• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4820 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

خبرخوان

افزايش سهم مسكن در سبد خانوار به ۳۶ درصد

بررسي آمار رسمي حاكي از آن است كه طي سال‌هاي اخير سهم مسكن در هزينه خانوارهاي شهري به ۳۶ درصد افزايش يافته است. سال 88 مسكن در هزينه خانوارهاي شهري سهم 31 درصدي داشته كه در سال بعد (89) به 33 درصد افزايش يافته است. در سال 1390 اين سهم 33.5 درصد و در سال 91 به حدود 34 درصد افزايش يافته است. سال 92 سهم مسكن در هزينه خانوارهاي شهري با رشد منفي حدود يك درصد به 33 درصد كاهش يافت و سال 93 مجددا از 33 درصد عبور كرده است. سهم مسكن در هزينه خانوارهاي شهري در سال 96 به حدود 33 درصد كاهش يافته كه اين وضعيت در سال 97 نيز تكرار شده است. اين در حالي است كه در سال 98 به واسطه افزايش قيمت‌هاي سونامي‌وار مسكن در اواخر سال 97 و كل سال 98 سهم مسكن در هزينه خانوارهاي شهري با رشد 3 درصدي به 36 درصد افزايش يافته است.

ايجاد مشروط ۷ هزار شغل پايدار در تهران

صابر پرنيان، مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران گفت: در صورت واگذاري ۱۰۰ هكتار زمين در شهرك صنعتي نصيرآباد، هفت هزار شغل پايدار مستقيم تا 1.5سال آينده در اين شهرك ايجاد مي‌شود. پرنيان با اشاره به اينكه خواست توليدكنندگان و صنعتگران شهرستان رباط‌كريم توسعه شهرك صنعتي نصيرآباد بوده ، گفت: در جلسه‌اي مشترك، مسوولان مربوطه به بررسي مشكلات تامين اجتماعي و دارايي پرداختند و بررسي يك درصد ارزش افزوده سهم شهرك‌هاي صنعتي و طرح توسعه ۱۰۳ هكتار ضلع غربي شهرك صنعتي نصيرآباد در اين جلسه بحث و مورد بررسي قرار گرفت.

۹۷۰۰ميليارد تومان تخلف كشف شده اصناف

مجيد ارغنده‌پور يك مقام مسوول در سازمان حمايت در مورد آخرين وضعيت گرانفروشي در كشور اظهار داشت: با عنايت به جمع‌بندي گزارش بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد ۲ ميليون و ۱۱۴ هزار و ۷۲۹ مورد بازرسي از واحدهاي توليدي، عمده‌فروشي و خرده‌فروشي انجام شده است. مديركل دفتر هماهنگي امور استان‌ها و نظارت بر تشكل‌هاي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان افزود: اين ميزان بازرسي در نهايت منجر به تشكيل ۱۵۱ هزار و ۸۰۶ پرونده به ارزش بيش از ۹۷ هزار و ۱۲۴ ميليارد ريال شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون