• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4807 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

افزايش تا ۳۵ ميليوني قيمت خودروهاي داخلي

تعطيلي ۲ هفته‌اي اصناف به ويژه در هفته نخست، همراه با كاهش نرخ ارز سبب شد تا قيمت‌ها در بازار خودرو روند نزولي طي كند و همچنين موجب انتظار خريداران براي كاهش بيشتر نرخ‌ها شد. در بازار مجازي بر تعداد آگهي‌هاي فروش خودرو به ميزان قابل توجهي افزوده شده و تقريبا همه در اين بخش فروشنده بودند و همان طور كه ذكر شد خريداري در بازار نبود. انتظار اين بود كه اين روند ريزش قيمت‌ها تداوم يابد، اما تحت تاثير آخرين مصوبات سياسي مجلس درباره خروج ايران از برجام، ورق در بازار سكه و طلا برگشت و نرخ‌ها رو به صعود نهاد. 
تحت تاثير اين شرايط، روزانه بر قيمت خودرو در بازار و تقريبا در ۳ روز پاياني هفته بين ۱۰ تا ۳۵ ميليون تومان بر قيمت انواع خودرو‌هاي توليد داخل افزوده شد.
هر چند برخي مسوولان اتحاديه نمايشگاه‌داران اين مساله را رد مي‌كنند و بر اين باورند كه دلالان بار ديگر بازار را در دست گرفته و به اصطلاح به دنبال بازارگرمي براي فروش خودرو‌هاي خود هستند. نايب رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به تعطيلي همه نمايشگاه‌ها، هيچ‌گونه خريد و فروشي انجام نشد و معامله‌اي صورت نگرفته است. نعمت‌الله كاشاني‌نسب در گفت‌وگو با خبرآنلاين، درباره افزايش قيمت خودرو در سايت‌ها، صفحات و گروه‌هاي مجازي در يك هفته اخير گفت: هيچ اطلاعي از روند كاري سايت‌ها و ... نداريم، زيرا به نظر مي‌رسد يك عده دلال در سايت‌ها و صفحات مجازي آگهي خودرو مي‌دهند و قيمت‌هاي درج شده مورد تاييد ما نيست. وي افزود: اگر نمايشگاه‌هاي خودرو كار كنند، مي‌توانيم نسبت به قيمت‌هاي دقيق اظهارنظر و اطلاع‌رساني كنيم. وي تصريح كرد: در ۲ هفته اخير همكاران ما كار نكرده‌اند و همه اصناف تعطيل بوده‌اند، بنابراين هيچ معامله‌اي انجام نشده است. وي تاكيد كرد: اين سايت‌ها ممكن است در اختيار دلالاني باشند كه از قبل خودرو خريداري كرده‌اند و در حال مقاومت در برابر كاهش قيمت‌ها هستند و مي‌خواهند خودرو‌ها را با نرخ بالاتري به فروش برسانند. كاشاني‌نسب بيان كرد: قيمت‌ها روند نزولي دارد و نرخ خودرو‌ها نسبت به هفته‌هاي قبل كاهش يافته و خريداري هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند.
وي درباره افزايش نرخ دلار در روز‌هاي گذشته و تاثير آن بر افزايش قيمت خودرو‌ها در صورت باز شدن نمايشگاه‌ها و بازار خودرو اظهار كرد: تصورم بر اين است كه دولت از افزايش نرخ دلار جلوگيري مي‌كند؛ زماني كه نرخ دلار كاهش يافت قيمت‌ها در بازار خودرو نزولي شد. بعيد به نظر مي‌رسد دولت مجدد اجازه دهد تا نرخ دلار افزايش يابد.
كاشاني‌نسب تاكيد كرد: تا زماني كه نمايشگاه‌ها باز نشود هيچ اظهارنظر دقيقي نمي‌توان راجع به روند بازار و قيمت‌ها داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون