• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4817 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

همه حاشيه‌هاي جناب سرپرست

شائبه‌ها در مورد اعمال نفوذ بهاروند شدت گرفته است

بهرام سرگوسرايي

 

چند روز قبل اميدرضا روانخواه سرمربي تيم خيبر خرم‌آباد از اين تيم جدا شد. جدايي روانخواه در هفته چهارم ليگ دسته يك و بعد از تساوي دو بر دو تيمش مقابل پارس جنوبي جم رقم خورد. خيبر در سه بازي قبلي خود يك برد، يك تساوي و يك شكست تجربه كرده بود. بعد از جدايي روانخواه، عبدالله ويسي كه يك هفته به شروع فصل ليگ برتر از سرمربيگري پيكان استعفا داده بود هدايت تيم خرم‌آبادي را برعهده گرفت؛ تيمي كه امسال با خريد امتياز كارون اروند از دسته دو به دسته يك آمده است. در چند روز گذشته با اخبار به گوش رسيده از خيبر چنين به نظر مي‌رسيد كه روانخواه به دلايل فني از تيم كنار گذاشته شده است. با اين حال يك نقل و انتقال عجيب به فاصله چند ساعت بعد از جدايي هافبك سابق استقلال از سرمربيگري خيبر نشان داد همه‌چيز مربوط به مسائل فني نمي‌شده. 
فرداي روزي كه روانخواه از سمتش كنار رفت، حسين بهاروند بازيكن ۲۸ ساله فصل گذشته آلومينيوم اراك به عنوان سهميه فيفا به خيبر خرم‌آباد پيوست. حسين پسر حيدر بهاروند سرپرست فعلي فدراسيون فوتبال است. او سابقه حضور در تيم‌هاي فجر سپاسي، بادران و سياه‌جامگان را در كارنامه دارد. با اين حال گويا اين هافبك در تمام اين سال‌ها در هيچ‌كدام از تيم‌هايي كه حضور داشته به بازي گرفته نشده است! اين مساله شائبه دخالت حيدر بهاروند در قرارداد بستن تيم‌ها با پسرش را حسابي تقويت كرده است. در آخرين مورد نيز شنيده شده اميد روانخواه با جذب حسين موافق نبوده و به همين دليل مجبور شده از هدايت تيم كنار برود. حيدر بهاروند سال‌ها به عنوان رييس هيات فوتبال استان لرستان مشغول به كار بوده و از آن مهم‌تر مدتي نيز مديرعاملي تيم خيبر را برعهده داشته است. او همچنين علاوه بر سرپرستي فدراسيون فوتبال در حال حاضر رييس سازمان ليگ نيز به حساب مي‌آيد. 
البته اين نخستين بار نيست كه اخباري مبني بر اعمال نفوذ سرپرست فدراسيون منتشر مي‌شود. در ماجراي انتقال امتياز تيم دسته يكي كارون اروند و انتخابات هيات فوتبال استان گلستان نيز نام بهاروند زياد به گوش رسيد. در مورد اول، داستان از اين قرار است كه فصل گذشته داماش گيلان با خريد امتياز كارون اروند خرمشهر به ليگ دسته اول صعود كرده بود ولي به دليل عدم پرداخت بدهي حق امتياز به اين تيم، امتياز مجددا به تيم كارون اروند بازگشت و اين تيم اين بار امتياز را به خيبر خرم‌آباد واگذار كرد. پس از اين ماجرا تلاش‌هاي بسياري براي بازگشت امتياز به داماش گيلان شد اما باتوجه به شروع ليگ دسته اول و اعلام برنامه مسابقات توسط سازمان ليگ مشخص شد كه داماش گيلان در ليگ دسته اول جايي ندارد و اين موضوع به اين معناست كه با توجه به فروش امتياز ليگ دسته دومي داماش گيلان توسط اسماعيل حاجي‌پور، داماش گيلان منحل يا به دسته‌اي نا معلوم سقوط خواهد كرد! اين اتفاق در حالي رخ داد كه مديران داماش به همراه برخي نمايندگان شهر رشت و كمك مديران از پرداخت كامل بدهي به تيم اروند خبر مي‌دادند. ۱۵ مهر محمدمهدي الطافي مديرعامل باشگاه داماش گيلان گفت كه بدهي داماش به اروند خرمشهر پرداخت شد. 
در همين زمينه مالك داماش در يك گفت‌وگوي تلويزيوني فدراسيون‌نشينان و شخصي كه در انتقال امتياز تيم استان خوزستان به خرم‌آباد سود مي‌برد را عامل اين مساله دانست. اسماعيل حاجي‌پور با اشاره به نفوذ برخي افراد در فدراسيون فوتبال و باندبازي آنها گفت: «برخي اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال دنبال سنگ‌اندازي جلوي پاي داماش هستند و يكي از اعضا نيز در اين ماجرا ذي‌نفع است و به دنبال اين هستند كه امتياز تيم ما را به خرم‌آباد انتقال دهند و حتي مسوولان خرم‌آباد با مالك كارون اروند هم جلساتي داشتند.» مالك باشگاه داماش دليل مشكلات به وجود آمده را انتقام‌جويي جريانات مربوط به بازي پرسپوليس دانست و تصريح كرد: «آقاي سامري مالك كارون جمله‌اي گفتند كه آقاي بهاروند مانع ماندن تيم در گيلان هستند و گويا مي‌خواهند انتقام جريان احقاق حق در فينال جام حذفي اهواز در مقابل پرسپوليس را از گيلاني‌ها بگيرند.» 
با اين حال عبدالكاظم طالقاني رييس هيات فوتبال استان خوزستان كليه اظهارات حاجي‌پور را تكذيب كرد و گفت به دليل اينكه داماش با داشتن فرصت‌هاي متعدد بدهي‌اش را به اروند پرداخت نكرده بود در كميته تعيين وضعيت محكوم شد و امتياز به تيم اروند بازگشت و آنها امتيازشان را به خيبر فروختند. اين عضو هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال هرگونه دست داشتن بهاروند در اين ماجرا را مردود دانست و اعلام كرد فرآيند جابه‌جايي قانوني انجام شده است. 
سومين مورد حاشيه‌ساز حضور بهاروند نيز برمي‌گردد به انتخابات هيات فوتبال استان گلستان. در اين انتخابات كه سال ۹۸ برگزار شد جواد عزيزي، يكي از اعضاي مجمع هيات‌فوتبال گلستان به شيوه برگزاري انتخابات كه با حضور بهاروند و طالقاني برگزار ‌شد مسائلي را عنوان كرد. عزيزي در اين باره مدعي شده بود حيدر بهاروند، سرپرست فدراسيون فوتبال و عبدالكاظم طالقاني، مسوول امور استان‌هاي فدراسيون با آيين‌نامه من‌درآوردي باعث حذف سه كانديداي هيات‌فوتبال استان گلستان شدند تا قاسم كوهستاني بدون رقيب و به عنوان تنها كانديدا بار ديگر رييس هيات‌فوتبال استان گلستان شود. اين عضو مجمع هيات‌فوتبال استان گلستان در صحبت‌هاي خود ادعاي ديگري هم مطرح و اعلام كرد تمام اين كارها از سوي بهاروند و طالقاني براي انتخابات فدراسيون فوتبال و زدوبند براي انتخاب رييس اين فدراسيون است.
حيدر بهاروند يكي از گزينه‌هاي نامزدي رياست فدراسيون فوتبال كه انتخاباتش اواخر بهمن يا اوايل اسفند برگزار مي‌شود به حساب مي‌آيد. اين در حالي است كه او مدت‌هاست بازنشسته است. البته خود بهاروند بدون توجه به اين حواشي و حتي بازنشسته بودنش به كارش در فدراسيون ادامه مي‌دهد. او يك بار در برنامه فوتبال برتر در حالي كه بحث بازنشستگي‌اش مطرح شده بود ،گفت: «اگر شما بگذاريد ما هستيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون