• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4807 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

پيدا و پنهان

«پرتفوي» بيمه دوبرابر شده است

فرهاد دژپسند وزير اقتصاد، در پيامي به مناسبت روز ملي بيمه تاكيد كرد: بايد شرايطي ايجاد شود كه بيمه در ذهن مردم به عنوان يك پناهگاه امن و پشتيبان نهادينه شود. صنعت بيمه در شرايط سختي، چون تحريم‌هاي دشمنان، اپيدمي بيماري كرونا و حوادث طبيعي سال‌هاي اخير، به خوبي نقش‌آفرين بوده است. بيمه به عنوان يك مولفه اقتصادي، در اقتصاد كشور از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و هر چه ضريب نفوذ اين صنعت افزايش يابد، اقتصاد كشور مسير پيشرفت را در بستر مطمئن‌تري طي خواهد كرد.وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در ۷ ماهه امسال پرتفوي صنعت بيمه يا مجموع تعهدات بيمه و بيمه‌نامه‌هاي معتبر دوبرابر شده است.

سازمان مالياتي سال ۹۹ را سال كرونا بداند

جلال‌الدين محمدشكريه، نايب‌رييس اتاق اصناف ايران با بيان اينكه كسب و كارها به ‌شدت ضعيف شده‌اند، گفت: صنوف از اسفند سال گذشته درگير كرونا هستند و لازم است سازمان امور مالياتي، عملكرد امسال را كرونايي در نظر بگيرد. نايب‌رييس اتاق اصناف ايران افزود: هنوز مطلب خاصي براي حمايت مالياتي از صنوف اعلام نشده و لازم است از سوي دولت به سازمان امور مالياتي تاكيد شود كه اين ايام را در محاسبات ماليات لحاظ كنند، به ويژه عملكرد سال ۹۹ را در نظر بگيرند. شكريه تاكيد كرد: سال گذشته فقط اسفند ماه درگير بوديم اما كل سال ۹۹ را درگير هستيم، از اين‌رو لازم است سازمان امور مالياتي كل سال را كرونايي ببيند زيرا علاوه بر تعطيلي‌ها، قدرت خريد كاهش يافته و كسب و كارها ضعيف شده است. روي ادامه داد: همچنين تعهداتي كه صنوف سال گذشته داشتند به امسال منتقل شده است؛ چك‌ها به امسال منتقل شد و برخي محصولات توليدي به توزيع نرسيد؛ به عنوان مثال بازار پوشاك، خشكبار، طلا و قنادي از اواخر سال گذشته نتوانستند به درستي كار كنند و بسياري از كالاها روي دست فروشنده ماند؛ تبعات اقتصادي اين موضوع همچنان ادامه دارد.

چرا فكر ‌مي‌كنيم جهان منتظر نفت ايران است؟

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران مي‌گويد اين تصور كه در صورت كاهش تحريم‌ها، بار ديگر امكان وارد كردن پول نفت به بودجه جاري كشور وجود دارد، از تمامي واقعيت‌هاي اقتصادي و سياسي به دور است. حميدرضا صالحي اظهار كرد: اينكه در بودجه سال آينده، فروش روزانه ۲.۳ ميليون بشكه نفت در نظر گرفته شده، سوالات و ابهاماتي را مطرح مي‌كند كه بايد به آنها پاسخ داده شود. هر چند همه اين فروش پيش‌بيني شده مربوط به صادرات نيست و روي فروش داخلي نيز حساب شده اما بايد تعريفي دقيق از شرايط داشت و بر اساس آنها اقدام كرد. وي با اشاره به تحريم‌هاي امريكا و دشواري‌هايي كه در مسير لغو آنها وجود دارد، توضيح داد: ما مي‌بينيم كه در داخل كشور، ميان قواي مختلف در رابطه با برجام و تحريم‌ها، نگاه واحدي وجود ندارد و از اين‌رو حتي در صورت روي كار آمدن بايدن نيز مشخص نيست نقشه راه ما چه خواهد بود. از سوي ديگر در امريكا و در ميان ديگر قدرت‌هاي جهاني نيز اختلاف‌نظر وجود دارد و همين موضوع ارايه تحليلي دقيق از آينده را دشوار مي‌كند. عضو اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: اينكه ما تصورمان را بر آن بگذاريم كه در ماه‌هاي آينده قطعا تحريم‌ها كنار مي‌رود و دسترسي ايران به درآمدهاي نفتي به حالت عادي باز مي‌گردد كمي خوش‌خيالانه يا به دور از واقعيت خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون