• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4826 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ دي

شهرداري به تخريب سينما ايران واكنش نشان داد

گروه هنر و ادبيات 

راجر برليند برنده ۲۵ جايزه توني درگذشت

راجر برليند، تهيه‌كننده پركار و سازنده بيش از ۱۰۰ نمايش در برادوي يكي از مهم‌ترين تهيه‌كنندگان برادوي كه سازنده بيش از ۱۰۰ نمايش بود، درگذشت. وي ۹۰ ساله و سازنده نمايش‌هايي چون «كتاب مورمون»، «هلو، دالي» و «اوان هنسن عزيز» بود كه در ۱۸ دسامبر در خانه‌اش در منهتن فوت كرد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، او مسيري غيرمعمول را در رسيدن به شهرت طي كرده بود و ابتدا دلش مي‌خواست ترانه‌سرا شود، اما براي تامين زندگي به وال‌استريت روي آورد. پس از آنكه وي در حادثه سقوط هواپيما همسر و سه فرزند از چهار فرزندش را از دست داد راه جديد زندگي‌اش را در برادوي يافت و به توليد نمايشنامه‌ها در برادوي پرداخت. از اولين توليدات وي مي‌توان از «ركس» در سال ۱۹۷۶ ياد كرد و «تاجر» كه سال ۱۹۷۷ روي صحنه رفت. جديدترين نمايش‌هاي وي براي برادوي «اوكلاهما!»، «دختران مين» و «حادثه عجيب سگي در نيمه‌شب» در سال ۲۰۱۹ بود. وي ۲۵ بار جايزه توني را دريافت كرده بود كه آخرينش را سال پيش براي «اوكلاهما!» برد. سال ۲۰۱۷ او با ۲ جايزه توني به خانه رفت كه يكي را براي بهترين نمايش موزيكال «اوان هنسن عزيز» و ديگري را براي بهترين بازسازي موزيكال براي «هلو، دالي» دريافت كرده بود. از پرفروش‌ترين نمايش‌هايي كه وي تهيه‌كننده‌اش بود در دهه ۱۹۸۰ مي‌توان از نمايش‌هايي چون «آمادئوس»، «بانوي پيچيده»، «نه»، «برادوي جرومي رابينز» و «شهر فرشتگان» ياد كرد. در دهه ۱۹۹۰ او «كولي» و «يك اتفاق خنده‌دار در راه ورود به انجمن» را بازسازي كرد كه با اقبال زيادي روبه‌رو شدند. در توييت شب كريسمس براي گراميداشت ياد وي ديويد آرون دامِن بازيگر يادآوري كرد كه برليند تهيه‌كننده اولين نمايش وي بود كه با عنوان «زندگي» روي صحنه رفت و از آوريل ۱۹۹۷ تا ژوئن ۱۹۹۸ اجرا شد.

راي ديوان عدالت اداري براي تخريب  سينما ايران ابلاغ  نشده 
شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به موضوع تخريب سينما ايران گفت: هنور راي ديوان عدالت اداري به ما ابلاغ نشده و اميدواريم با مذاكره مساله حل شود. به گزارش ايسنا، علي محمد سعادتي در صفحه توييتر خود با انتشار مطلبي در واكنش به تخريب سينما ايران عنوان كرد: «اين روزها ماجراي سينماي ايران نقل همه محافل است، بايد پرسيد كه انتظارتان از شهرداري تهران چيست؟ مادامي كه معاونت سينمايي وزارت ارشاد با انحلال سينما موافقت مي‌كند و ميراث فرهنگي در محكمه قضايي طبق روال مغلوب مي‌شود، شهرداري تهران بايد در مقابل دستور قضايي چگونه مقاومت كند؟» وي ادامه داد: «به جاي آدرس غلط به افكار عمومي، با خود مرور كنيد كه كدام نهاد به اندازه شهرداري تهران در خصوص پاسداري از فرهنگ و هويت لاله‌زار تلاش كرده است؟ مرمت خانه اتحاديه، تئاتر نصر، خانه‌هاي پيرنيا و موزه سينما، باغ علاءالدوله و ساماندهي لاله‌زار شمالي گوشه‌اي از اين تلاش‌هاست.» شهردار منطقه ۱۲ نوشت: «هنوز راي ديوان عدالت اداري به ما در شهرداري منطقه ۱۲ ابلاغ نشده است، اميدواريم با مذاكره و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني با مالكان مجموعه سينما ايران به نقطه‌اي مشترك و تفاهمي برد-برد برسيم، چراكه نتيجه رويكردهاي منفعلانه قبلي پيرامون صيانت از ميراث فرهنگي در شهر هويداست.»

پايان  فيلمبرداري  فيلمي  در  شيراز
فيلمبرداري فيلم ازدواج ممنوع به تهيه‌كنندگي و كارگرداني پيمان راد در شيراز پايان يافت. در اين فيلم يوسف صيادي، علي كاظمي، ندا مقصودي و كيانوش ثابتان شيراز (در نقش محسن باجناق يوسف صيادي) ايفاي نقش كرده‌اند. 
اين فيلم سومين تجربه همكاري مشترك كيانوش ثابتان با تيم پيمان راد است و همكاري قبلي آنها در فيلم به وقت طلاق با بازي پوريا پورسرخ، رضا رويگري، خاطره حاتمي، فرج‌الله گل‌سفيدي، پرستو صالحي، رامين پرچمي بوده كه ثابتان در آنجا به همراه علي گلستاني مدير توليد فيلم به وقت طلاق بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون