• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4818 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ آذر

خبر

تابعيت از طريق مادر نبايد مبناي تبعيض در اشتغال و حقوق شود

معاون اول رييس‌جمهوري اعلام كرد: «تابعيت از طريق مادر هيچ تفاوتي با تابعيت از طريق پدر ندارد و نبايد مبناي هيچ تبعيضي در اشتغال و حقوق شود.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهوري پس از دريافت گزارش وزير كشور از اقدامات انجام شده در راستاي اجراي قانون و آيين‌نامه اعطاي تابعيت ايراني به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي تاكيد كرد: «تابعيت از طريق مادر هيچ تفاوتي با تابعيت ازطريق پدر ندارد و نبايد مبناي هيچ تبعيضي در اشتغال و حقوق شود.» جهانگيري ضمن تشكر از اقدامات وزارت كشور در اين خصوص تصريح كرد: «به نتيجه رسيدن انتقال تابعيت از طريق مادر از بهترين اتفاقات اخير در كشور بود.»

گزارش كانادا درباره هواپيماي اوكرايني منتشر شد

كانادا گزارشي يك‌سويه را در خصوص هواپيماي اوكرايني (پرواز بويينگ ۷۵۲ خطوط هوايي اوكراين) منتشر كرد. به گزارش تين‌نيوز و به نقل از خبرگزاري فرانسه، گزارش ۷۹ صفحه‌اي كانادا درباره پرواز بويينگ ۷۵۲ خطوط هوايي اوكراين كه هشتم ژانويه سال ۲۰۲۰ به ‌دليل خطاي انساني در ايران سقوط كرد، منتشر شد. رالف گودل وزير پيشين دولت جاستين ترودو، مديريت نگارش اين پژوهش را برعهده داشته است. در اين تحقيق با برشمردن مواردي از جمله «دلايل باز ماندن آسمان ايران» در شب بروز حادثه، آمده است: «بسياري از اطلاعات مهم اين واقعه همچنان ناشناخته باقي مانده‌اند». جاستين ترودو، نخست‌وزير كانادا با استقبال از اين گزارش از ايران خواسته تا به شكل جامع به پرسش‌هاي مطرح شده در آن پاسخ دهد.

شوراي نگهبان طرح ماليات از خانه‌هاي خالي را تاييد كرد

 

سخنگوي شوراي نگهبان در توييتي از تاييد طرح ماليات از خانه‌هاي خالي در اين شورا خبر داد. عباسعلي كدخدايي در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «طرح اصلاح ماده ۵۴ مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم موسوم به ماليات از خانه‌هاي خالي پس از انجام اصلاحات از سوي مجلس در جلسه امروز شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت و مغاير شرع و قانون اساسي شناخته نشد.»

افتتاح كلينيك معاضدت

حقوق شهروندي

كلينيك معاضدت حقوق شهروندي در محل كانون وكلاي دادگستري مركز با حضور معاون حقوقي قوه قضاييه، رييس حوزه رياست دادگستري استان تهران و رييس كانون وكلاي دادگستري مركز افتتاح شد. به گزارش ميزان، حجت‌الاسلام مصدق، معاون حقوقي قوه قضاييه، از تاسيس كلينيك تخصصي حقوق شهروندي كه در قالب كلينيك معاضدت حقوقي شهروندي صورت گرفت به عنوان اقدام مباركي نسبت به افراد در معرض خطر كه قانون از وضعيت آنها به عنوان وضعيت مخاطره‌انگيز ياد مي‌كند، ياد كرد. در ادامه اين مراسم، جليل مالكي، رييس كانون وكلاي دادگستري مركز گفت: «كانون وكلاي دادگستري در طول صد سال حيات خود بي‌وقفه بخش عمده‌اي از فعاليت‌هاي خود را در اختيار كمك معاضدتي به افراد اختصاص داده و‌ كانون وكلا پا به پاي افزايش و مشكلات مردم خدمات خود را گسترش داده است.» او ادامه داد: «خوشحاليم كه امروز در كنار كمك‌هاي معاضدتي كه در طول صد سال ارايه شده، فصل جديدي در ارايه خدمات معاضدتي كانون وكلاي دادگستري مركز تحت عنوان كلينيك معاضدت حقوق شهروندي آغاز مي‌شود.» همچنين سيدمجيد تفرشي، معاون ستاد حقوق بشر ضمن استقبال از اين موضوع اعلام كرد كه ستاد حقوق بشر با تمام ظرفيت آمادگي كمك به كانون وكلا را در رابطه با موضوع معاضدت‌ها دارد.

جلسه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه برگزار شد

 

يكصد و بيستمين جلسه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه به رياست محمدجعفر منتظري دادستان كل كشور و رييس كارگروه و با حضور بابايي دبير كارگروه و ديگر اعضا برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين نشست كه با حضور ۱۱ عضو از ۱۲ عضو كارگروه برگزار شد، چند موضوع با تصويب اعضا به فهرست مصاديق محتواي مجرمانه اضافه شد. اين موارد عبارتند از: «خريد و فروش هر گونه امتياز و مجوز و نيز تبليغ آنها»، «توليد، انتشار، تبليغ و ترويج محتواي مستهجن يا مبتذل كه در آنها از اطفال و نوجوانان استفاده شده است»، «افشاي هويت، اطلاعات و اسرار طفل يا نوجوانان بزه ديده يا در وضعيت مخاطره‌آميز»، «انتشار هر گونه محتوا در جهت تحريك يا ترغيب به كودك‌آزاري در فضاي مجازي»، «برقراري ارتباط با طفل و نوجوان در فضاي مجازي به منظور آزار جنسي» و «فعاليت تارنماهاي خبري غيرمجاز».

عقد قرارداد صادرات و مذاكره براي خريد تسليحات

اميرسرتيپ امير حاتمي، وزير دفاع در توضيح همكاري‌هاي تسليحاتي ايران با ساير كشورها گفت: «همكاري‌هاي تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران با برخي كشورها در دوره‌اي كه امريكايي‌ها تلاش و تحريم‌هاي تسليحاتي را عليه ما اعمال كردند، بعد از رفع تحريم به خوبي در حال پيگيري است.» به گزارش خبرگزاري مهر، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه يادآور شد: «جمهوري اسلامي ايران در اين مدت در حوزه صادرات تسليحات به برخي كشورها به جاهاي خوبي رسيده و قراردادهايي هم در اين زمينه منعقد شده است. در حوزه خريد تسليحات نيز مذاكراتي با كشورهاي مختلف در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون