• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4807 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

خبرخوان

پيشنهاد افزايش پلكاني حقوق سال آينده كارگران

رييس اتحاديه كارگران در خصوص حقوق كارگران گفت: حداقل دستمزد سال آينده كارگران در شوراي عالي كار به شكل پلكاني و با درنظر گرفتن معوقات مزدي سال‌هاي قبل تعيين شود تا از اين طريق بخشي از هزينه‌هاي زندگي كارگران جبران شود. دريافتي يك كارگر بايد ۹ ميليون تومان باشد ولي روي 3ميليون تومان مانده است و به دليل مباحثي همچون عدم توان كارفرمايان يا ريزش نيروهاي كار، قدرت خريد خانوارهاي كارگري افزايش پيدا نمي‌كند.

خاوازي: به ‌زودي قيمت مرغ كاهش پيدا مي‌كند

وزير جهاد كشاورزي درباره بازار مرغ و قيمت‌هاي آن گفت: به زودي قيمت مرغ كاهش پيدا مي‌كند و به قيمت مناسب و مصوب مي‌رسد به نحوي كه مردم احساس رضايت كنند. به باور او وابستگي به نهاده‌هاي دامي وارداتي سبب گران شدن نرخ مرغ در كشور شده است و در مصرف روغن ما از متوسط ميزان مصرف جهاني خيلي بيشتر مصرف داريم. اين در حالي است كه سازمان تعزيرات معتقد است مرغ فقط كيلويي 20 هزار و 400 تومان است و با گرانفروشان برخورد مي‌شود.

حداقل عيدي كارگران امسال ۳ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان

امسال تمام كارگران بين ۳ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان عيدي خواهند گرفت. هر نوع پرداختي كمتر از اين، غيرقانوني است و كارگران حق شكايت دارند.

آزادسازي واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ ؟

بر اساس لايحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ ميليارد تومان درآمد عوارض گمركي از محل واردات خودرو پيش‌بيني كرده است؛ اين بودجه يعني ممنوعيت ۲ ساله واردات خودرو پايان مي‌يابد. از خرداد ماه سال 1397 واردات خودرو به كشور ممنوع شده است. در اين مدت تنها حدود 1000 دستگاه خودرو از محل خودروهاي در گمرك مانده با مصوبات هيات دولت امكان ترخيص از گمركات را داشته‌اند.

بازگشت ارز حاصل از صادرات تسريع مي‌شود

محمود بازاري، مديركل دفتر توسعه صادرات محصولات كشاورزي سازمان توسعه تجارت در مورد انتقادهايي كه به عدم بازگشت ارز صادراتي توسط برخي از صادركنندگان مطرح است، خاطرنشان كرد: براي بازگشت ارز صادراتي به كشور از سال ۹۷ چارچوب و ضوابط معيني پيش‌بيني شده كه البته متناسب با شرايط، تغييراتي در آن اعمال شده است. سازمان توسعه تجارت همواره اين رويه را دنبال كرده كه ارز صادراتي چه در شرايط تشديد تحريم‌ها و چه فارغ از آن بايد به كشور بازگردد. او افزود: تقاضا براي استفاده از ارز صادراتي افزايش يافته و دولت به ويژه بانك مركزي در تلاش است تا موانع را از سر راه بردارد اما مشكلاتي هم وجود دارد. از سال ۹۷ بسترسازي مناسبي براي افزايش توليد صادراتي در كشور آغاز شده و اكنون بهترين زمان است تا از توليدات صادرات‌محور براي افزايش درآمدهاي ارزي استفاده كنيم.

۱۰ هزار ميليارد ريال بدهي ايدرو و ايميدرو تهاتر مي‌شود

بررسي بند ه تبصره ۷ لايحه بودجه ۱۴۰۰ نشان مي‌دهد كه دولت اجازه دارد مطالبات پيش از سال ٩٧ سازمان‌هاي ايدرو و ايميدرو بابت مشاركت در تامين سرمايه بانك تخصصي صنعت و معدن و مطالبات اين دو سازمان و وزارت نفت از طريق شركت دولتي تابعه بابت سهم متعلق به آنها از واگذاري سهام مطابق قوانين مربوط را با بدهي آنها بابت ماليات و سود سهام تا سقف ۱۰ هزار ميليارد ريال به صورت جمعي- خرجي از طريق گردش خزانه تهاتر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون