• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4817 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

خبر

استقراض از دولت بعدي با پيش‌فروش نفت آينده

مرتضي زمانيان يك كارشناس اقتصادي اظهار داشت: حتي اگر تحريم‌ها قرار است برداشته شود، بدترين كار اين است كه بودجه را به نحوي تنظيم كنند كه طرف مقابل اين موضوع را بداند و ابزار چانه‌زني را دراختيار بگيرد و كشورمان خود را خلع‌سلاح كند. او ادامه داد: دولت مي‌تواند حتي نفت پنج سال آينده را هم پيش‌فروش كند و مبلغي به دست بياورد اما اين اقدام درستي نيست. فروش نفت آينده در حالي اتفاق مي‌افتد كه دولت مدعي كاهش وابستگي بودجه به نفت بود و قرار بوده كه نفت را از بودجه جدا و درآمدهاي حاصل از آن را در بخش ديگري از اقتصاد سرمايه‌گذاري كند. اين كارشناس اقتصادي تاكيد كرد: آقايان امروز به جاي اينكه نفت را از بودجه جدا كنند و وابستگي بودجه به نفت را كاهش دهند به دنبال فروش نفت سال‌هاي آينده هم هستند كه اين پسرفت در نظام بودجه‌اي كشور محسوب مي‌شود و قدم رو به عقب است.

بازار زعفران در دست دلالان است

علي حسيني، عضو شوراي ملي زعفران گفت: ‌افزايش حداقل 20 تا 30 برابري قيمت خريد زعفران با توجه به هزينه‌هاي تمام شده توليد و تورم حاكم بر اقتصاد مناسب است. او معتقد است: مديريت غلط توليد و بازار موجب شده ابتداي فصل برداشت شاهد افت شديد قيمت باشيم و پس از پايان برداشت كه ديگر محصول از دست كشاورز خارج شده و در انبار دلالان است قيمت‌ها روند صعودي به خود بگيرند. به گفته حسيني، كشاورزان، تماشاچيان عده‌اي شده‌اند كه با نتيجه دسترنج آنها پولدار مي‌شوند. او با انتقاد از عدم شفافيت درباره شرايط توليد و بازار داخلي و خارجي زعفران، تاكيد كرد: عدم شفافيت از سوي مسوولان موجب شده فعالان حوزه نتوانند براي توسعه توليد يا بازار برنامه‌ريزي دقيقي داشته باشند.

درخواست براي افزايش نرخ مصوب تخم‌مرغ

ناصر نبي‌پور، سخنگوي اتحاديه سراسري مرغداران ميهن با انتقاد از ثابت ماندن نرخ مصوب تخم‌مرغ به‌رغم افزايش نرخ نهاده‌هاي دامي دولتي، اظهار كرد: دولت نرخ مصوب نهاده‌هاي دامي مهم در توليد را 20درصد افزايش داده است، اما حاضر به افزايش نرخ مصوب محصول نهايي نيست. او ادامه داد: دولت نرخ مصوب هر كيلوگرم تخم‌مرغ را 12 هزار تومان تعيين كرده است در حالي كه قيمت تمام‌شده آن با توجه به هزينه توليد به حدود 17 هزار و 300 تا 17 هزار و 400 تومان رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون