• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4822 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

به بهانه انتشار آلبوم «هم سان و هم سكوت»

هموطني حسين عليزاده و رامبرانت تريو

نيما جوان

شب از من عبور مي‌كند، برايم چراغ بياور، تنها يك چراغ كافي است براي ديدنِ ايوان؛ ايواني كه از آن خانه تو پيدا بود، مادرت فرش مي‌بافت و پدرت تار مي‌زد، شب از كجاي چشمانت سر رفت در زندگي‌مان، سياه شد روزگار، اما چراغ از دستِ تو نمي‌افتد، برايم چراغ بياور، ديگر توانِ شب نيست، چراغِ چشمانت نفت مي‌خواهد يا خونِ عاشق؟
برايم چراغ بياور...
براي «هم سان و هم سكوت»
اول خبر دهيم كه اثرِ تازه «حسين عليزاده» بي‌هيچ پيشوند و پسوند، منتشر شد. نامي كه نه نيازي به نشانِ استاد دارد و نه هيچ صفتِ ديگري، تنها همين نام، نه تنها هويتِ او را مي‌سازد كه هويتِ سرزميني را.
بايسته آن است كه شهر را به مناسبتِ هر زخمه كه بر ساز مي‌زنيد با نورهاي رنگي و روشن ريسه كشيم كه شما مبارك‌ترين هستِ يك سرزمين هستيد كه اين كار را هم خود مي‌كنيد و با هر نغمه و هر مضراب، ريسه در دل مي‌كشيد و جان‌مان روشن مي‌شود.
از اثرِ شما نوشتن آيا در اين سطرها ممكن است كه شروعِ نوشتن، مقدمه مي‌خواهد و مقدمه شما خود كتاب‌هاست و سطرهاي بي‌شمار تا كي به متن برسيم... هر اثرِ شما رازي است كه فاش مي‌كنيد، رازي است نو.
«هم سان و هم سكوت» با جهان، هم نغمه با دوران، چه خوش است همنشيني شما با رامبرانت تريو، با هر كه مي‌نشينيد، عشق مي‌ريزد از پنجه‌هاي شهد و شكر ريزتان، بوسه بر دستان‌تان، شنيدنِ شما بر بستري از رنگ، بستري كه اين‌بار با فورته پيانو و هارمونيوم، ويولونه و سازهاي كوبه‌اي، جادوي «شور‌انگيزِ» شما را همراه مي‌شود.
سمن بويان غبارِ غم چو بنشينند، بنشانند
درآمد و سماع و كرشمه، مقدمه نيشابورك و نيشابورك، سرمست و رامبرانتي‌نژاد و در آخر نهفت و تركمن، حاصل غبارِ غم نشاندنِ اين همنشيني است.
در اين اثر تمامِ آنچه رخ مي‌دهد، نشان از شما دارد، نشان از «حسين عليزاده» بودن، درس است شنيدنِ شما، تلفيقِ روح اتفاق افتاده است در اثرِ شما، لحظاتي انگار رامبرانت تريو با شما هموطن شده‌اند، يك دست است كه مي‌نوازد انگار، همه آنچه در پشتِ صحنه اتفاق مي‌افتد، پشتِ صحنه و پيش توليدِ كار، حتي خنده‌ها، سكوت‌ها، شوخي‌هاي شما كه به لطافتِ باران است، همه و همه را روي صحنه حس مي‌كنيم، «هم‌سان و هم سكوت» اثري است كه خوب معلوم است پشتِ صحنه درخشاني داشته است.
جنابِ «حسين عليزاده» سايه‌تان مستدام.
همراهان عزيز، «هم‌سان و هم سكوت» را بشنويد، با صداي بلند، خيلي بلند.
اين اثر از سوي نشرِ «تار و پود» همراه و همزمان با انتشارِ اين اثر در اروپا از سوي نشرِ «Just Listen records» در ايران روي فروشگاه اينترنتي لوركا استور منتشر شده است.
با تهيه نسخه‌هاي اصل، از نشرِ آثارِ خوب حمايت كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون