• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4820 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

خبر

پيگيري براي واردات اتوبوس به كشور با تهاتر نفت

استاندار تهران از پيگيري وزير كشور براي واردات اتوبوس به كشور با تهاتر نفت خبر داد. انوشيروان محسني‌بندپي، استاندار تهران در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين سوال كه با توجه به وضعيت مناطق حاشيه‌اي تهران چه تدابيري براي جلوگيري از بيماري كرونا در اين مناطق انديشيده شده است؟ گفت: نگراني در خصوص بيماري در همه نقاط وجود دارد و هر جايي كه به هر حال اطلاعات آن در اختيار شبكه‌هاي بهداشت و درمان ما قرار نگيرد و به لحاظ فرهنگي هم ضعف سطح سواد سلامت را شاهد باشيم، بايد نگراني نسبت به وضعيت آن مناطق داشته باشيم. او ادامه داد: البته ما تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا هر كسي در استان‌ تهران سكونت دارد، در سامانه سيب ثبت‌نام شود و تدابيري در حال اتخاذ است كه همه آحاد جمعيت استان چه افرادي كه در شهرها و شهرستان‌ها و روستاهاي استان ساكن هستند و چه افرادي كه در مناطق حاشيه استان مستقر شده‌اند، بتوانند در سامانه سيب ثبت‌نام كنند. استاندار تهران در پاسخ به اين سوال كه وضعيت مناطق حاشيه‌اي در تهران به چه صورتي است؟ گفت: قطعا مراكز بهداشت و درمان در اين مناطق نيز پايگاه‌هاي سلامت دارند و اين مناطق نيز توسط دانشگاه‌هاي علوم پزشكي پوشش داده و پايگاه‌هاي سيار در اين مناطق نيز ايجاد شده است.

محسني‌بندپي درباره وضعيت حمل و نقل عمومي تهران نيز تصريح كرد: اتفاقات خوبي در حمل و نقل عمومي در حال شكل‌گيري است. وزير كشور پيگير است تا از طريق تهاتر فروش نفت بتواند اتوبوس‌هايي را وارد كشور كند. همچنين قرار شد قطعات اتوبوس را از خارج خريداري و در اختيار كارخانجات اتوبوس‌سازي كشور قرار دهد تا اين كارخانجات نسبت به تامين و ساخت اتوبوس اقدام كنند.

او با بيان اينكه خريد اتوبوس از كارخانجات داخلي نيز يكي ديگر از اقداماتي است كه در راستاي تجهيز حمل و نقل عمومي در حال انجام است، خاطرنشان كرد: اقدامات زيادي در راستاي تجهيز حمل و نقل عمومي در دست انجام است، اما واقعيت اين است كه شايد اين اقدامات تا دو الي سه ماه ديگر پاسخگوي نياز ما نباشد از همين‌رو براي اين مدت نيز قرار شده است، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از سپاه در اختيار ناوگان اتوبوسراني شهر تهران قرار بگيرد. مقدمات اين كار آماده شده است و اميدواريم زودتر اين اتوبوس‌ها نيز در اختيار ناوگان قرار بگيرد.

فراخوان مشمولان اعزامي

پايه خدمتي دي ماه سال ۹۹

 

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي، كليه مشمولان فارغ‌التحصيل دانشگاه‌ها، ديپلم و زيرديپلم كه داراي برگ آماده به خدمت پايه خدمتي دي ماه سال ۹۹ هستند را به خدمت سربازي فراخواند. به گزارش مهر، سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام كرد: كليه مشمولاني كه برگ آماده به خدمت به تاريخ يكم و سوم دي ماه سال ۱۳۹۹ دريافت كرده‌اند، بايد حداكثر تا روز شنبه مورخ 30/۰۹/99 با مراجعه به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +۱۰)، برگ معرفينامه مشمولان به مراكز آموزش را دريافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام كنند. در اين اطلاعيه آمده است؛ كليه مشمولان داراي مدرك تحصيلي دانشگاهي، غير دانشگاهي (ديپلم و زيرديپلم) ‌بايد در تاريخ، ساعت، محل و مراكزي كه در برگ معرفينامه مشمولان درج شده، حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. گفتني است؛ مشمولان با رعايت بهداشت فردي قبل از اعزام به مراكز آموزش نسبت به كوتاه كردن موي سر و ناخن خود اقدام و همراه خود وسايل ضروري و شخصي داشته باشند و لازم به ذكر است جهت رعايت سلامت بيشتر سربازان خانواده‌هاي مشمولان از همراهي و بدرقه فرزندان خود در محل اعزام خودداري كنند. در اين اطلاعيه تاكيد شده است؛ با توجه به شرايط بيماري كرونا و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در طول دوره امكان مرخصي سربازان وجود ندارد، لذا مشمولان ‌بايد اصل مدارك مورد نياز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واكسيناسيون در صورت تلقيح، كارت ملي و شناسنامه، مدارك مربوط به شرايط خاص مانند تاهل، جانبازي بالاي ۱۰ درصد والدين، گواهي خانواده درجه يك شهدا و پدر نظامي شاغل يا وابسته و … را نيز به همراه خود داشته باشند. همچنين براي پيشگيري از بروز و شيوع بيماري كرونا، مشمولان اعزامي در روز اعزام توسط وظيفه عمومي استان‌ها و مراكز آموزش نيروهاي مسلح مورد غربالگري قرار مي‌گيرند.

افتتاح مسير گردشگري آرامگاه فردوسي به ارگ كهن‌دژ توس

مسير گردشگري آرامگاه فردوسي به ارگ كهن‌دژ توس با حضور وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در مشهد افتتاح شد.مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي خراسان رضوي در حاشيه مراسم افتتاح اين محور به ايرنا گفت: ساخت اين مسير گردشگري را شهرداري مشهد با نظارت اداره كل ميراث فرهنگي از تيرماه امسال آغاز كرد و اجراي آن ۱۴۰ روز زمان برده است.ابوالفضل مكرمي‌فر افزود: اين مسير از جلوخان آرامگاه فردوسي آغاز مي‌شود و تا محوطه باستاني ارگ كهن‌دژ ادامه دارد و در چهار بخش قابل تقسيم است و در مجموع به طول بيش از هزار متر و به شكل پياده‌رو براي استفاده علاقه‌مندان ساخته شده است. اعتبار هزينه شده براي ساخت اين طرح گردشگري ۱۰۰ ميليارد ريال است. در اين مراسم استاندار خراسان رضوي، اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد و شهردار اين شهر نيز حضور داشتند. شهر تاريخي توس با محوطه ۳۶۰ هكتاري در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. منطقه توس در سده دوم هجري مجموعه‌اي ‌از آبادي‌هايي همچون نوغان، سناباد و توس بود كه توس، آبادترين آنها محسوب مي‌شد و امروز همه آن آبادي‌ها درون شهر مشهد قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون