارش تعلل كرده و آمبولانس به موقع نرسيده  و در اين رابطه شكايت خود را ارايه كرده است.
شكايت وكيل و خانواده مارادونا باعث شد دادستاني آرژانتين پرونده‌اي در اين رابطه باز و تحقيقاتش را آغاز كند. در مرحله نخست پليس سراغ پزشك شخصي ديه‌گو رفت. طبق اعلام ماركا چاپ اسپانيا نيروهاي پليس روز يكشنبه به خانه لئوپولدو لوكه، پزشك شخصي مارادونا رفتند. آنها در حال بررسي عملكرد تمام اعضاي كادر مراقب مارادونا هستند. در اين تحقيقات نتايج متناقضي به دست آمد. در حالي كه ماتياس مورلا وكيل مارادونا مرگ او را جنايتي احمقانه توصيف كرده بود و ادعا داشت آمبولانس نيم ساعت بعد از تماس سر رسيده مشخص شد آمبولانس يازده دقيقه بعد از تماس خانواده مارادونا آنجا حضور داشته. از سمت مقابل در حالي كه گفته مي‌شد پرستار مارادونا قبل از مرگ به او سر زده، اين پرستار روز يكشنبه اعتراف كرد دروغ گفته است. اين‌گونه پرونده درگذشت مارادونا وارد فاز جديدي شده و ممكن است كادر پزشكي او در اين ميان مقصر شناخته شوند.
فعلا قرار است تحقيقات به خاطر اتهام قتل غير عمد انجام ‌شود. در واقع دادگاه به دنبال گزارش‌هاي پزشكي است. همچنين ممكن است موبايل دكتر آرژانتيني بررسي شود تا مشخص شود چند روز قبل از درگذشت مارادونا با چه كساني در تماس بوده است براساس اطلاعات منتشر شده نوزدهم نوامبر لوكه و مارادونا بحثي با هم داشتند و پس از اين اتفاق (سه روز بعد) پزشك ۳۹ ساله دوباره به ديدن اسطوره فوتبال آرژانتين رفته است.
لئوپولدو لوكه بعد از تفتيش منزلش در يك نشست خبري شركت كرد و با اداي پاره‌اي از توضيحات اتهامات وارد شده به خودش را رد كرد. او گفت: «من براي نجات جان مارادونا هر آنچه مي‌توانستم انجام دادم. تمام اقدامات من در راستاي بهتر شدن حال مارادونا بود.» پزشك مارادونا پيش از اين هم اعلام كرد كه حاضر است داوطلبانه در دادگاه حضور پيدا كند تا پاسخگوي سوالات درباره درگذشت مارادونا باشد. او درحالي كه چشمانش پر از اشك بود، ادامه داد: «اگر من مسوول چيزي بوده باشم قطعا آن عشق به مارادونا و سلامتي او بود.» نكته جالب توجه در مورد لوكه اين است كه تا همين چند روز پيش او فرشته نجات مارادونا ناميده مي‌شد، چرا كه توانسته بود خونريزي مغزي ديه‌گو را به شكلي حيرت‌آور به موقع تشخيص دهد. وكيل مارادونا بعد از انجام عمل مغز مارادونا كه چند روز بعد از تولدش انجام شد، گفته بود: «ديگو دوران بسيار سختي را گذراند. سخت‌ترين لحظات زندگي‌اش بود و من فكر مي‌كنم معجزه بود كه خونريزي در سرش تشخيص داده شد زيرا اين مساله مي‌توانست جانش را بگيرد. خدا را شكر كه به لطف لئوپولدو لوكو خطر رفع شد زيرا او در لحظه درست مشكل را تشخيص داد. همين آزمايشات در ماه سپتامبر هم انجام، اما نتيجه انجام دادن دوباره آنها باعث تشخيص شد.»
جدا از پليسي شدن داستان درگذشت ديه‌گو مارادونا و اتهام قتل غير عمد به پزشك معالجش، ماجراي سلفي گرفتن با جنازه اسطوره فقيد آرژانتين و تبعات آن هم هنوز در رسانه‌ها مطرح است. برخي رسانه‌ها از كشته شدن يكي از سه نفري كه با بدن بي‌جان مارادونا عكس گرفته بود نوشتند و برخي ديگر اعلام كردند اين شخص تنها تهديد به مرگ شده است. دو نفر ديگر نيز دريافت پيام‌هاي تهديد آميز را تاييد و براي نجات جان‌شان به پليس مراجعه كردند. اين دو نفر يك پدر و پسر به نام‌هاي كلوديو فرناندس و اسماعيل ساله هستند. اسماعيل 18 ساله همان فردي است كه لبخند و ژستش كنار تابوت مارادونا بيشتر از همه خشم مردم آرژانتين را برانگيخته است و اكنون پدر او از مردم آرژانتين و تمام كساني كه آزرده خاطر شده‌اند عذرخواهي كرده است.
كلوديو فرناندس به يك شبكه راديويي در آرژانتين گفت: «ما داشتيم آماده مي‌شديم كه ديه‌گو را منتقل كنيم و پسرم هم از روي جواني‌ با آن ژست عكس گرفت. من از همه عذر مي‌خواهم. من براي پدر مارادونا و همسرخواهر او كار كرده‌ام. وقتي زنده بود به او نزديك بودم و هرگز يادم نمي‌آيد كه به او بي‌احترامي كرده باشيم، چون ديه‌گو قهرمان من بود و هرگز قصد نداشتم كه بعد از مرگش به او بي‌احترامي كنم. مي‌دانم كاري كه كرديم باعث آزردگي خاطر بسياري از مردم شده و برداشت بدي از آن صورت گرفته است. مي‌دانم كه اين كار ما آنها را ناراحت كرده است. به همين دليل من از آنها مي‌خواهم كه ما را ببخشند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون