• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4813 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ آذر

خبر

هشدار عضو شوراي عالي فضاي مجازي نسبت به قطع اينترنت ايران

نشست نقد و انديشه با موضوع «شبكه ملي اطلاعات، انتظارات و چشم‌اندازها» از سوي وزارت ارتباطات با حضور حميد فتاحي، رييس هيات‌مديره و مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت و رسول جليلي، استاد دانشگاه و عضو شوراي عالي فضاي مجازي برگزار شد. در جريان اين نشست، عضو شوراي عالي فضاي مجازي نسبت به احتمال قطع اينترنت ايران از سوي ايالات متحده امريكا هشدار داد و گفت: «ما بايد آمادگي داشته باشيم، در صورت قطع اينترنت اگر خدمات‌دهنده و خدمت‌گيرنده داخل كشور هستند، مشكلي براي شبكه و ارايه خدمت وجود نداشته باشد.» جليلي با بيان اينكه «شبكه ملي اطلاعات نگاشتي از شبكه جهاني اينترنت بر جغرافياي ايران است»، گفت: «شبكه ملي اطلاعات در طول شبكه جهاني اينترنت در ايران است و اين طور نيست كه شبكه ملي اطلاعات چيزي مستقل از شبكه اينترنت باشد.»

واكنش انتقادي ضرغامي به نظام مديريتي ايران

عزت‌الله ضرغامي، رييس اسبق سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي و از جمله گزينه‌هاي احتمالي سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ايران، اين روزها انتقاداتي را به سبك و سياق مديريت در ايران مطرح مي‌كند. او در آخرين توييت خود، در همين زمينه نوشته است: «در نظام مديريت كشور، «راز بقا» در سكوت و همراهي است. «راز رشد» در تئوريزه كردن منويات اصحاب قدرت و «راز حذف» در «مشاوره صادقانه و كارشناسانه!» اين كنشگر سياسي اصولگرا درباره نقش دولت آينده ايران در اين زمينه نيز نوشته است: «دولت آينده بايد زير ميز اين بازي بزند.»

تابلوي مجلس مخالفت با دولت روحاني است

حدود 6 ماه از عمر يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گذشته است. محمدعلي ابطحي، كنشگر سياسي اصلاح‌طلب از جمله چهره‌هايي است كه در جريان گفت‌وگوي خود با خبرگزاري برنا تلاش كرده به تحليل عملكرد اين مجلس يازدهم در مدت فعاليت اين مجلس بپردازد. او با بيان اينكه «در 6 ماه اخير، مجلس در هيچ يك از مشكلات كشور شريك و سهيم نبوده است و كمكي نكرده»، گفت: «مجلس انقلابي تا به امروز اقدامي نكرده و تا آزاد مي‌شود به مخالفت و مقابله با برنامه‌هاي دولت برمي‌خيزد. به عقيده من مجلس يازدهم بالاخره بايد تصميم بگيرد و از كشمكش بر سر قدرت دست بكشد و تا پايان اين دوره از دولت در جايگاه حقوقي آن، برخورد كند تا در ماه‌هاي سخت پيش‌رو، دولت بتواند كار را پيش ببرد. مجلس همچنان بر همان ايده دولت‌ستيزي ايستاده و مقابله با دولت را وظيفه خود مي‌داند.» او درباره اختلافات دولت و مجلس نيز گفته است: «تابلوي مجلس مستقر مخالفت با روحاني و دولت فعلي است؛ مجلس از ابتدا حركتي را با هدف استيضاح رييس‌جمهوري شروع كرد و تقريبا با چنين اهدافي وارد مجلس شدند و آغاز به كار كردند. اين نوع مقابله با برنامه‌هاي دولت به‌طور طبيعي از اين مجلس انتظار مي‌رفت چون اين نمايندگان عموما از مجموعه‌هاي مخالف دولت، انتخاب شده بودند.»

طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمايندگان در كميسيون آيين‌نامه

اعضاي كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس رسيدگي به طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان را ادامه خواهند داد. بر اين اساس، ادامه رسيدگي به گزارش كميته منتخب كميسيون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادي به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان با حضور رييس كارگروه و كارشناس مركز پژوهش‌هاي مجلس در دستور كار روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس خواهد بود. در حال حاضر جزييات مشخصي از اين طرح اعلام نشده اما خلق و خوي نمايندگان سبب شده تا بسياري از فعالان و ناظران نگران تحديد پارلمان با طرح جديد نمايندگان باشند، چراكه اندك جزييات منتشر شده حكايت از عضويت نماينده دبير شوراي نگهبان و رييس قوه قضاييه در اين هيات دارد.

جزييات حضور داعش در نزديكي مرزهاي ايران

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته جزيياتي از حضور نيروهاي گروهك تروريستي داعش در نزديكي مرزهاي ايران ارايه كرد. عليرضا تنگسيري در جريان اظهارات خود در يادواره تلويزيوني شهداي مدافع حرم استان گيلان كه خبرگزاري تسنيم اقدام به انتشار آن كرد، با بيان اينكه «داعش تا نزديكي مرزهاي ايران آمده بود»، گفت: « مدعيان حقوق بشر، تجهيز داعش را بر عهده داشتند و همچنين داعشي‌ها، موشك‌هاي دقيق و پيشرفته‌اي در اختيار داشتند اما شهداي مدافع حرم با شجاعت خودشان در مقابل آتش دشمن ايستادند تا از حريم اهل‌بيت (ع) دفاع كنند.» او با تحسين حماسه‌آفريني‌هاي شهداي مدافع حرم ايراني، افغانستاني و پاكستاني در سوريه بيان كرد: «داعشي‌ها مسلمان نيستند و تنها نام مسلمان را دارند؛ اما رزمندگان شيعه و سني، جانانه در مقابل دشمنان اسلام ايستادند. شبكه‌هاي اجتماعي عليه مدافعان حرم سمپاشي مي‌كنند با اينكه مدافعان حرم در اوج جواني از همسر و فرزند خردسال خود گذشتند و براي جهاد در راه خدا هجرت كردند و مصداق آيه الذِين آمنُوا وهاجرُوا وجاهدُوا فِي سبِيلِ‌الله شدند.» اين فرمانده نظامي ايراني همچنين متذكر شد: «كار شهداي مدافع حرم بالاتر از شهداي دوران دفاع مقدس است؛ دشمن بعثي به ناحق جنگ را عليه ما به راه انداخت و شهرهاي ما را تصرف كرد، لذا همه مردم براي دفاع از كشور رفتند اما امروز دشمنان داخلي و خارجي از طريق تبليغات مسموم به مدافعان حرم و خانواده‌هاي آنان زخم زبان مي‌زنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون